Ford Focus MK1 Hatchback, 2004, 1.8 TDCI 100 KM. Mam go 3 lata, przejechałem 30 tyś km. Po zakupie wymiana paska, koszt 300 zł. Na 5
8.11
Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.0d mocach 150KM 195KM oraz 245KM z oznaczeniem OM654 wszedł do produkcji od 2016 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę OM651.Na początku znajdziemy go w samochodach Mercedes-Benz Klasy E a w późniejszych latach będzie miała szersze zastosowanie.Konstrukcja nowoczesna w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które mają wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów.Silnik generuje moc 195KM z momentem obrotowym 400 Nm dostępnym od 1600-2800 obr./min.i współpracować z 9-stopniową przekładnią automatyczną.Można to było osiągnąć po przez zastosowaniu szeregu nowinek konstrukcyjnych oraz technologicznych.Silnik został wykonany w całości z aluminium przez co jest lżejszy od poprzednika o prawie 35kg !!! Ponadto zmniejszyła się jego wibracja oraz hałas a specjalne powłoka Nanoslide na cylindrach pozwoliła zmniejszyć tarcie .W silniku zastosowano IV generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2050 bar !!! Między innymi przez te rozwiązania jednostka może pochwalić się mniejszym zużyciem paliwa o prawie 13% od porzednika.Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin RDE (Real Driving Emissions,) które będą nie długo obowiązywać wszystkie tego typu silniki.Umożliwia to nowszy system recyrkulacji spalin EGR połączony z filtrem cząstek stałych DPF, systemem AdBlue oraz katalizatorem SRC.Reasumując jednostka 2.0d o oznaczeniu OM654 to konstrukcja technologicznie bardzo zaawansowany która może pochwalić się świetnymi osiągami,niskim poziomem spalania oraz bardzo wysoką kulturą pracy.Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne napraw lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.
Zalety: wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
bardzo niski poziom hałasu
przyzwoity poziom spalania
świetne osiągi
Wady: koszty serwisu
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)
Tak
Nie
Suma głosów: 11
Najbardziej awaryjna część tego silnika?
Turbosprężarka
Wtryskiwacze paliwa
Pompa wtryskowa
Sprzęgło/Dwumasa
Filtr DPF/FAP
Zawór EGR
Średnia (głosów 3):
(1.11)
Trwałość
0/10
Utrzymanie
0/10
Dynamika
3.33/10
Silnik 2.0 d 16V (OM654)1.113
Reviews
Głosy według opinii:
30
lub wybierz auto i dodaj opinię
Opinie użytkowników
w213 18.02.2021
Średnia:
(0.00)
Opinia: Do wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik.Nie ma możliwości zrobienia tego po wyjęciu skrzyni.Jest opcja wymiany samego łańcucha ale są dwa a drugiego już nie wymieni bez wyjęcia silnika a ślizgi też pękają.
Wycierają się wałki rozrządu od uszkodzonych popychacz.Popychacze za delikatne łożyska igiełkowe jak na taki silnik.
Jak na razie rozrząd tylko ASO.Potrzebne blokady też tylko ASO lub własna inwencja twórcza.Koszt samego rozrządu to ok 2500zł.
Plastikowa miska oleju w której lubi się upierdolić gwint od korka spustu.Albo sanki w dół albo silnik siup na zewnątrz bo nie odkręci tego inaczej.
Na plus że jest teraz jedna turbina a nie dwie jak w tym 651.
Rurki od EGR zawalają się sadzą jak w każdym dieslu.Miałem już takie bez przelotu.
Ogólnie jednorazówka bez opcji obróbek silnika bądz wału.
Ale jak już jedzie to jest OK.To co w katalogu to spełnia.
Trwałość
(0/10)
Utrzymanie
(0/10)
Dynamika
(0/10)
Zalety:Cicha praca
Ekonomia
Wady:Jednorazówka
Odmiana silnika: 194
Rocznik: 2017
Przebieg: 500000
Śr. spalanie: 4.3
C-klasa w205 220d 194km 20.09.2020
Średnia:
(3.33)
Opinia: Posiadam od niedawna ten motor w C-klasie, dynamiczny, cichy i ekonomiczny.
Trwałość
(0/10)
Utrzymanie
(0/10)
Dynamika
(10/10)
Zalety:
Wady:
Odmiana silnika: OM654
Rocznik: 2020
Przebieg: 500
Śr. spalanie: 6.2
E220d w213 02.08.2020
Średnia:
(0.00)
Opinia: Zdecydowanie top silników, dopracowany i solidny, w ASO mówią o przebiegach po 500 tys km bez żadnych problemów i awarii
Trwałość
(0/10)
Utrzymanie
(0/10)
Dynamika
(0/10)
Zalety:Super ekonomiczny, super elastyczność i przyspieszenie, gładko chodzi, cichy, bez awarii, nie bierze oleju, same plusy, na autostradzie przy 150km/h pali ponizej 6 litrów w dużej limuzynie!!!
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów