Silnik 1.5 16V CRDi 88KM (D4FA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7734

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 CRDI  o mocy 88KM był montowany był między innymi w Hyundai Getz.Jednostka 4cylindrowa  posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail. Silnik współpracuje z turbiną o stałej geometrii łopatek..Z silnikiem 1.5 CRDI nie występuje koło dwumasowe. Element nader często awaryjny.Po stronie minusów trzeba zaliczyć niską kulturę pracy oraz słabą dynamikę.Jednak te niedogodności rekompensuje spalanie które kształtuje się na niskim poziomie 5l. Wsłuchując się w opnie kierowców na temat silnika 1.5 CRDi dominują pozytywne komentarze przede wszystkim chwalony jest za niskie spalanie i oraz dużą trwałość.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niskie spalanie

Wady:
słaba kultura pracy
słaba dynamika
awarie czujnika ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 6):
(9.67)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 9.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marian 08.10.2014
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Silnik o super osiagach 1,5 crdi.Żadnych problemów.Małe spalanie"

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: GETZ 1,5 CRDI 88KMRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Elżbieta 06.08.2014
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "Getz z 2008 roku- super silnik, bezawaryjny, a robię ok 60 tyś /rok.Jak na diesla,to ma bardzo dobre przyśpieszenie.Spalanie też w normie.Ja jeżdżę bardzo dynamicznie, więc i spalanie trochę większe (ok 6 l/100)."

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Hyundai GetzRocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 6l
Jan 29.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: ""Super silnik, dobra dynamika niezłe spalanie .Polecam""

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Getz 1,5 CRDiRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Rambo 20.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Świetny silnik, który dobrze radzi sobie z Getzem,bardzo małe spalanie i niska awaryjność. POLECAM"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Getz Rocznik / Przebieg: 145 tyś Śr. spalanie:
marcin 28.07.2013
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: 236 tys. getz 3 cylindrowy. pełen syntetyk cały czas, nie bierze oleju nawet grama, średnie spalanie 5.2 na trasie 90 km/h 3 litry, max 180 .. jedyne co możne przeszkadzać to jakość plastików we wnętrzu... "

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: hyundai getz 1.5 crdiRocznik / Przebieg: 236 tys Śr. spalanie: 5.2
<<<12>>>

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.