Silnik 2.2 HDI 156KM (DW12MTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 834

HDI
Silnik 2.2 HDI 156KM (DW12MTED4)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 240.000km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FILTR CZĄSTEK STAŁYCH !!!

Producent przewiduje jego wymianę przy przebiegu 180.000 km !!!

Koszt wymiany nowego cena 3000 zł / regenerowany z Francji cena 1200 zł

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 HDI o mocy 156KM występował w samochodach marki Peugeot 4007,Citroen C-Crosser oraz Mitsubishi Outlander. Jest kontynuacją wcześniejszej odmiany silnika i od 2007 roku i miała zastosowanie w wyżej wymienionych autach typu SUV.W silniku wprowadzono kilka istotnych zmian w porównaniu do starszej odmiany wprowadzono nowy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Silnik współpracuje z dwiema turbosprężarkami, oraz posiada nowoczesny elektroniczny zawór EGR.Te zmiany miły wpłynąć na lepszą kulturę pracy jednostki oraz wyższe osiągi.Cel został osiągnięty jednak koszty utrzymania jednostki zdecydowanie wzrosły,do nich trzeba zaliczyć drogi często awaryjny osprzęt oraz większe zużycie paliwa.Dodatkowo  silnik ma skomplikowaną budowę oraz rozbudowaną elektronikę,która w razie awarii pochłonie wysokie koszty.Jednostka sama w sobie jest bardzo trwała bez problemu osiąga przebiegi powyżej 300 tys km !!!Jednak często zawodzi jej osprzęt a zwłaszcza uciążliwy FAP którego wymianę producent przewiduje przy przebiegu 180.tys/km.W szczególności trzeba być wyczulony na układ wtryskowy który jest wrażliwy  na złej jakości paliwo.Pamiętajmy że w tej odmianie mamy doczynienia z wtryskami piezoelektrycznymi które są bardzo drogie !!! Wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji jednostki,odpowiednio serwisowana bez problemu osiąga przebieg ponad 200 tys /km bez żadnej awarii.Po stronie plusów niewątpliwie trzeba zapisać świetne osiągi oraz wysoką kulturę pracy którymi kierowcy będą usatysfakcjonowani

Zalety:
trwała jednostka
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika

Wady:
kosztowny serwis
drogie części
wrażliwy układ wtryskowy
awarie turbosprężarki
awarie FAP i jego wymiana po 180,tys

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Czech 22.08.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Na razie zero problemów z silnikiem i jego osprzętem nawet DPF nie daje się we znaki.Obecnie przebieg 180tys i powiem że po za wizytami w serwisie na przeglądy zero kosztów (mowa o silniku). Wymiany olejów filtrów w ASO nie jest tanie wszelkie dolewki płynów są kosztowne zwłaszcza ten do DPF (Elos ).Pojemność silnika idealnie dobrana do wielkości auta jednak dorzuciłbym jakieś 20 koni i było by idealnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Peugeot 4007 156KM Rok / Przebieg: 2010/180.000km Śr. spalanie: 8

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów