Silnik 2.0 MZR-CD 110KM DPF (RF7J) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4266

Mazda

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 HDI 8V 54KM (DV4TD)19.02.2020

Nie jest to mistrz dynamiki, ale do napędzenia C1 2006r wystarczy. Bezproblemowy i bezawaryjny. Kultura pracy może być, nie ma co n

Polecam

8.44

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)19.02.2020

Renault Megane 1.9 dci, 2004r, przebieg 64 000 km; kompletna porażka, psuło się dosłownie wszystko, elektronika, turbina, podzespo

Odradzam

7.41

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)19.02.2020

Citroen C4 GP 2012 skrzynia manual 6, zakupiony 3,5 roku temu przy przebiegu 52 000, obecnie 95 500; silnik absolutnie bezobsługowy, w

Polecam

9.43

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)18.02.2020

Mam go od nowości i poza wymianami standardowymi (paski, klocki, płyny) naprawiałem tylko sprzęgło, przepływomierz i zawór EGR.

Polecam

8.34

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 MZR-CD o mocy 110KM z oznaczeniem (RF7J) wszedł do produkcji w 2005 roku w Mazdzie 5 i miał zastosowanie do 2007 roku.Jest to pierwsza konstrukcją opracowaną całkowicie przez japońskich  inżynierów Mazdy z układem Common Rail . Niestety często mylona z silnikami Forda 2.0 TDCI o podobnych mocach która jest bardzo awaryjna.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail firmy Denso o ciśnieniu 1800ba.W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silnik seryjnie wyposażony został w problematyczny filtr cząstek stałych DPF i spełniały normy spalin Euro4.Niestety podczas jazdy miejskiej może dojść do jego zapchania cząstkami sadzy i w efekcie spadku mocy silnika.Następstwem jest dostania się paliwa do oleju co powoduje podniesienie poziomu oleju w misie,a w konsekwencji prowadzi do uszkodzenie wtrysków.Usterkowość jednostki jest uzależniona przede wszystkim od lat produkcji, silnik z pierwszych lat produkcji są zdecydowanie mniej awaryjne i posiadaj mniej skomplikowany osprzęt.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problemy z zaworem EGR oraz kołem dwumasowy przeważnie ma to miejsce po wyżej 200 tys /km.Kolejnym problemem jest zatykające się sitko pompy oleju w misce olejowej  co prowadzi do zatarcia jednostki napędowej.Układ wtryskowy jest nader trwały jednak boryka się z nieszczelnymi podkładkami pod wtryskiwaczami.Zdarzały się wytarcia złuszczenia wałków rozrządu problem dotyczy raczej silników eksploatowanych na krótkich odcinakach przy nie dogrzanym silniku.Sama jednostka jest bardzo trwała jedynie osprzęt może sprawiać problemy zwłaszcza w nowszych odmianach.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, niskie poziomy spalania.

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
awaryjny EGR
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
zatykające się sitko pompy oleju

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30

W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(5.17)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 4.5/10
Dynamika
 5/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mazda 5 2.0 110 KM 08.02.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Samochód użytkowany od nowości przez 10 lat na oleju Dexelia. Przebieg 150 tys. Trzeba używać oleju Mazdy ze względu na specyfikację producenta która ogranicza ilość zanieczyszczeń oraz okresowo obserwować stan oleju na bagnecie. W wypadku jazdy miejskiej warto zmieniać częściej olej niż maksymalne 20 tys km. Problematyczny jest dpf ( raz dopalanie w serwisie ) ale to już urok tego rozwiązania.Ja mogę ten silnik polecić do zakupu ale pod warunkiem znajomości jego sposobu serwisowania przez dotychczasowego użytkownika.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:elastyczność w trasie w relacji do masy auta umiarkowany apetyt na paliwo droższy serwis niż w innych autach tej klasy

Wady:dłuższe nagrzewanie zimą w stosunku do benzyny słabe przyśpieszenie trzeba chłodzić turbinę przed wyłączeniem silnika

Odmiana silnika: 110Rocznik: 2009Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 7.8
Zniesmaczony 01.05.2018
Średnia:
(2.33)
Nie

Opinia: Uwaga bardzo awaryjny silnik i kosztowny w naprawach !!! w dodatku do Mazdy 5 zdecydowanie za słąby co przekłada się na duże spalanie bo chcąc jechac trzeba cisnąć .Zastanawiam się kto taki mądry włożył silnik o takiej mocy do auta typu MiniVan ?!? Auto kupiłem z przebiegiem 210 tys i już po przejechaniu 6 tys wylądowałem w warsztacie auto stanęło i tryb awaryjny okazało się że DPF Death !!! przy okazji EGR przy 220 tys padł wtrysk a za nim następny okazało się że to jest tak że jak pada jeden to co najmniej trzeba wymienić dwa bo to jakoś rzędowo czy coś w tym stylu.Wydałem już prawie 4000 zł i strach jechać dalej nim bo nie wiem czy dojadę.Nie mogę dziada sprzedać i tak się bujam nim po mieście.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: Mazda 5 110KMRocznik / Przebieg: 2007r 237tys Śr. spalanie: 7.6

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.