Silnik 1.9 TDI 8V 110KM (pompa) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6814

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d N4724.08.2019

totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski

Odradzam

6.95

Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY)24.08.2019

Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z ty

Polecam

8.89

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)24.08.2019

Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Pol

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188)23.08.2019

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak

Polecam

7.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/Pompa o mocy 110KM  o znaczeniach AFN,AHF,ASV,AVG jest kolejną odmianą po wersji 90KM w której zastosowano droższy osprzęt..Jednostka 8-zaworowa zasilana przez bezpośredni wtrysk paliwa za pomocą  pompy rozdzielczowej firmy Bosch VP37.Silnik był wyposażony w turbosprężąrkę o zmiennej geometrii łopatek ,intrecooler,EGR oraz koło dwumoasowe.Z pośród wszystkich odmian zasilanych pompą właśnie ta jest uznawana za najlepszą pod względem osiągów oraz spalania..Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów.A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5L to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Dodatkowym atutem był układ wtryskowy który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom..Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,pompy wtryskowej  lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne

Oznaczenia silnika: AFN, AVG, ASV, AHF

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
mała awaryjność
dostępność części
tani serwis

Wady:
głośna praca
awarie dwumasy
wycieki oleju
awarie EGR-u
awarie przepływomierza
awarie pompy wtryskowej przy dużych przebiegach

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Oznaczenia silnika :

-AFN AHF ASV AVG - 110KM przy 4150 obr/min 235Nm

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 10):
(8.67)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 8.7/10
Dynamika
 8.7/10

Głosy według opinii:

91

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

danek 03.03.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"bardzo dobry silnik zrobilem 60 tys silnik zaczął kopcic- ale jest chip, padł nastawnik pompy, turbo oryg. wstalo po zapieczeniu,bierze olej 0,5l ale one niby tak maja"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 110KM Rocznik / Przebieg: 1998/260tys Śr. spalanie: 5.7
darkman 13.07.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Komentarze na temat 1.9 tdi pd proszę nie mylić z 1.9 tdi na zwykłej pompie rotacyjnej. Te silniki znacząco różnią się. 1.9 tdi 110 km to niewątpliwie bardzo dobry silnik jak również 1.9 tdi 90 km choć ten drugi w skodzie octavia to troszkę mało - czuć znaczącą różnicę. Te silniki są naprawdę dobre i potrafią wybaczyć wiele w porównaniu do nowszych silników diesla nie tylko tdi pd. Trzeba tylko porównać koszty ewentualnych napraw. Prosto, tanio i przewidywalnie. Największy problem - zbyt duże przebiegi. Polecam !"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Octavia combi / 110 km Rocznik / Przebieg: 2001 /340 tys. km Śr. spalanie: 5.5 l
Css 21.02.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Posiadam go już prawie 4 lata. Nie jest pierwszej nowości, ale na silnik nie mogę narzekać. W ciągu czterech lat przy silniku wymieniane przewody paliwowe (rozpadły się ze starości) i nic więcej. Polecam"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Passat/AFN110KM Rocznik / Przebieg: 1998 / 350 000 Śr. spalanie: 5
Sebastian 26.04.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"1.9 tdi asv 110 km + chip ( 130km) super się zbiera, spalanie naprawdę w porządku trasa 120- 140 5L, 170- 200 8- 8,5L (oczywiście komplet pasażerów) sprawdzone bo latam co tydzień na Niemcy i jestem bardzo zadowolony ze spalanie. Polecam w 100%. Koszty utrzymania na każda kieszeń części z wyższych półek"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Toledo TDI 110 Rocznik / Przebieg: 2004/218 tys. Śr. spalanie: 6
Tom 26.01.2016
Średnia:
(4.33)
Nie
"Silnik model BXE niestety przy 168 tys. mnie zawiódł - przekręciły się panewki,urwały dwa korbowody i wyskoczyły bokiem. Podobno taka już przypadłość tego silnika"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: BXE / 110KM Rocznik / Przebieg: 2008/168000 Śr. spalanie: 5.7
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.