Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 20581

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 D-4D 90KM DPF (1ND-TV)22.01.2021

Trzeba nieco sprostować opis tego silnika bo jest niedokładny. Po pierwsze w 1.4 D4D nigdy nie było DPF z 5-tym wtryskiem. Tu jest z

Polecam

8.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 105KM21.01.2021

Silnik godny polecenai jak również cały osprzęt,jest dynamiczny i elastyczny jedyny minus to jego głośna praca.Spalanie w normie

Polecam

9.48

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)18.01.2021

zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam

Odradzam

5.49

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)18.01.2021

Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miałem. U mnie r

Odradzam

7.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI Energy o mocy 110KM z momentem obrotowym 260Nm występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia .Wszedł do produkcji od 2014r i jest nową odmianą rodziny dCi o nazwie Energy.Konstrukcja praktycznie nie różni się od poprzedniej wersji silnika 1.5 dCi niczym, jedynie zostało wprowadzone kilka nowatorskich rozwiązań.W silniku zastosowano nowe systemy takie jak start & Stop oraz system odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM.To właśnie te elementy miały wpłynąć na niższy poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2.Dodatkowo w silniku wprowadzono nowy układ recyrkulacji chłodzenia spalin oraz niskociśnieniowy EGR. W układzie wtryskowym zastosowano nowe dysze wtryskiwaczy o indywidualnym kącie wtrysku natomiast w układzie rozrządu wprowadzono popychacze wałka rozrządu z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon). Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP spełnia normy spalin Euro 5 (niektóre wersje z emisją spalin Euro 6)Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 4L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 3.4L.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!!Jak każdy nowoczesny diesel został wyposażony w FAP jednak użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
?

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !

- Nowoczesny system Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM

Najnowsze rozwiązania technologiczne tej odmiany !

- Układ recyrkulacji schłodzonych spalin z niskociśnieniowy EGR
- Popychacze wałków rozrządu powlekane powłoką DLC Diamond-Like Carbon
- Nowoczesne Dysze z indywidualnym kątem wtrysku warstwowego ANI

-Spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6  

- Kod silnika od 2016 roku - K9k 656/657 (Megane IV,Scenic IV,Talisman)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 170

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 104
Średnia (głosów 13):
(5.49)
Trwałość
 4.85/10
Utrzymanie
 6.15/10
Dynamika
 5.46/10

Głosy według opinii:

67

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

laguna 15DCI110 18.01.2021
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:nadaje się jedynie do małych aut typu Clio w większych autach się męczy, szybko zużywa i dużo pali

Wady:za słaby i mocno awaryjny

Odmiana silnika: 15DCIRocznik: 2015Przebieg: 110 Śr. spalanie: 7.5
renault kadjar 11.12.2020
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: b dobry niskie spalanie cicha praca dobre osiagi nie lubia te silniki jszdy ostrej umiejetne korzystanie bez tzwzpoanu pozwoli na przejechanie duzo km olej wymiana raz w roku j mam na liczniku renault kadjar 12000 i nic sie nie dzieje zadnej ingerecji w silnik polecam

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:tani cichy niedrogi w utrzymaniu

Wady:brak

Odmiana silnika: 1.5 dciRocznik: 2016Przebieg: 120000 Śr. spalanie: 5.4
18.10.2020
Średnia:
(1.33)
Nie

Opinia: Za słaby, hałaśliwy, duże wibracje, brak elastyczności, zapychający się często DPF, troszku mocy na dole a dalej nic. Od początku eksploatacji 12 wizyt w serwisie, większość to problem z silnikiem, DPF i układ wtryskowy, drogi serwis !

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (1/10)

Zalety:?

Wady:słaby, hałaśliwy, duże wibracje, brak elastyczności, zapychający się często DPF, drogi serwis !

Odmiana silnika: 1,5 DCiRocznik: 2016Przebieg: 121 Śr. spalanie: 6.6
Reno Fluence 15DCi 110 06.05.2020
Średnia:
(2.00)
Nie

Opinia: Zachwalanie tego kiepskiego silnika to chyba robota handlarzy i komisów, które nie mogą się ich pozbyć z placu ! Jeździłem rok czasu i z trudem go sprzedałem niemal, że za bezcen, a w niecały rok straciłem na nim kupę kasy.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:łatwo kupić

Wady:trudno sprzedać

Odmiana silnika: 1,5DCi 110koniRocznik: 2015Przebieg: 172 Śr. spalanie: 6.7
scenic grand 1,5dci 22.04.2020
Średnia:
(2.33)
Nie

Opinia: Potwierdzam ten silnik to porażka

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (3/10)

Zalety:nadaje się tylko do małych samochodów

Wady:głośny, słaby, drogi osprzęt silnika

Odmiana silnika: 15dci110Rocznik: 2013Przebieg: 185 Śr. spalanie: 7
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.