Silnik 1.9 D 8V 64/68KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3880

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 EcoBlue 8V 95/100KM (Panther)05.08.2020

1,5 Ecoblue 95. 28Tkm Kultura pracy PSA/Renault jednak wyższa - zwłaszcza k9k blue dci. Własna konstrukcja Forda pracuje bardziej d

Polecam

10.00

Silnik 2.0 R4 d 16V 116KM (N47D20)05.08.2020

Klapy wirowe? Z tego co się orientuję w wersji 116 km nie występują...mam ponad 200 tysięcy nalotu i wymieniłem rozrząd za 2500

Polecam

8.00

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)05.08.2020

Wszystkie silniki 1,6 BlueHDI 100KM i 120KM posiadają wadę fabryczna paska rozrządu. W książce serwisowej wymiana paska jest przew

Odradzam

7.17

Silnik 1.6 MZR-CD 115KM (Y65)05.08.2020

ważna korekta, wcześniej pisałem o spalaniu 7l/100km, teraz po regeneracji zacisków tylnych hamulców pali mniej bo tylko 6,4l/1000

Polecam

5.89

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.9 D - jednostki wysokoprężne, wolnossące z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy rotacyjnej. Generowana moc to 64/68KMKM. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie ciężko używać tych dwóch pojęć w przypadku tego silnika. W porównaniu do nowoczesnych jednostek wysokoprężnych wynik taki można potraktować w granicach żartu. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszta niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. W kolejnych latach w celu podniesienia osiągów zamontowano turbosprężarkę. Rozwiązanie takie nieco podniosło dynamikę oraz przyspieszenie. Reasumując silnik 1.9D są to proste przestarzałe konstrukcje, które nie grzeszą kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantują szybką i tanią naprawę.

Oznaczenia silnika: 1Y, AEF

Zalety:
niskie koszta obsługi
prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady:
słaba dynamika
słabe przyspieszenie
głośna praca silnika
wycieki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(8.83)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

golf 3 28.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: 28 letni golf 3 1.9d prze:ieg ponad 600 tys km i żadnych problemów z samochodem. Tylko eksploatacja.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:trwałość i niska konsumpcja paliwa

Wady:głośna praca ale to jest do przeżycia

Odmiana silnika: 1.9d 68kmRocznik: 1992Przebieg: 620 000 Śr. spalanie: 5.5
SP.ŠKODA FELICIA 1 22.12.2018
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Mam skoda felica 1,9D GLX . Ten Silnik 1,9d jest bezawaryjny .Pali tyle co nic. Polecam wszystkim od serca . Nic sie nie psuje , mam 190.000 km i ZERO USTEREK .Bylem tym autem w grecji , bulgari itp.. koszty eksploatacji smieszne . Moge do tylko polecic . To zloty silnik dla tych co musza duzo jezdzic . Oczywiscie po starcie silnika polecam poczekac 5-10 minut a dopiero potem jechac to raz i wymieniac olej co 15.000km , polecam tez lac olej 10/60 castrol. I to wszystko , jezdzicie i jezdzicie .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: skoada felicia 1,9D Rocznik / Przebieg: 190.000 Śr. spalanie: 5

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów