Silnik 1.6 TD 8V 60/70/80KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8982

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 SDI 8V 68KM24.11.2020

Prawdziwy niemiecki czołg. Mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny (4-5l/100km) i bezawaryjny. Koszty utrzymania na poziomie Fiat

Polecam

8.17

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)24.11.2020

Mam PEUGEOTA 3008 z 2009r i 1,6 HDI 109 KM i prędkością,wyjechałem nim 120 tyś km i żłego śłowa nie powiem o tym silniku. Nie

Polecam

7.46

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 D/TD o mocach 60KM 70KM 80KM,to konstrukcja firmy Volkswagen która miła zastosowanie w samochodach Audi oraz VW w latach 80/90-tych.Konstrukcja silnika oparta na prostych rozwiązaniach której celem było uzyskanie niskiego poziomu spalania.Jednostka 8-zaworowa z wtryskiem pośrednim z pompa mechaniczną firmy Bosch.Na początku silnik był oferowany w wersji wolnossącej z mocą 54KM dopiero w następnych latach dodano turbinę i podwyższono moce do 60/70/80KM.Niestety wszystkie wersje występują bez intercoolera co przekłada się na słabą dynamikę.W silniku zastosowano rozrząd opary na pasku a jego interwał przypadał na 90.000 ty/km jednak serwisanci zalecają jego zmniejszenie nawet do 60 tys km.Jednostka w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą oraz mało awaryjną również dostępność części jest duża a serwis nie stanowi większego problemu.Oczywiście wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu auta.Zdarzają się auta w których przebiegi ponad 400 tys nie stanowią większego problemy jednak są przypadki awarii pompy wtryskowej czy elektryki przy dużo mniejszych przebiegach.Dużym atutem jest bezproblemowa dostępność do części lub ich regeneracja a serwis oraz naprawy nie są problematyczne.Minusem jest słaba dynamika oraz niska kultura pracy,natomiast jego średnie spalanie wynosi około 5l co rekompensuje wszelkie niedogodności.

Oznaczenia silnika: 1V,JR,RA,SB

Zalety:
prosta budowa silnika
niska awaryjność
dostępność części
niskie spalanie
bezproblemowe przebiegi ponad 500tys/km !!!

Wady:
niska kultura pracy
bardzo słaba dynamika
awarie alternatora


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(4.67)
Trwałość
 5/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 4/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Passat B3 27.08.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Stara, pancerna i ponadczasowa konstrukcja.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: SBRocznik: 1990Przebieg: 296000 Śr. spalanie: 5
VW Passat B2 07.01.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Miałem Passata kombi 86r 1.6d 54 konie. Spalanie 4,5-5 litrów. Kultura pracy po rozgrzaniu wysoka, silnik cichy. Wersja 1.6 td 80 koni posiadała intercooler.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Zadawalajaca kultura pracy po rozgrzaniu układu napędowego. Niskie spalanie. Trwałość.

Wady:Głośny na zimno. Słabe osiągi lecz akceptowalne.

Odmiana silnika: 1.6 D 54KMRocznik: 1986Przebieg: 220000 Śr. spalanie: 5

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.