Silnik 1.9 TD 8V 75KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3600

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 MZR-CD 173KM (R2AA)26.05.2020

elastyczny, zaskakująco oszczędny jak na pojemność i masę(CX7). ogólnie fajny samochód i silnik. masa własna auta to 1800 kg i

Polecam

8.75

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)25.05.2020

Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w tras

Polecam

8.36

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.9 TD o mocy 75KM jest kolejną odmianą po wersji wolnossącej w której zastosowano  turbosprężarkę przez co można było uzyskać większą moc.Silnik zyskał na dynamice w porównaniu do poprzedniej wersji wolnossącej.Jedynym mankamentem tej odmiany jest głośniejsza praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu.Jednak te niedogodności rekompensuje niski poziom spalania są oraz duża trwałość. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym.Reasumując silnik 1.9TD są to trwała konstrukcja o niskiej awaryjności i przyzwoitych kosztach utrzymania.W razie awarii nieskomplikowana budowa oraz brak drogie osprzętu gwarantują szybką i tanią naprawę.

Oznaczenia silnika: AAZ

Zalety:
trwała konstrukcja
niskie koszta obsługi
niska awaryjność
prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady:
niska kultura pracy
awarie turbosprężarki
częste wycieki oleju

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(8.67)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Golf 3 06.04.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Super silnik, bezawaryjny i ekonomiczny. Do codziennej jazdy dobrze się nadaje. Po wymianie pina w pompie można bardzo łatwo podnieść moc o około 15KM

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 75 KM AAZRocznik: 1996Przebieg: 350000 Śr. spalanie: 6.0
GOLF 3 TD 13.08.2019
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Silnik dynamiczny po zmianie na Boost PIN (tania i łatwa modyfikacja), łatwo podnieść trochę moc. Posiadałem 7 lat. Spalanie od 4,2(mierzone na stacji od strzała do strzała) przy 80 km/h w nocy, do 8,5 na trasie przy bucie w podłodze(krótka piątka). Nie wiem ile realnie miał przebiegu ale przy około 300 urwał sie klin na wale. Nie ma podejścia do TDI nawet 90. Ratuje tylko krótka skrzynia po małych modach mozna ładnie ruszać na światłach. Na trase się kompletnie nie nadaje, chyba że ktoś lubi jeździć 100 km/h.2 Skrzynie zajechałem. Reszta podzespołów bezawaryjna.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: AAZRocznik / Przebieg: 1999 Śr. spalanie: 6.0

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.