Silnik 1.9 TDI 8V 110KM (pompa) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9248

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 130KM DPF (A20DTJ)18.10.2019

Mam silnik w oplu Insignia country touer zapala jeździ i się nie psuje raz wymieniałem koło dwumasowe i tyle aaa trochę wkurza mni

Polecam

6.80

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.10.2019

"Gdy kupiłem C5 miał przebieg ok.100 000 więc zrobiłem przez 3,5 roku około 240 000km 98% w mie ście gdyż jeżdze na taxi. Z sil

Polecam

9.43

Silnik 1.6 16V MultiJet I 105KM16.10.2019

Pancerny silnik. Zero wycieków. Dość dynamiczny i bardzo oszczędny. Na autostradzie spalanie ok. 6,5 l/100km, poza miastem ok. 5,4

Polecam

9.28

Silnik 1.9 DI 102/115KM (D4 192T3/192T4)16.10.2019

Witam posiadam łosia bardzo fajne i wygodne auto na swoje latka wahałem z kupnem bo miał 389 tysięcy przelatane ale teraz ma ponad

Polecam

6.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/Pompa o mocy 110KM  o znaczeniach AFN,AHF,ASV,AVG jest kolejną odmianą po wersji 90KM w której zastosowano droższy osprzęt..Jednostka 8-zaworowa zasilana przez bezpośredni wtrysk paliwa za pomocą  pompy rozdzielczowej firmy Bosch VP37.Silnik był wyposażony w turbosprężąrkę o zmiennej geometrii łopatek ,intrecooler,EGR oraz koło dwumoasowe.Z pośród wszystkich odmian zasilanych pompą właśnie ta jest uznawana za najlepszą pod względem osiągów oraz spalania..Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów.A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5L to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Dodatkowym atutem był układ wtryskowy który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom..Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,pompy wtryskowej  lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne

Oznaczenia silnika: AFN, AVG, ASV, AHF

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
mała awaryjność
dostępność części
tani serwis

Wady:
głośna praca
awarie dwumasy
wycieki oleju
awarie EGR-u
awarie przepływomierza
awarie pompy wtryskowej przy dużych przebiegach

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Oznaczenia silnika :

-AFN AHF ASV AVG - 110KM przy 4150 obr/min 235Nm

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 13):
(8.15)
Trwałość
 8.15/10
Utrzymanie
 8.23/10
Dynamika
 8.08/10

Głosy według opinii:

