Silnik 1.7 DI 65KM (Y17DTL) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1224

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 SkyActiv-D 175KM21.03.2019

Witam Jestem posiadaczem Mazdy od 2015 po przejechaniu 70tk w 4 lata mam obecnie 90tk wyszło szydlo z worka tzn Mazda ukrywa wadę wa

Odradzam

6.47

Silnik 1.9 MultiJet20.03.2019

Miałem 1,9 JTD przejechałem nim 380 tys. km bez ingerencji w silnik i sprzęgło oraz dwumasę. Obecnie mam 1,9 M JET 1,9 przejechane

Polecam

8.60

Silnik 2.0 16V CRDi (D4EA/D4HA)20.03.2019

Bardzo dobry silnik, niezawodny, tani w obsłudze. Bardzo dobre osiągi.

Polecam

8.73

Silnik 1.5 dCi K9K19.03.2019

Nissan Note 1,5dci 2009 rok, układ paliwowy Delphi. Kupiony z przebiegiem 160 tys. Mam 2 lata, obecnie 180tys. Spalanie 4l, 5 w mieśc

Polecam

8.49

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 DI o mocy 65KM z oznaczeniem Y17DTL występuje w samochodach marki Opel, . Został skonstruowany przez japoński koncern Isuzu .Jest to słabsza odmiana wersji 1.7 DTi Y17DT 75KM.Obie jednostki są identycznej konstrukcji różnią się jedynie występowaniem intercoolera którego w wersji 65KM nie ma .Konstrukcja silnika należy do bardzo prostych oraz dosyć trwałych.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć wycieki z pompy oleju na pasek rozrządu, awarie sterownika pompy,alternatora, w starszych jednostkach z dużym przebiegiem problemy z turbosprężarką.Ważną kwestią jest wcześniejsza wymiana paska rozrządu przy przebiegu 100-120tys a nie jak zaleca producent przy 150tys lub 10 lat !!! Zdarzały się przedwczesne zużycia paska które pękały i powodowały uszkodzenia silnika powodem tego były wycieki pompy oleju.Kolejną kwestią jest wymiana oleju który przewidziano na przebieg co 30tys jest to  zdecydowanie za długi okres lepiej zmieniać częściej między 15-20tys co przełoży się na żywotność silnika i jego osprzętu np.Turbiny. .Zaletą jednostki 1.7 DI  jest relatywnie mała awaryjność, łatwa regeneracja oraz niskie ceny części zamiennych.

Zalety:
trwała jednostka
niskie spalanie
łatwość serwisu oraz napraw
dostępność części-zamienników

Wady:
słaba dynamika
słabe przyspieszenie
awarie pompy wtryskowej
uwaga na wycieki pompy oleju!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 5.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Krzysztof 03.12.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Bardzo dobry motor trwały , bezawaryjny ale też głośny ( a może opelek słabo wyciszony ) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Opel Corsa C 64 KM Rocznik / Przebieg: 2001/ 278 500 Śr. spalanie: 4.6
Piotr 01.09.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Powiem krótko nie do zajechania !!! Awarii zero po za filtrami i olejem żadnych kosztów,palił na najwyższych mrozach.Dobry do miasta na trasy za mało mocy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Corsa C 65KM Rocznik / Przebieg: 2001 r/ 243.000km Śr. spalanie: 5

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.