Silnik 2.0 CDTI 210KM BiTurbo B20DTR - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 444

CDTi
Silnik 2.0 CDTI 210KM BiTurbo B20DTR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: BiTurbo.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km lub 6 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: . Firma Bosch

Ilość oleju: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 0W20 / 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

SRC- układ selektywnej redukcji katalitycznej -BlueInjection Norma spalin Euro6

To system który odpowiada za  oczyszczania spalin usuwający  tlenki azotu.Specjalny roztwór  AdBlue w minimalnej ilości jest wtryskiwany do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR który zmienia się w amoniak i dostaje się do katalizatora SRC .W późniejszej fazie mieszanki zmienia się w azot oraz parę wodną.

AdBlue- płyn dostępny w serwisach oraz stacjach paliw,co jakiś czas trzeba go uzupełniać przez dolewkę (spust koło korka wlewu)

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CDTI o mocy 210KM to najnowsza konstrukcja Opla wykonana przy współpracy inżynierów z Turynu i Rüsselsheim oraz z Ameryki Północnej produkowany w  Kaiserslautern. Dostępną od 2017 roku na razie tylko w Oplu Insygnia .Wyposażona jest w dwie turbosprężarki (sekwencyjne turbodoładowanie ) z 8-biegową automatyczną skrzynią i napędem na wszystkie koła.Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 480Nm dostępny od 1500br/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania.Insygnia średni spala niespełna 6.9l ropy a do pierwszej setki przyspiesza w 7.9 s z maksymalną prędkością 233km/h !!!Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie systemu SRC z roztworem Adblue oraz filtra cząstek stałych DPF .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowani.Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania takie jak aluminiowa głowica cylindrów,specjalnych mocowań uszczelek oraz plastikowej obudowy rozrządu.Wszystkie te zabiegi przekładają się na tłumienie hałasu. Natomiast w układzie EGR dodatkowo dodano chłodnicę ze stali nierdzewnej która odpowiada za chłodzenie.Bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania zaprojektowano specjalną komorę spalania oraz nowy system wtrysku, (ciśnienie 2000 bar i do 10 wtrysków na jeden cykl ). Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
nowoczesna konstrukcja
wysoka kultura pracy
bardzo dobre osiągi
bardzo cicha prac
świetna dynamika
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 TDI PD 115KM (AJM/AUY/BVK)15.11.2018

Silnik nie do zarznięcia 400 tys z hakiem na blacie. Bardzo trwałe koło dwumasowe zmieniane było przy przebiegu 390 tys(nie było z

Polecam

9.24

Silnik 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)15.11.2018

Octavia 2 FL 1.6 TDI CAYC chip zrobiony na 157 koni. na chipie zrobione ponad 70000 kilometrow przez rok i 2 miesiace. Najlepszy silni

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.