Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11547

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)23.02.2020

Najlepszy diesel jaki miałem. Niskie obroty przy wysokich predkosciach (8-stopniowy automat), Jak sie dba to bardzo wdzieczna jednostk

Polecam

7.26

Silnik 1.9 TDI 8V PD 115/116KM (EA188)21.02.2020

Jeździłem prawie 3lata a4 b5 AJM 115KM zupełnie nic powaznego się nie działo, tylko zwykłe eksploatacyjne rzeczy. Przy kupnie

Polecam

8.48

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)21.02.2020

Wtryskiwacze i panewki to pięta Achillesowa tego silnika, naprawa kosztowało mnie to sześć tysięcy, mam nadzieję, że to już kon

Odradzam

7.74

Silnik 1.4 HDI 8V 54KM (DV4TD)19.02.2020

Nie jest to mistrz dynamiki, ale do napędzenia C1 2006r wystarczy. Bezproblemowy i bezawaryjny. Kultura pracy może być, nie ma co n

Polecam

8.44

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI Energy o mocy 110KM z momentem obrotowym 260Nm występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia .Wszedł do produkcji od 2014r i jest nową odmianą rodziny dCi o nazwie Energy.Konstrukcja praktycznie nie różni się od poprzedniej wersji silnika 1.5 dCi niczym, jedynie zostało wprowadzone kilka nowatorskich rozwiązań.W silniku zastosowano nowe systemy takie jak start & Stop oraz system odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM.To właśnie te elementy miały wpłynąć na niższy poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2.Dodatkowo w silniku wprowadzono nowy układ recyrkulacji chłodzenia spalin oraz niskociśnieniowy EGR. W układzie wtryskowym zastosowano nowe dysze wtryskiwaczy o indywidualnym kącie wtrysku natomiast w układzie rozrządu wprowadzono popychacze wałka rozrządu z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon). Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP spełnia normy spalin Euro 5 (niektóre wersje z emisją spalin Euro 6)Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 4L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 3.4L.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!!Jak każdy nowoczesny diesel został wyposażony w FAP jednak użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
?

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !

- Nowoczesny system Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM

Najnowsze rozwiązania technologiczne tej odmiany !

- Układ recyrkulacji schłodzonych spalin z niskociśnieniowy EGR
- Popychacze wałków rozrządu powlekane powłoką DLC Diamond-Like Carbon
- Nowoczesne Dysze z indywidualnym kątem wtrysku warstwowego ANI

-Spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6  

- Kod silnika od 2016 roku - K9k 656/657 (Megane IV,Scenic IV,Talisman)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 88

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 34
Średnia (głosów 5):
(8.73)
Trwałość
 8.2/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

MEGANE 3 KOMBI 15DCI 22.01.2020
Średnia:
(3.67)
Nie

Opinia: Skuszony opiniami poprawionego 1,5dci 110 koni zakupiłem Megane 3 Kombi 2014 rok, przejechałem niecałe 8500km i coś zaczęło stukać, po oględzinach w serwisie aso okazało się, że obróciło panewkę, wycena naprawy kosmiczna, zabrałem auto i zrobiłem w innym warsztacie, doszedł jeszcze wał, korbowód, regeneracja głowicy, płyny, filtry i jakieś pierdółki, całość prawie 6000zł, może teraz pojeżdżę trochę dłużej. Dynamika spoko, mogło by być lepiej o spalaniu 5L można zapomnieć w trasie 6/6,5 po miesicie 8 może wtryski są już słabe ponoć mechanior sprawdzał. No cóż pozostało mi jeździć bo kasy kupę wyrzygałem.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:na razie brak

Wady:remont silnika

Odmiana silnika: 1.5DCI 110KMRocznik: 2014Przebieg: 155.430 Śr. spalanie: 7
Megane IV 18.04.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo oszczędny silnik o dobrej dynamice, wymiana oleju co 12 tys. km z uwagi na spory udział jazdy w cyklu miejskim, auto świetnie wyciszone jak na diesla, silnik dotychczas bezawaryjny

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1,5dci 110 KMRocznik / Przebieg: 2017/54000 Śr. spalanie: 5.3
Megan III Grandtour 05.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Meganka kombi z końca 2014roku. Silnik jak na razie zupełnie bezawaryjny. Przebieg 87 tyś. Autko od nowości w rodzinie więc pewny i nie kręcony przebieg. Od 4 lat jeżdżę francuzami. Poprzedniu uważałem tylko auta niemieckie. hmm...czasy się zmieniły. Na tą chwilę uważam że silniki niemieckie są znacznie gorsze od renaulta. Dynamika, elastyczność na bardzo wysokim poziomie. Do tego kultura pracy nieporównywalna z autami niemieckimi. Polecam !!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.5 dci Energy 110KMRocznik / Przebieg: 2014r/87tys Śr. spalanie: 5.3
Robulo 18.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik pokonałem nim ponad 70 tys/km bez najmniejszych problemów,auto od nowości w moich rękach.Dwukrotna wizyta w ASO na wymiany olejów i filtrów co 30 tys, ale teraz już robiłem sam serwis po zrobieniu 15 tys/km.Silnik jak na swoją pojemność nieźle sobie radzi jest dynamiczny i bardzo elastyczny a przy tym spala niewiele.Na trasie przy normalnej jeździe wychodzi 5.2 l ale bez problemu można osiągnąć wynik 4.5 l,średnio wychodzi w granicach 6-6.5 lNic się z autem ani z silnikiem nie dzieje praktycznie wszystko w aucie od nowości.Polecam silnik jest bardzo tani w utrzymaniu i mało pali.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Scenic 1.5 dci Energy 110KMRocznik / Przebieg: 2015 r 76 tys Śr. spalanie: 6L
Maro 19.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Mam go w Megance z 2015 roku przebieg 157tys,auto firmowe więc bez żadnych oszczędzań.Silnik super oszczędny i bez problemu ciągnie do 190km/h !!! Jak swoje 110KM to powiem szczerze że jestem pod dużym wrażeniem.Co najbardziej podoba mi sie w tym silniku to że jest bardzo cichy i super elastyczny ,zero turbodziury zbiera się z każdego biegu idealnie.Wersja ze start stop dla mnie taki bajer więcej jeżdżę po trasach a niżeli w mieście.Silnik jest totalnie bezawaryjny od wymiany do wymiany i nic więcej,zero wycieków,pali nawet w największe mrozy.Mam porównanie do silników Opli czy VW ten zdecydowanie jest lepszy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane Grantour 110KMRocznik / Przebieg: 2015r/157.tys Śr. spalanie: 5.3

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.