Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.
RozrzÄ…d: Pasek. Wymiana po 150.000 km lub 6 Lat
Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens
Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.
Trzeba nieco sprostować opis tego silnika bo jest niedokładny. Po pierwsze w 1.4 D4D nigdy nie było DPF z 5-tym wtryskiem. Tu jest z
8.20
Silnik godny polecenai jak również cały osprzęt,jest dynamiczny i elastyczny jedyny minus to jego głośna praca.Spalanie w normie
9.48
zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam
5.49
Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miaÅ‚em. U mnie rÃ
7.10
Silnik 1.5 DCI Energy o mocy 75KM wszedł do produkcji od 2014r i jest najsłabszą odmianą tej rodziny.Nowinką jest zastosowanie systemów takich jak start & Stop oraz systemu odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM.To właśnie te elementy miały wpłynąć na niższy poziom spalania oraz zdecydowane zmniejszenie CO2.Niewątpliwi atutem tej odmiany jet bardzo niski poziom spalania który oscyluje w granicach 4L/100km !!! Również na pochwałę zasługuję bardzo niska awaryjność można rzec że jest praktycznie zerowa,przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemu pokonuje przebiegi ponad 200 tys/km bez żadnych awarii.Aby uniknąć jakichkolwiek problemów trzeba pamiętać w szczególności o terminowej wymianie oleju, filtrów oraz tankować paliwo na sprawdzonych stacjach.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!!Jak każdy nowoczesny diesel został wyposażony w FAP jednak użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 75KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.
Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
niska awaryjność
niski poziom spalania
Wady:
słaba dynamika
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !
- Nowoczesny system Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj jÄ… jako pierwszy
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.