Silnik 2.0 CDTI 210KM BiTurbo (B20DTR) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3354

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CDTI o mocy 210KM to najnowsza konstrukcja Opla wykonana przy współpracy inżynierów z Turynu i Rüsselsheim oraz z Ameryki Północnej produkowany w  Kaiserslautern. Dostępną od 2017 roku na razie tylko w Oplu Insygnia .Wyposażona jest w dwie turbosprężarki (sekwencyjne turbodoładowanie ) z 8-biegową automatyczną skrzynią i napędem na wszystkie koła.Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 480Nm dostępny od 1500br/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania.Insygnia średni spala niespełna 6.9l ropy a do pierwszej setki przyspiesza w 7.9 s z maksymalną prędkością 233km/h !!!Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie systemu SRC z roztworem Adblue oraz filtra cząstek stałych DPF .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowani.Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania takie jak aluminiowa głowica cylindrów,specjalnych mocowań uszczelek oraz plastikowej obudowy rozrządu.Wszystkie te zabiegi przekładają się na tłumienie hałasu. Natomiast w układzie EGR dodatkowo dodano chłodnicę ze stali nierdzewnej która odpowiada za chłodzenie.Bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania zaprojektowano specjalną komorę spalania oraz nowy system wtrysku, (ciśnienie 2000 bar i do 10 wtrysków na jeden cykl ). Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
nowoczesna konstrukcja
wysoka kultura pracy
bardzo dobre osiągi
bardzo cicha prac
świetna dynamika
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

SRC- układ selektywnej redukcji katalitycznej -BlueInjection Norma spalin Euro6

To system który odpowiada za  oczyszczania spalin usuwający  tlenki azotu.Specjalny roztwór  AdBlue w minimalnej ilości jest wtryskiwany do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR który zmienia się w amoniak i dostaje się do katalizatora SRC .W późniejszej fazie mieszanki zmienia się w azot oraz parę wodną.

AdBlue- płyn dostępny w serwisach oraz stacjach paliw,co jakiś czas trzeba go uzupełniać przez dolewkę (spust koło korka wlewu)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów