Silnik 2.0 d 16V (OM654) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8734

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)06.03.2021

Kupiłem Focusa 1.8 TDCI w 2011 roku, rocznik 2010 po FL. Auto było na gwarancji. Jeżdżę nim już prawie 10 lat, zrobiłem nim w ty

Polecam

8.11

Silnik 2.2 dCi G9T05.03.2021

2,2 dci pracowało w Lagunie przez 300tys km.Jedyną poważną usterką była turbina.Regeneracja turbo przy 160tys .km kosztowała 1

Polecam

7.64

Silnik 1.6 CDI / d 16V (OM626)05.03.2021

nierówna praca silnika i szereg innych awarii już przy przebiegach 150-250 tys km.

Odradzam

4.33

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)02.03.2021

Ford Focus MK1 Hatchback, 2004, 1.8 TDCI 100 KM. Mam go 3 lata, przejechałem 30 tyś km. Po zakupie wymiana paska, koszt 300 zł. Na 5

Polecam

8.11

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d mocach 150KM 195KM oraz 245KM z oznaczeniem OM654 wszedł do produkcji od 2016 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę OM651.Na początku znajdziemy go w samochodach Mercedes-Benz Klasy E a w późniejszych latach będzie miała szersze zastosowanie.Konstrukcja nowoczesna w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które mają wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów.Silnik generuje moc 195KM  z momentem obrotowym 400 Nm dostępnym od 1600-2800 obr./min.i współpracować z 9-stopniową przekładnią automatyczną.Można to było osiągnąć po przez zastosowaniu szeregu nowinek konstrukcyjnych oraz technologicznych.Silnik został wykonany w całości z aluminium przez co jest lżejszy od poprzednika o prawie 35kg !!! Ponadto zmniejszyła się jego wibracja oraz hałas a specjalne powłoka  Nanoslide na cylindrach pozwoliła zmniejszyć tarcie .W silniku zastosowano IV generacji układ wtryskowy Common Rail  o ciśnieniu 2050 bar !!! Między innymi przez te rozwiązania jednostka może pochwalić się mniejszym zużyciem paliwa o prawie 13% od porzednika.Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin  RDE (Real Driving Emissions,) które będą nie długo obowiązywać wszystkie tego typu silniki.Umożliwia to nowszy system recyrkulacji spalin  EGR połączony z filtrem cząstek stałych DPF, systemem AdBlue oraz katalizatorem SRC.Reasumując jednostka  2.0d o oznaczeniu OM654 to konstrukcja  technologicznie bardzo zaawansowany która może pochwalić się świetnymi osiągami,niskim poziomem spalania oraz bardzo wysoką kulturą pracy.Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne napraw lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
bardzo niski poziom hałasu
przyzwoity poziom spalania
świetne osiągi

Wady:
koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(1.11)
Trwałość
 0/10
Utrzymanie
 0/10
Dynamika
 3.33/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

w213 18.02.2021
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Do wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik.Nie ma możliwości zrobienia tego po wyjęciu skrzyni.Jest opcja wymiany samego łańcucha ale są dwa a drugiego już nie wymieni bez wyjęcia silnika a ślizgi też pękają. Wycierają się wałki rozrządu od uszkodzonych popychacz.Popychacze za delikatne łożyska igiełkowe jak na taki silnik. Jak na razie rozrząd tylko ASO.Potrzebne blokady też tylko ASO lub własna inwencja twórcza.Koszt samego rozrządu to ok 2500zł. Plastikowa miska oleju w której lubi się upierdolić gwint od korka spustu.Albo sanki w dół albo silnik siup na zewnątrz bo nie odkręci tego inaczej. Na plus że jest teraz jedna turbina a nie dwie jak w tym 651. Rurki od EGR zawalają się sadzą jak w każdym dieslu.Miałem już takie bez przelotu. Ogólnie jednorazówka bez opcji obróbek silnika bądz wału. Ale jak już jedzie to jest OK.To co w katalogu to spełnia.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Cicha praca Ekonomia

Wady:Jednorazówka

Odmiana silnika: 194Rocznik: 2017Przebieg: 500000 Śr. spalanie: 4.3
C-klasa w205 220d 194km 20.09.2020
Średnia:
(3.33)
Tak

Opinia: Posiadam od niedawna ten motor w C-klasie, dynamiczny, cichy i ekonomiczny.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: OM654Rocznik: 2020Przebieg: 500 Śr. spalanie: 6.2
E220d w213 02.08.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Zdecydowanie top silników, dopracowany i solidny, w ASO mówią o przebiegach po 500 tys km bez żadnych problemów i awarii

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Super ekonomiczny, super elastyczność i przyspieszenie, gładko chodzi, cichy, bez awarii, nie bierze oleju, same plusy, na autostradzie przy 150km/h pali ponizej 6 litrów w dużej limuzynie!!!

Wady:

Odmiana silnika: 195kmRocznik: 2018Przebieg: 44000 Śr. spalanie: 6.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników OM654/656 (od 2016)
Rodzina silników OM607/626 (od 2012)
Rodzina silników OM651 (od 2014)
Rodzina silników OM651 (2008-2015)
Rodzina silników OM642 (od 2005)
Silniki 3.0 V6 d stosowane od roku 2012
Silniki 3.0 V6 BlueTec stosowane w latach 2009-2015
Silniki 3.0 V6 CDI stosowane w latach 2005-2011
Rodzina silników OM639/640 (2004-2012)
Rodzina silników OM646/647/648 (2002-2010)
Rodzina silników OM628/629 (1999-2010)
Rodzina silników OM660 (od 1998)
Rodzina silników OM611/612/613 (1997-2006)
Silniki 2.0 R4 D z rodziny OM601 (1983-1995)
Silniki 2.2 R4 D z rodziny OM604 (1993-1998)
Silniki 2.5 R5 z rodziny OM605 (1993-2001)
Silniki 2.5/2.9 R5 z rodziny OM602 (1983-2001)
Silniki 3.0 R6 z rodziny OM606 (1993-2001)
Silniki 3.0/3.4 R6 z rodziny OM603 (1986-1997)

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów