Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6172

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI o mocy 90KM wszedł do produkcji w 1991 roku i był stosowany w wielu wariantach aż do roku 2004.Pierwsza odmiana z oznaczeniem 1Z była najprostszą konstrukcją z pośród wielu jej odmian.Ta wersja zasilana była rozdzielczową pompą wtryskową firmy Bosch z elektroniczną regulacją wtrysku.Jak na tamte czasy silnik miał zaawansowany osprzęt,dwustopniowe wtryskiwacze,intercooler,układ recyrkulacji spalin oraz świece żarowe w układzie chłodzenia.Ta odmiana była stosowana od 1991 roku do 1996, kolejna z oznaczeniem AHU weszła do produkcji w 1996 do 2000r.Jej osprzęt był zmodyfikowany i bardziej zaawansowany w celu podniesienia oraz ulepszenia pracy jednostki.Na rynku występują również wersje z kołem dwumasowym warto sprawdzić to po symbolu silnika.Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów.A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5L to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki.Silniki te bezproblemowo pokonywały 500tys km bez najmniejszych problemów . Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Dodatkowym atutem był układ wtryskowy który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom. W większości modeli występuje turbosprężarka o stałej geometrii łopatek oraz brak często awaryjnego koła dwumasowego.Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,pompy wtryskowej  lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Oznaczenia silnika: 1Z, AHH, AHU, AGR, ALH, ALE

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
mała awaryjność
łatwy w naprawie
dostępność części
tani serwis

Wady:
głośna praca
wycieki oleju
awarie EGR-u
przepływomierz
pompa wtryskowa przy dużych przebiegach

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersje oraz ich oznaczenia :

-1Z AHA -pierwsza odmiana 90KM przy 4000 obr/min 202Nm

-AGR AHH ALE ALH - druga odmiana 90KM przy 3750 obr/min 210Nm

-AFN AHF ASV AVG -trzecia odmiana 110KM przy 4150 obr/min 235Nm

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 28):
(7.76)
Trwałość
 8.54/10
Utrzymanie
 7.75/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

244

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

WV Vento 13.06.2019
Średnia:
(0.00)
Tak
"Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial zapalac jak byl goracy i zdarzalo sie to prawie codziennie. Wymienilem samodzielnie sterownik pompy paliwa i zapala od jednego strzalu.Wymieniam olej co 10 tys km. Filtr paliwa raz na rok. Problemem jest halas w aucie - od silnika oraz od " wszystkiego " przy predkosci powyzej 100 km / godz. Spalanie nieduze, ale tez nie rewelacyjne - przydalby sie 6 bieg ! Jezdze 20 % miasto a pozostale 80 % to trasa szybkiego ruchu. Kiedy jade trasa 100-105 na godz. wtedy mam spalanie 5.0. Gdy jade105-115 to jest okolo 5,2 l/100 km. Gdy jade okolo 120 to wychodzi 5,5 litra. Gdy jade okolo 130 km na godz to spalanie wzrasta do 5.8 l/ 100 km. Za rok planuje zlomowac auto - duzo rdzy na blacharce i pod podwozim wg mechanika . Bedzie mi zal silnika..."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1,9 TDI 90 KM Rocznik / Przebieg: 1997 Śr. spalanie: 5.3
Audi A4 B5 25.01.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
"Miałem dwie A4ki B5 z tym silnikiem, jedna 1Z z 1996 roku ( przejechałem nią 150 tys km ) , druga AHH z 2000 roku ( jeżdżę do dnia dzisiejszego ). Silniki te mają już ogromne przebiegi ale nadal można znaleźć coś godnego uwagi. Silnik w zasadzie bezawaryjny, nie ma już takich nowszych diesli na rynku. Po dużym przebiegu można się spodziewać zużycia sprzęgła, wycieków z silnika czy pompy wtryskowej ale nie są to drogie usterki do ogarnięcia. Jeśli ktoś chce niedrogiego w utrzymaniu diesla to polecam poszukać najlepiej A4ki lub Octavii I z tym silnikiem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1Z/AHH Rocznik / Przebieg: 1996/2000 Śr. spalanie: 5.3-6
Piotr 24.07.2018
Średnia:
(7.33)
Tak
"Wszystko na tak, oprócz głośności pracy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Passat/ AHH 90 kM Rocznik / Przebieg: 1999/ 526000 Śr. spalanie: 6.5
Mac 12.07.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 razy perzpływomierz, raz zaworek N 75, przy około 300 kkm konieczna była regeneracja alternatora, przy 320 regeneracja rozrusznika i popękane przewody powrotne paliwa. Przy 360 kkm chyba zaczęły delikatnie lać wtryski bo wzrosło spalanie, ale tego to już nie robiłem""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: AGR 90 KM Rocznik / Przebieg: 1999/ 375000 Śr. spalanie: 5
Mariusz 01.05.2018
Średnia:
(5.00)
Nie
"niestety te silniki mają już swoje lata i jak ktoś przekroczył 400 tys km to zaczyna się sypać wszystko po kolei: węże, zawory-głowica, turbo, wycieki płynów.."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: passat 1.9 tdi 90KM Rocznik / Przebieg: 1998/370000 Śr. spalanie: 6.5

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.