121

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Seat Leon I 12.10.2019
Średnia:
(0.00)
Tak
"Bezawaryjny, oszczędny a po chiptuningu całkiem żwawy. W moich rękach od 12 lat i przez ten czas tylko raz był unieruchomiony gdy padł alternator. Od razu po zakupie wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia od turbo na porządnej jakości silikonowe bo oryginalne były już lekko sparciałe. Przez te 12 lat wymieniane tylko części eksploatacyjne i to te tańsze jak klocki hamulcowe, elementy zawieszenia. Sprzęgło/dwumas, turbo wszystko jeszcze oryginał. Olej i filtry co 10tys km lub co roku w zależności co pierwsze. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 110KM/ASV Rocznik / Przebieg: 2002/240000 Śr. spalanie: 5.5
Adrian, A4B5 Avant 28.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Co można dorzucić do tematu silnika TDi z lat ‘90, szczególnie 1Z 1.9, który powstał na bazie legendarnego 2.5 R5. Opinie są zwykle dobre lub bardzo dobre. Wzmocnioną wersją 1Z jest m.in. AFN 110KM, która miałem w Audi Avant i obecnie mam w wersji sedan. W mojej opinii jednostki 110KM są idealne do takich aut jak A4/Passat B5/Golf. Wersje 90KM dla mnie nieco za słabe, szczególnie jak na dzisiejsze czasy. W wersjach 110KM relacja dynamiki do spalania jest tutaj dobrze dopasowana. Jeśli chodzi o mechanikę ogólnie nie ma wiele problemów z tą jednostką, szczególnie jeśli ktoś miał okazję dłużej użytkować auto zakupione z pewnym przebiegiem na poziomie do 200tyś. Rozdzielaczowa pompa paliwa o zmiennej geometrii jest trwała i w przeciwieństwie do pompowtryskiwaczy w późniejszych jednostkach odporna na gorsze paliwo. Jej regenerację przeprowadza się zwykle co 150-200 tyś. Km (może np. przeciekać). Ale to niewielki koszt. Turbiny niekatowane wytrzymują nawet 400 tyś bez regeneracji. Może i więcej, tego już nie sprawdzałem. U mnie w Avancie do przebiegu 370 tyś nie była ruszana. Podobnie jak sprzęgło, skrzynia itp. Problemy były drobniejsze, np. zaworek podciśnieniowy turbiny, przepływomierz, pompka podciśnieniowa zamka centralnego. Zwykle jeśli w tych autach nie domaga turbo, np. nagle je odcina to wina wężyków – próchnieją i dlatego dobrze jest zakładać z lepszych materiałów. Silniki TDi świetnie nadają się na zrobienie im programu (podniesienie mocy i momentu obr.). Z 90KM zwykle bez napinania i bezpiecznie robi się 110 a ze 110 – 130KM. Zrobione w profesjonalnym warsztacie, zhamowane będzie palić ok 10% mniej a przy tym dawać niezłą frajdę z jazdy. Mam tak teraz zrobioną AFN na 140 i to auto świetnie daje sobie rade na drodze i nie odstaje od aut 10-15 lat młodszych. Zawieszenie wielowahaczowe ogólnie teraz wszędzie dostępne na dobrych zamiennikach, koszty wymiany w granicach 1000zł. jazda na wielowahaczu to nie to co było jeszcze w 80B4. Tak samo rozrządy – pełny z pompą, plus oba paski PK – max 1500zł. To koszty w serwisie, w warsztatach pewnie dużo taniej. Ciężko już teraz znaleźć dobre auta z realnymi przebiegami poniżej 200tyś. A jeśli się znajdzie (ja taki wyciągnąłem z krzaków z autoryzowanego serwisu Audi w DE z przebiegiem 120tyś) to pewnie posłuży długo. Oczywiście trzeba dać 3 razy tyle co za stary zużyty samochód. Niektórzy tego nie zapłacą, wolą młodsze auto o 10 lat. W zimie pali od jednego strzała, ale kilkanaście sekund trzeba podgrzać świece żarowe. Potem tez nie ruszamy jak 3ltr. Common-Rail ale spokojnie aż silnik złapie temperaturę. To ważne dla żywotności silnika, turbo. Audi jest całe w ocynku, jeśli nic nie było uszkodzone – to za naszego życia raczej nic go nie zje. Wyposażenie jak dla diesla było lepsze niż dla benzyny 1.6. Materiały ogólnie przyzwoite. Wytrzymuje próbę czasu. P.S. kolega wspomniał tu o silniku BXE i że ogólnie odradza. Kod BXE to już inna epoka, lata 2003 i dalej. Ale tez w większości maja dobre opinie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 110/AFN Rocznik / Przebieg: 1996/370.000 Śr. spalanie: 5.5
TOLEDO II 06.09.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Bezawaryjny, tani w eksploatacji, oszczędny, w miare dynamiczny. Na trasie czy w mieście niczego mu nie brakuje. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: AHF Rocznik / Przebieg: 2000 Śr. spalanie: 6
danek 03.03.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"bardzo dobry silnik zrobilem 60 tys silnik zaczął kopcic- ale jest chip, padł nastawnik pompy, turbo oryg. wstalo po zapieczeniu,bierze olej 0,5l ale one niby tak maja"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 110KM Rocznik / Przebieg: 1998/260tys Śr. spalanie: 5.7
darkman 13.07.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Komentarze na temat 1.9 tdi pd proszę nie mylić z 1.9 tdi na zwykłej pompie rotacyjnej. Te silniki znacząco różnią się. 1.9 tdi 110 km to niewątpliwie bardzo dobry silnik jak również 1.9 tdi 90 km choć ten drugi w skodzie octavia to troszkę mało - czuć znaczącą różnicę. Te silniki są naprawdę dobre i potrafią wybaczyć wiele w porównaniu do nowszych silników diesla nie tylko tdi pd. Trzeba tylko porównać koszty ewentualnych napraw. Prosto, tanio i przewidywalnie. Największy problem - zbyt duże przebiegi. Polecam !"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Octavia combi / 110 km Rocznik / Przebieg: 2001 /340 tys. km Śr. spalanie: 5.5 l
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.