Silnik 2.2 HDI 156KM (DW12MTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2726

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 HDI o mocy 156KM występował w samochodach marki Peugeot 4007,Citroen C-Crosser oraz Mitsubishi Outlander. Jest kontynuacją wcześniejszej odmiany silnika i od 2007 roku i miała zastosowanie w wyżej wymienionych autach typu SUV.W silniku wprowadzono kilka istotnych zmian w porównaniu do starszej odmiany wprowadzono nowy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Silnik współpracuje z dwiema turbosprężarkami, oraz posiada nowoczesny elektroniczny zawór EGR.Te zmiany miły wpłynąć na lepszą kulturę pracy jednostki oraz wyższe osiągi.Cel został osiągnięty jednak koszty utrzymania jednostki zdecydowanie wzrosły,do nich trzeba zaliczyć drogi często awaryjny osprzęt oraz większe zużycie paliwa.Dodatkowo  silnik ma skomplikowaną budowę oraz rozbudowaną elektronikę,która w razie awarii pochłonie wysokie koszty.Jednostka sama w sobie jest bardzo trwała bez problemu osiąga przebiegi powyżej 300 tys km !!!Jednak często zawodzi jej osprzęt a zwłaszcza uciążliwy FAP którego wymianę producent przewiduje przy przebiegu 180.tys/km.W szczególności trzeba być wyczulony na układ wtryskowy który jest wrażliwy  na złej jakości paliwo.Pamiętajmy że w tej odmianie mamy doczynienia z wtryskami piezoelektrycznymi które są bardzo drogie !!! Wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji jednostki,odpowiednio serwisowana bez problemu osiąga przebieg ponad 200 tys /km bez żadnej awarii.Po stronie plusów niewątpliwie trzeba zapisać świetne osiągi oraz wysoką kulturę pracy którymi kierowcy będą usatysfakcjonowani

Zalety:
trwała jednostka
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika

Wady:
kosztowny serwis
drogie części
wrażliwy układ wtryskowy
awarie turbosprężarki
awarie FAP i jego wymiana po 180,tys

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FILTR CZĄSTEK STAŁYCH !!!

Producent przewiduje jego wymianę przy przebiegu 180.000 km !!!

Koszt wymiany nowego cena 3000 zł / regenerowany z Francji cena 1200 zł

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Czech 22.08.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Na razie zero problemów z silnikiem i jego osprzętem nawet DPF nie daje się we znaki.Obecnie przebieg 180tys i powiem że po za wizytami w serwisie na przeglądy zero kosztów (mowa o silniku). Wymiany olejów filtrów w ASO nie jest tanie wszelkie dolewki płynów są kosztowne zwłaszcza ten do DPF (Elos ).Pojemność silnika idealnie dobrana do wielkości auta jednak dorzuciłbym jakieś 20 koni i było by idealnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Peugeot 4007 156KM Rocznik / Przebieg: 2010/180.000km Śr. spalanie: 8

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.