Silnik 1.7 DI 65KM (Y17DTL) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 849

CDTi
Silnik 1.7 DI 65KM (Y17DTL)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni -pompa rotacyjna

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 90.000km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 DI o mocy 65KM z oznaczeniem Y17DTL występuje w samochodach marki Opel, . Został skonstruowany przez japoński koncern Isuzu .Jest to słabsza odmiana wersji 1.7 DTi Y17DT 75KM.Obie jednostki są identycznej konstrukcji różnią się jedynie występowaniem intercoolera którego w wersji 65KM nie ma .Konstrukcja silnika należy do bardzo prostych oraz dosyć trwałych.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć wycieki z pompy oleju na pasek rozrządu, awarie sterownika pompy,alternatora, w starszych jednostkach z dużym przebiegiem problemy z turbosprężarką.Ważną kwestią jest wcześniejsza wymiana paska rozrządu przy przebiegu 100-120tys a nie jak zaleca producent przy 150tys lub 10 lat !!! Zdarzały się przedwczesne zużycia paska które pękały i powodowały uszkodzenia silnika powodem tego były wycieki pompy oleju.Kolejną kwestią jest wymiana oleju który przewidziano na przebieg co 30tys jest to  zdecydowanie za długi okres lepiej zmieniać częściej między 15-20tys co przełoży się na żywotność silnika i jego osprzętu np.Turbiny. .Zaletą jednostki 1.7 DI  jest relatywnie mała awaryjność, łatwa regeneracja oraz niskie ceny części zamiennych.

Zalety:
trwała jednostka
niskie spalanie
łatwość serwisu oraz napraw
dostępność części-zamienników

Wady:
słaba dynamika
słabe przyspieszenie
awarie pompy wtryskowej
uwaga na wycieki pompy oleju!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 5.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Krzysztof 03.12.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Bardzo dobry motor trwały , bezawaryjny ale też głośny ( a może opelek słabo wyciszony ) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Opel Corsa C 64 KM Rocznik / Przebieg: 2001/ 278 500 Śr. spalanie: 4.6
Piotr 01.09.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Powiem krótko nie do zajechania !!! Awarii zero po za filtrami i olejem żadnych kosztów,palił na najwyższych mrozach.Dobry do miasta na trasy za mało mocy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Corsa C 65KM Rocznik / Przebieg: 2001 r/ 243.000km Śr. spalanie: 5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.