Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 16V 150KM D4HA

12256
Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 16V 150KM D4HA

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDI o mocy 150KM z oznaczeniem D4HA wszedł do produkcji w 2013 roku. Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca nic wspólnego z poprzednimi wersjami 2.0 CRDI. Konstrukcja czterocylindrowa z  głowicą wykonaną z aluminium z rozrządem opartym na łańcuchu. Zasilana wtryskiem bezpośrednim Common Rail wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch trzeciej generacji o ciśnieniu 1800 bar !!!W silniku zastosowano nowej generacji elektroniczną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.


Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro5 silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF z bardzo rozbudowanym systemie recyrkulacji spalin !!! Aby zmniejszyć drgania oraz hałas i wibracje silnik ma wiele nowatorskich rozwiązań takich jak plastikowe osłony głowicy, kolektora czy obudowy oleju i usztywniono obudowę jednostki. Silnik  charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania. Trzeba pamiętać że silnik jest wyposażony w nowsze rozwiązania technologiczne oraz bardziej zaawansowany osprzęt, co w razie awarii pochłania większe koszty.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • filtr cząstek stałych DPF
  • piezoelektryczne wtryskiwacze nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4HA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (5.9)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

33%
33%
0%
33%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

28.01.2020 Anonim
(1.7)
Opinia: JEST TO NAJMNIEJSZY SILNIK DO SANTA FE A JEST TO CIEZKI SAMOCHOD PRZY DOJEZDZANIEU DO PRACY 20KM Z CZEGO 4 PO MIESCIE PALI 10 LITRÓW JEST TO DUZO ALE CIEZKA BUDA I NAPED 4X4 CHYBA ROBI SWOJE.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 5.0/10
Zalety: PRACUJE OK
Wady: SPALANIE
  • Silnik: 2.0 CRDI 16V 150KM 4X4 MANUAL
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 178000
  • Spalanie: 10.2 l/100km
Polecam
26.02.2019 Hyundai santa fe
(8.3)
Opinia: Mam H z końca 2019, 2.0 CRDI 150km właśnie, poprzednio miałem słynne 1.9 TDI w superbie 1, uważam że 1,2 - 2 L więcej ropy na 100km to bardzo dobry wynik, silnik pali 6,7 przy spokojnej jeździe miesza wioskami, po mieście 7,8 a
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 150
  • Rocznik / Przebieg: 2016
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
05.05.2018 Karol
(7.7)
Opinia: Powiem tak jestem bardzo rozczarowany tym silnikiem chodzi o jego spalanie to co podaje producent można włożyć między bajki !!! Silnik może dobry ale do kompaktów albo co najwyżej wersji kombi ale nie do SUV .Pali jak przysłowiowy smok bo chcą jeździć dynamicznie i przyspieszać
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Santa FE
  • Rocznik / Przebieg: 2014 r 86tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię