Silnik 2.2 dCi G9T 140KM (G9T 600/700) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 983

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 DCI  o mocy 140KM z oznaczeniem G9T występował w samochodach marki Renault Laguna II Espace IV oraz Vel Satis.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim Common Rail seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Do dyspozycji  były dwie skrzynie biegów automatyczna oraz 6-biegowa manualna.Jest kolejną odmianą silnika 2.2 dCi który wszedł do produkcji w 2004 roku i był stosowany do 2008 roku.Przez ten okres przeszedł kilka modyfikacji które pozwoliły uniknąć awarii z początkowych lat produkcji .Silnik na tamte czasy był mocno zaawansowany technologicznie.Według użytkowników właśnie ta odmiana była najmniej awaryjna z pośród pozostałych.Jednak nieodpowiednio eksploatowana może powodować bardzo kosztowne oraz poważne awarii.Mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie.Kolejną wadą tej jednostki ,może być problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie  awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!! Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów  nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania,zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii.Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem  warto sprawdzić jego  stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku.Jego następcą była bardzo udana jednostka 2.0 dCi  której awaryjność jest na znikomy poziomie.Jednak trzeba zaznaczyć że zaletami tej jednostki są wysoka kultura pracy,bardzo dobra dynamika,zadowalający poziom spalanie i dobre osiągi.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
dobra elastyczność
cicha i równa praca
zadowalający poziom spalania

Wady:
obrócenia panewek wału korbowego
awarie osprzętu-wtryski
uwaga na uszczelkę pod głowicą !!!
szwankująca elektronika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 3):
(8.44)
Trwałość
 9.67/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Renault Laguna II PhII 08.02.2019
Średnia:
(7.00)
Tak
"Mam ten silnik w lagunie z 2006 roku z automatem i z FAP. Nie ma więc koła dwumasowego. Kupiłem jak auto miało 90 tys, teraz mam ponad 160 tys. Z silnikiem nic się nie dzieje. Olej zmieniam co 10-15 tys, 5W40 gulf formula G z normą RN710. Chcę w tym roku zajrzeć do panewek korbowodowych i profilaktycznie je wymienić. Zużycie paliwa z automatem jest niestety wysokie. W mieście trudno się zmieścić w 9 l a zimie w 10. Na trasie 7-8. Ogólnie polecam. Nie jest zły ten 2.2 dci. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: G9T605 140 KM Rocznik / Przebieg: 2006 / 160000 Śr. spalanie: 8
Sebastian 10.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam zrobione 350tys km jezdze nim bez problemow na oleju 5w30. Zmieniam olej co 10tys km. kupilem lagune jak miala 120tys km. Mam wersje intelale jestem zadwolony. Kupilem go 5 lat temu. Mialem caly czas VW 1.9tdi wszystkie robilem ciagle zawsze cos jak nie sprzeglo to brak mocy. W lagunie nic nie zmienialem mechanicy mowia ze wyglada auto na 100tys km. Polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna/ 140KM Rocznik / Przebieg: 2007/350000 Śr. spalanie: 6
Darek 15.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"ja zrobiłem nim 60tys i nie maiłem żadnych problemów ale poprzedni właściciel maił problem z uszczelką pod głowicą oraz z układem wtryskowym i kilka innych drobniejszych usterek kosztowało to prawie 7000zł.Wiec przed zakupem trzeba dokładnie sprawdzić co się kupuje.Na dzień dzisiejszy same plusy dla tego silnika,spalanie przy wersji kombi i tej pojemności to 6-7L ,bardzo dobra dynamika,przyspieszenie i dobre osiągi"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna 2.2 dCi 140KM Rocznik / Przebieg: 2004r 245tys Śr. spalanie: 6-7

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów