Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7626

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)23.02.2020

Najlepszy diesel jaki miałem. Niskie obroty przy wysokich predkosciach (8-stopniowy automat), Jak sie dba to bardzo wdzieczna jednostk

Polecam

7.26

Silnik 1.9 TDI 8V PD 115/116KM (EA188)21.02.2020

Jeździłem prawie 3lata a4 b5 AJM 115KM zupełnie nic powaznego się nie działo, tylko zwykłe eksploatacyjne rzeczy. Przy kupnie

Polecam

8.48

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)21.02.2020

Wtryskiwacze i panewki to pięta Achillesowa tego silnika, naprawa kosztowało mnie to sześć tysięcy, mam nadzieję, że to już kon

Odradzam

7.74

Silnik 1.4 HDI 8V 54KM (DV4TD)19.02.2020

Nie jest to mistrz dynamiki, ale do napędzenia C1 2006r wystarczy. Bezproblemowy i bezawaryjny. Kultura pracy może być, nie ma co n

Polecam

8.44

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 CRDI o mocy 110KM montowany był w samochodach Hyundai oraz Kia.Konstrukcja 4 cylindrowa  16-zaworowa która została wprowadzonaw 2005r,mając zastąpić wersje 3-cylindrowe.Posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Boscha.Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji w razie awarii. Silnik współpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Jej plusem jest generowanie wyższych mocy oraz lepsza aktywność silnika na niskich obrotach. Minusem wyższe koszta obsługi oraz bardziej skomplikowana budowa. Z silnikiem 1.5 CRDI o mocy 110KM nie występuje z kołem dwumasowym.W celu przestrzegania restrykcyjnych norm emisji spalin tzw. Euro 5 w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF. Wsłuchując się w opnie kierowców na temat silnika 1.5 CRDi dominują pozytywne komentarze przede wszystkim chwalony jest za niskie spalanie i bardzo dobrą kulturę pracy.Jednostka mało awaryjna.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
dobra elastyczność
niska awaryjność

Wady:
filtr cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 6):
(8.61)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 8.83/10

Głosy według opinii:

51

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kmgj 11.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Od 10 lat silnik w mojej Rio z 2007r. Ponad 300tys km, pierwszy właściciel od nowości, silnik jest auchy, zero wycieków. Zrywny, dynamiczny. Brakuje mu.jedynie 6stopniowej skrzyni biegów. Brak DPF oraz dwumasy. Jedynym minusem jakiego mogę się doszukać to wysokie spalanie, tzn nie da się przy tym silniku osiągać jakiś rewelacyjnych wyników spalania. Rekord 5l/100"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Rio II/110kmRocznik / Przebieg: 2007/310000 Śr. spalanie: 6.3
Zenek 06.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Mała zwinna zapierdalaczka pasuje do faceta z fantazją i kobiety z rodziną uniwersalny samochodzik polecam "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Rio II/1.5CRDIRocznik / Przebieg: 2011?50000 Śr. spalanie: 5.0
Kiła Ryło 12.11.2015
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Niedawno kupiłem to auto więc o trwałości nie mam opinii, jedyne co mogę powiedzieć to że przy 80tys przebiegu silnik się poci dość znacznie spod pokrywy zaworów, co nie świadczy za dobrze o trwałości. Jak na razie innych problemów nie mam. Spalanie myślałem że będzie niższe bo jeżdżę dość spokojnie i dynamika też nie powala jak na te 110km, choć nie jest źle (90 konne punto jtd znajomego jest żwawsze). "

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 110Rocznik / Przebieg: 81000 Śr. spalanie: 5.8
KazJerzy 30.07.2015
Średnia:
(4.67)
Nie

Opinia: "Dno kompletne w Rio 2009 ( z salonu), jak do tej pory tylko 2 uszczelki pod głowicą, turbina do regeneracji. Spalanie przy dojazdach do pracy 52 km w jedną stronę 7l/100."

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Rio 1.5crdiRocznik / Przebieg: 2009/79000 Śr. spalanie: 6.8
Marcin 06.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "silnik bezawaryjny kompletnie żadnych problemów auto ma przebieg 158 tys i nic mu nie dolega ,po za wymianami olejów i tankowanie żadnych kosztów.Silnik bardzo dynamiczny i do tego bardzo oszczędny spalanie na poziomie 6L ."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: MatriX 1.5CDRI 110KM Rocznik / Przebieg: 2009r 158tys Śr. spalanie: 6L
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.