Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Typ wtrysku: Pompa wtryskowa
Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.
RozrzÄ…d: Pasek. Wymiana po 90.000 km
Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.
Filtr cząstek stałych: Brak.
Wtryski: . Firma Bosch
Ilość oleju: 4.2 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po: co 10.000 km lub 1 rok.
zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam
5.49
Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miaÅ‚em. U mnie rÃ
7.10
Uzywam tego silnika w dosc sporym aucie Nissan X-Trail T32.Wiele osob mi go odradzalo ale poki co jest ok. Jestem naprawde mega zadowol
7.10
Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd
7.10
Silniki 1.9 TD o mocy 75KM jest kolejną odmianą po wersji wolnossącej w której zastosowano turbosprężarkę przez co można było uzyskać większą moc.Silnik zyskał na dynamice w porównaniu do poprzedniej wersji wolnossącej.Jedynym mankamentem tej odmiany jest głośniejsza praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu.Jednak te niedogodności rekompensuje niski poziom spalania są oraz duża trwałość. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym.Reasumując silnik 1.9TD są to trwała konstrukcja o niskiej awaryjności i przyzwoitych kosztach utrzymania.W razie awarii nieskomplikowana budowa oraz brak drogie osprzętu gwarantują szybką i tanią naprawę.
Oznaczenia silnika: AAZ
Zalety:
trwała konstrukcja
niskie koszta obsługi
niska awaryjność
prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
dobrze znosi zlej jakości paliwo
Wady:
niska kultura pracy
awarie turbosprężarki
częste wycieki oleju
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Super silnik, bezawaryjny i ekonomiczny. Do codziennej jazdy dobrze się nadaje. Po wymianie pina w pompie można bardzo łatwo podnieść moc o około 15KM
Zalety:
Wady:
Odmiana silnika: 75 KM AAZ | Rocznik: 1996 | Przebieg: 350000 | Åšr. spalanie: 6.0 |
Opinia: Silnik dynamiczny po zmianie na Boost PIN (tania i łatwa modyfikacja), łatwo podnieść trochę moc. Posiadałem 7 lat. Spalanie od 4,2(mierzone na stacji od strzała do strzała) przy 80 km/h w nocy, do 8,5 na trasie przy bucie w podłodze(krótka piątka). Nie wiem ile realnie miał przebiegu ale przy około 300 urwał sie klin na wale. Nie ma podejścia do TDI nawet 90. Ratuje tylko krótka skrzynia po małych modach mozna ładnie ruszać na światłach. Na trase się kompletnie nie nadaje, chyba że ktoś lubi jeździć 100 km/h.2 Skrzynie zajechałem. Reszta podzespołów bezawaryjna.
Odmiana silnika: AAZ | Rocznik / Przebieg: 1999 | Åšr. spalanie: 6.0 |
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów