Mazda

Silnik Mazda 2.0 MZR-CD 16V 110KM RF7J

9544
Silnik Mazda 2.0 MZR-CD 16V 110KM RF7J

Silniki Mazda MZ-CD / MZR-CD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 MZR-CD o mocy 110KM z oznaczeniem RF7J wszedł do produkcji w 2005 roku w Mazdzie 5 i miał zastosowanie do 2007 roku. Jest to pierwsza konstrukcją opracowaną całkowicie przez japońskich  inżynierów Mazdy z układem Common Rail . Niestety często mylona z silnikami Forda 2.0 TDCI o podobnych mocach która jest bardzo awaryjna.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail firmy Denso o ciśnieniu 1800ba.


W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silnik seryjnie wyposażony został w problematyczny filtr cząstek stałych DPF i spełniały normy spalin Euro4. Niestety podczas jazdy miejskiej może dojść do jego zapchania cząstkami sadzy i w efekcie spadku mocy silnika. Następstwem jest dostania się paliwa do oleju co powoduje podniesienie poziomu oleju w misie, a w konsekwencji prowadzi do uszkodzenie wtrysków. Usterkowość jednostki jest uzależniona przede wszystkim od lat produkcji, silnik z pierwszych lat produkcji są zdecydowanie mniej awaryjne i posiadaj mniej skomplikowany osprzęt. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problemy z zaworem EGR oraz kołem dwumasowy przeważnie ma to miejsce po wyżej 200 tys /km.


Kolejnym problemem jest zatykające się sitko pompy oleju w misce olejowej  co prowadzi do zatarcia jednostki napędowej. Układ wtryskowy jest nader trwały jednak boryka się z nieszczelnymi podkładkami pod wtryskiwaczami.Zdarzały się wytarcia złuszczenia wałków rozrządu problem dotyczy raczej silników eksploatowanych na krótkich odcinakach przy nie dogrzanym silniku. Sama jednostka jest bardzo trwała jedynie osprzęt może sprawiać problemy zwłaszcza w nowszych odmianach. Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, niskie poziomy spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • awaryjny EGR
  • awarie turbosprężarki
  • awarie filtra cząstek stałych
  • zatykające się sitko pompy oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: RF7J
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1-4.7 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30
W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (5.2)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 4.5/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

0%
33%
0%
33%
0%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

08.02.2020 Mazda 5 2.0 110 KM
(8.0)
Opinia: Samochód użytkowany od nowości przez 10 lat na oleju Dexelia. Przebieg 150 tys. Trzeba używać oleju Mazdy ze względu na specyfikację producenta która ogranicza ilość zanieczyszczeń oraz okresowo obserwować stan oleju na bagnecie. W wypadku jazdy miejskiej warto zmieniać częściej olej niż maksymalne 20 tys
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: elastyczność w trasie w relacji do masy auta umiarkowany apetyt na paliwo droższy serwis niż w innych autach tej klasy
Wady: dłuższe nagrzewanie zimą w stosunku do benzyny słabe przyśpieszenie trzeba chłodzić turbinę przed wyłączeniem silnika
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
01.05.2018 Zniesmaczony
(2.3)
Opinia: Uwaga bardzo awaryjny silnik i kosztowny w naprawach !!! w dodatku do Mazdy 5 zdecydowanie za słąby co przekłada się na duże spalanie bo chcąc jechac trzeba cisnąć .Zastanawiam się kto taki mądry włożył silnik o takiej mocy do auta typu MiniVan ?!? Auto kupiłem
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: Mazda 5 110KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007r 237tys
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Odradzam