Silnik 1.9 TD 8V 75KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2362

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)22.01.2020

Skuszony opiniami poprawionego 1,5dci 110 koni zakupiłem Megane 3 Kombi 2014 rok, przejechałem niecałe 8500km i coś zaczęło stuka

Odradzam

8.73

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)21.01.2020

Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadziej

Polecam

8.44

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)20.01.2020

Pisałem w 2017 i podtrzymuję opinię. Auto nadal w moim posiadaniu. Teraz jeździ żona :)

Polecam

7.11

Silnik 1.5 TDCI 75KM18.01.2020

Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W

Odradzam

5.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.9 TD o mocy 75KM jest kolejną odmianą po wersji wolnossącej w której zastosowano  turbosprężarkę przez co można było uzyskać większą moc.Silnik zyskał na dynamice w porównaniu do poprzedniej wersji wolnossącej.Jedynym mankamentem tej odmiany jest głośniejsza praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu.Jednak te niedogodności rekompensuje niski poziom spalania są oraz duża trwałość. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym.Reasumując silnik 1.9TD są to trwała konstrukcja o niskiej awaryjności i przyzwoitych kosztach utrzymania.W razie awarii nieskomplikowana budowa oraz brak drogie osprzętu gwarantują szybką i tanią naprawę.

Oznaczenia silnika: AAZ

Zalety:
trwała konstrukcja
niskie koszta obsługi
niska awaryjność
prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady:
niska kultura pracy
awarie turbosprężarki
częste wycieki oleju

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

GOLF 3 TD 13.08.2019
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Silnik dynamiczny po zmianie na Boost PIN (tania i łatwa modyfikacja), łatwo podnieść trochę moc. Posiadałem 7 lat. Spalanie od 4,2(mierzone na stacji od strzała do strzała) przy 80 km/h w nocy, do 8,5 na trasie przy bucie w podłodze(krótka piątka). Nie wiem ile realnie miał przebiegu ale przy około 300 urwał sie klin na wale. Nie ma podejścia do TDI nawet 90. Ratuje tylko krótka skrzynia po małych modach mozna ładnie ruszać na światłach. Na trase się kompletnie nie nadaje, chyba że ktoś lubi jeździć 100 km/h.2 Skrzynie zajechałem. Reszta podzespołów bezawaryjna.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: AAZRocznik / Przebieg: 1999 Śr. spalanie: 6.0

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.