Silnik 1.5 16V CRDi 88KM (D4FA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6657

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA189)28.03.2020

Golf 6 Variant (CAYC 105KM) kupiony 06.2017 z najazdem 161 tyś. jako poleasing. Aktualnie 03.2020 przejechane 277 tyś. rozrząd w

Polecam

8.23

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)27.03.2020

Dołączę się do tych komentarzy ,Megane III FL 2013 r salon PL serwis pierwsze dwa po 30 tys/km następne co 12-15 lub rok co było

Odradzam

7.13

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)26.03.2020

A ja wbrew innym polecam z czystym sumieniem. Jak Ci nie pasuje 1,5 dCi 110 KM kup sobie VW 2,0 TDi, 1,6 TDi poczujesz co znaczy bezawa

Polecam

7.13

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)26.03.2020

Stanowczo odradzam, dałem d...y, a odradzali mi ten motor.

Odradzam

7.13

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 CRDI  o mocy 88KM był montowany był między innymi w Hyundai Getz.Jednostka 4cylindrowa  posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail. Silnik współpracuje z turbiną o stałej geometrii łopatek..Z silnikiem 1.5 CRDI nie występuje koło dwumasowe. Element nader często awaryjny.Po stronie minusów trzeba zaliczyć niską kulturę pracy oraz słabą dynamikę.Jednak te niedogodności rekompensuje spalanie które kształtuje się na niskim poziomie 5l. Wsłuchując się w opnie kierowców na temat silnika 1.5 CRDi dominują pozytywne komentarze przede wszystkim chwalony jest za niskie spalanie i oraz dużą trwałość.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niskie spalanie

Wady:
słaba kultura pracy
słaba dynamika
awarie czujnika ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 6):
(9.67)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 9.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marian 08.10.2014
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Silnik o super osiagach 1,5 crdi.Żadnych problemów.Małe spalanie"

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: GETZ 1,5 CRDI 88KMRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Elżbieta 06.08.2014
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "Getz z 2008 roku- super silnik, bezawaryjny, a robię ok 60 tyś /rok.Jak na diesla,to ma bardzo dobre przyśpieszenie.Spalanie też w normie.Ja jeżdżę bardzo dynamicznie, więc i spalanie trochę większe (ok 6 l/100)."

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Hyundai GetzRocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 6l
Jan 29.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: ""Super silnik, dobra dynamika niezłe spalanie .Polecam""

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Getz 1,5 CRDiRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Rambo 20.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Świetny silnik, który dobrze radzi sobie z Getzem,bardzo małe spalanie i niska awaryjność. POLECAM"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Getz Rocznik / Przebieg: 145 tyś Śr. spalanie:
marcin 28.07.2013
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: 236 tys. getz 3 cylindrowy. pełen syntetyk cały czas, nie bierze oleju nawet grama, średnie spalanie 5.2 na trasie 90 km/h 3 litry, max 180 .. jedyne co możne przeszkadzać to jakość plastików we wnętrzu... "

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: hyundai getz 1.5 crdiRocznik / Przebieg: 236 tys Śr. spalanie: 5.2
<<<12>>>

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.