Opel

Silnik Opel 1.7 CDTI ecoFLEX 101KM A17DT/A17DTL

11697
Silnik Opel 1.7 CDTI ecoFLEX 101KM A17DT/A17DTL

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.7 CDTI o mocy 101KM i logotypie A17DT lub A17DTL wszedł do produkcji w 2009 roku. Jest to jednostka ISUZU z rodziny Circle L. Nowsze odmiany silników 1.7 CDTI w większości zostały fabrycznie zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych co pozwoliło na spełnienie norm splin Euro4. Konstrukcja silnika trwała niestety jej osprzęt nie należy do wytrzymałych i zazwyczaj przy przebiegach 150-200 tys dochodzi do ich awarii. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który w użytkowaniu miejskim niestety zapycha się.



Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł, niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso , o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze. Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią  jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł. Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu.



Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów. Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz  osiągami, na tle konkurencji wypada blado, aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki. Reasumując silnik 1.7 CDTI  101KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian , niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • niski poziom spalani

Wady

  • awarie DPF-u -jazda miejska
  • awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
  • awarie zaworu sterowania turbiną
  • droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
  • słaba elastyczność
  • głośna praca

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A17DT, A17DTL
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch /Denso-drogie w naprawie
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Nowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!
………………………………………………………………………………………………………………..
Występują dwie odmiany wtrysków
Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach
Denso- części oryginalne bardzo drogie – występują w nowszych modelach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

05.08.2018 Maciej
(8.7)
Opinia: Silnik trwały ale nie powala osiągami do tego auta mógłby być ciut mocniejszy zwłaszcza na trasie brakuje mocy,po za tym sprawdza się nieźle.Niskie spalanie i praktycznie zero problemów jedynie z EGR miałem przypadłość ale pomogło czyszczenie.Co do spalanie jest niskie średnio nie całe 5l ale
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Meriva I 1.7 CDTI 100KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005r/190.000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam