Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11511

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)13.12.2019

Silnik należy ocenić z dwóch perspektyw. 1) Z perspektywy obecnego potencjalnego nabywcy: Na dzień dzisiejszy jest to już leciw

Polecam

7.17

Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)13.12.2019

Laguna III 2.0 dci 150 KM 240 tys. przebiegu. Zupełnie bezawaryjny do tej pory. Samochód robi trasy lub małe trasy. Jeśli odpalony,

Polecam

8.87

Silnik 1.4 DDiS 90KM (PSA 8HY)13.12.2019

Rewelacyjny silnik jak na te pojemność. Dynamiczny i bardzo oszczędny bezawaryjny praktycznie.

Polecam

9.00

Silnik 1.5 12V d 116KM (B37C15)12.12.2019

60k km przejechane w 2 lata. Niskie spalanie, dobra dynamika.

Polecam

10.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI o mocy 90KM wszedł do produkcji w 1991 roku i był stosowany w wielu wariantach aż do roku 2004.Pierwsza odmiana z oznaczeniem 1Z była najprostszą konstrukcją z pośród wielu jej odmian.Ta wersja zasilana była rozdzielczową pompą wtryskową firmy Bosch z elektroniczną regulacją wtrysku.Jak na tamte czasy silnik miał zaawansowany osprzęt,dwustopniowe wtryskiwacze,intercooler,układ recyrkulacji spalin oraz świece żarowe w układzie chłodzenia.Ta odmiana była stosowana od 1991 roku do 1996, kolejna z oznaczeniem AHU weszła do produkcji w 1996 do 2000r.Jej osprzęt był zmodyfikowany i bardziej zaawansowany w celu podniesienia oraz ulepszenia pracy jednostki.Na rynku występują również wersje z kołem dwumasowym warto sprawdzić to po symbolu silnika.Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów.A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5L to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki.Silniki te bezproblemowo pokonywały 500tys km bez najmniejszych problemów . Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Dodatkowym atutem był układ wtryskowy który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom. W większości modeli występuje turbosprężarka o stałej geometrii łopatek oraz brak często awaryjnego koła dwumasowego.Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,pompy wtryskowej  lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Oznaczenia silnika: 1Z, AHH, AHU, AGR, ALH, ALE

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
mała awaryjność
łatwy w naprawie
dostępność części
tani serwis

Wady:
głośna praca
wycieki oleju
awarie EGR-u
przepływomierz
pompa wtryskowa przy dużych przebiegach

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersje oraz ich oznaczenia :

-1Z AHA -pierwsza odmiana 90KM przy 4000 obr/min 202Nm

-AGR AHH ALE ALH - druga odmiana 90KM przy 3750 obr/min 210Nm

-AFN AHF ASV AVG -trzecia odmiana 110KM przy 4150 obr/min 235Nm

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 28):
(7.76)
Trwałość
 8.54/10
Utrzymanie
 7.75/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

244

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

WV Vento 13.06.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial zapalac jak byl goracy i zdarzalo sie to prawie codziennie. Wymienilem samodzielnie sterownik pompy paliwa i zapala od jednego strzalu.Wymieniam olej co 10 tys km. Filtr paliwa raz na rok. Problemem jest halas w aucie - od silnika oraz od " wszystkiego " przy predkosci powyzej 100 km / godz. Spalanie nieduze, ale tez nie rewelacyjne - przydalby sie 6 bieg ! Jezdze 20 % miasto a pozostale 80 % to trasa szybkiego ruchu. Kiedy jade trasa 100-105 na godz. wtedy mam spalanie 5.0. Gdy jade105-115 to jest okolo 5,2 l/100 km. Gdy jade okolo 120 to wychodzi 5,5 litra. Gdy jade okolo 130 km na godz to spalanie wzrasta do 5.8 l/ 100 km. Za rok planuje zlomowac auto - duzo rdzy na blacharce i pod podwozim wg mechanika . Bedzie mi zal silnika...

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1,9 TDI 90 KMRocznik / Przebieg: 1997 Śr. spalanie: 5.3
Audi A4 B5 25.01.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Miałem dwie A4ki B5 z tym silnikiem, jedna 1Z z 1996 roku ( przejechałem nią 150 tys km ) , druga AHH z 2000 roku ( jeżdżę do dnia dzisiejszego ). Silniki te mają już ogromne przebiegi ale nadal można znaleźć coś godnego uwagi. Silnik w zasadzie bezawaryjny, nie ma już takich nowszych diesli na rynku. Po dużym przebiegu można się spodziewać zużycia sprzęgła, wycieków z silnika czy pompy wtryskowej ale nie są to drogie usterki do ogarnięcia. Jeśli ktoś chce niedrogiego w utrzymaniu diesla to polecam poszukać najlepiej A4ki lub Octavii I z tym silnikiem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1Z/AHHRocznik / Przebieg: 1996/2000 Śr. spalanie: 5.3-6
Piotr 24.07.2018
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Wszystko na tak, oprócz głośności pracy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Passat/ AHH 90 kMRocznik / Przebieg: 1999/ 526000 Śr. spalanie: 6.5
Mac 12.07.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 razy perzpływomierz, raz zaworek N 75, przy około 300 kkm konieczna była regeneracja alternatora, przy 320 regeneracja rozrusznika i popękane przewody powrotne paliwa. Przy 360 kkm chyba zaczęły delikatnie lać wtryski bo wzrosło spalanie, ale tego to już nie robiłem"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: AGR 90 KMRocznik / Przebieg: 1999/ 375000 Śr. spalanie: 5
Mariusz 01.05.2018
Średnia:
(5.00)
Nie

Opinia: niestety te silniki mają już swoje lata i jak ktoś przekroczył 400 tys km to zaczyna się sypać wszystko po kolei: węże, zawory-głowica, turbo, wycieki płynów..

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: passat 1.9 tdi 90KMRocznik / Przebieg: 1998/370000 Śr. spalanie: 6.5

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.