Silnik 2.2 dCi G9T 150KM (G9T 712/743) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3394

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI 16V CR 120KM (EA189)15.09.2019

Bardzo udana jednostka. Ja w ciągu 3 lat przejechałem 50000km i jedyny mój wkład to filtry i olej, jedynie spalanie jest trochę wi

Polecam

8.67

Silnik 2.1 d 170/177KM (OM651)12.09.2019

Silnik potrafi zaskoczyc przy odpowiednim serwisowaniu,filtry,a szczegolnie wymiana oleju czesciej niz przewiduje serwis.

Polecam

9.33

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)11.09.2019

Silnik jest najmocniejszą stroną mojego auta. Trafiłem chyba na wyjątkowo zadbany egzemplarz, przez ponad 25k km nie działo się z

Polecam

8.77

Silnik 2.0 TDCI 163KM DPF (PSA)11.09.2019

Super silnik, bardzo elastyczny i dużym momencie co nawet w cegłówce takiej jak Galaxy daje się odczuć. Przebieg 100tys. i jak na

Polecam

9.74

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 DCI  o mocy 150KM z oznaczeniem G9T występował w samochodach marki Renault Laguna II Espace IV oraz Vel Satis.. Konstrukcja została oparta na wcześniejszym silniku z 2.2 dTi (G8T) z lat 90-tych.Jest kolejną odmianą silnika 2.2 dCi po wersji 130KM który wszedł do produkcji w 2002 roku i był stosowany do 2006roku .Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii.Do dyspozycji  były dwie skrzynie biegów automatyczna oraz 6-biegowa manualna..Niestety ta odmiana też cierpiała na  poważne dolegliwości, mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie.Kolejną wadą tej jednostki ,może być problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie  awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!! Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów  nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania,zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii.Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem  warto sprawdzić jego  stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku.Jego następcą była bardzo udana jednostka 2.0 dCi  której awaryjność jest na znikomy poziomie.Jednak trzeba zaznaczyć że zaletami tej jednostki są wysoka kultura pracy,bardzo dobra dynamika,zadowalający poziom spalanie i dobre osiągi.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
dobra elastyczność
cicha i równa praca
zadowalający poziom spalania

Wady:
obrócenia panewek wału korbowego
awarie osprzętu-wtryski
uwaga na uszczelkę pod głowicą !!!
szwankująca elektronika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 10):
(7.77)
Trwałość
 8.4/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 8.9/10

Głosy według opinii:

73

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Espace 2.2dci 150KM 05.09.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
"Osobiście przejechałem ponad 70 tys km. Wymiana oleju co 10~12 tys elf 5W50. Na plus dobra kultura pracy, moc oraz rozsądne spalanie. Naprawy: 145000 - wymiana pękniętej pokrywy zaworów która jednocześnie jest kolektorem ssącym. 170000 - koło pasowe wału korbowego odmówiło posłuszeństwa w trasie 180000 - profilaktyczna wymiana panewek oraz pompy oleju 205000 - komplet sprzęgła wraz z kołem zamachowym Trwały układ rozrządu. Wymiana co 120 tys, pod warunkiem zastosowania oryginalnych części. Warto też co jakiś czas skontrolować ciśnienie oleju, które jest kluczowym warunkiem żywotności tego silnika. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: G9T 742 Rocznik / Przebieg: 2004/ 211000 Śr. spalanie: 7.5~8.5
Łukasz 05.09.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Ranault Espace IV posiadam auto od 2007 roku przejechałem nim ponad 230 000 tys km . Silnik nigdy mnie nie zawiódł ale to nigdy,oraz nie miał ze mną łatwego życia liczne trasy auto na full ,przeprowadzki itp. Można spotkać różne opinie danego silnika ale najważniejsza jest dobra eksploatacja wymiana oleju maksymalnie do 14tys km regularne serwisy dbanie o turbo . A jednostka napędowa odwdzięczy się nam bezawaryjnością dobra dynamiką ,spalanie na trasie w granicy 6l/100km . Nie mam nic do zarzucenia bardzo ładna kultura pracy ,nie słychać tak typowego klekotania diesla łatwa i tania dostępność części..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Espace IV 150 KM Rocznik / Przebieg: 2004 260000tys Śr. spalanie: 8
Andrzej 08.08.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik pracuje równo i jest dość dynamiczny. Nie jest to bezgłośny demon. Jeżdżę do 15000 km / rok. Olej i filtry zmieniam na wiosnę. Spalanie w mieście praca-dom na odcinkach 10km X 2 dziennie do 11l/100km, latem ciut mniej 9-10. Trasa w zależności od załadowania. 5 osób + skromny bagaż 130-150km/h 8l/100km. Przy prędkościach do 120 bez większego obciążenia można zejść do 7l/100km i zasnąć z nudów :) . 4 osoby, 3 rowery na dach, bagażnik na full 120-130mk/h 9,5l/100km. Wersja w automacie niestety spala więcej ale komfort bezcenny. Auto waży 2 tony i nie oczekujcie spalania na poziomie 6l. W dużych korkach może łyknąć 14l. Jedyny problem jaki miałem to pompa ABS, do której dostała się woda. Pomogło oczyszczenie i uszczelnienie"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Espace/150 Rocznik / Przebieg: 2006/186000 Śr. spalanie: 9
Mariusz 14.07.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Co do samego silnika to nie mogę powiedzieć póki co nic złego, ale grunt to dobry i pewny serwis. Na to nie można szczędzić a samochód na pewno się odwdzięczy. Spalania w trasie to nawet około 5 litrów / 100km (ok 100km/h). Jedyny minus tego auta z tym silnikiem to słaby układ przeniesienia napędu i zawieszenie nie dostosowane do tego silnika. Robiłem już remont skrzyni i potem mechanizmu różnicowego. Ogółem polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.2 dCi 150 KM Rocznik / Przebieg: 2002 / 250000 Śr. spalanie: 6
Adam 26.10.2014
Średnia:
(5.33)
Nie
"do 200tys OK. potem studnia bez dna ,wtryski turbina koło dwumasowe dodatkowo ceny serwisu i części kosmicznie drogie (wymiana rozrządu ponad 1200zł) .Nie wiem ale ja bym się bał kupować chyba że z pewnych rąk z przebiegiem 150tyś MAX .Tak muszę odradzić "
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Vel Sati 2.2 dCi 150KM Rocznik / Przebieg: 195 tyś Śr. spalanie:
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów