Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3357

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d N4724.08.2019

totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski

Odradzam

6.95

Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY)24.08.2019

Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z ty

Polecam

8.89

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)24.08.2019

Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Pol

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188)23.08.2019

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak

Polecam

7.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 TDI -o mocy 105KM  z Mom.obr. 250Nm przy 175/2500 ( EA288 zadebiutował w 2014 roku.To najmocniejsza odmiana z rodziny 1.4 TDI po wersji 75KM oraz 90KM. Jest to całkowicie nowa konstrukcja najczęściej spotykana w Skodzie Rapid  oraz Seat Ibiza..Konstrukcja 3 cylindrowa w której zastosowano szereg nowych rozwiązań.Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania (waga ,spalanie).W odróżnieniu od poprzednika który posiadał pompowtryski tu został zastosowany  system Common Rail .Charakteryzuje się bardzo dobą pracą co nie można było powiedzieć o jego poprzedniku,jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach(brak uciążliwych drgań ) a  spalanie oscyluje średnio w granicach 4L. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie ,manualną która występuje w wersji 105KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG w wersji 90KM.Wysoki moment obrotowy który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika.Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną

Oznaczenia silnika: CUTA/CYZA

Zalety:
nowoczesna konstrukcja
wysoki moment obrotowy
dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu oraz części
awarie filytra cząstek stałych/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(7)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Skoda. Fabia III 09.08.2019
Średnia:
(4.00)
Nie
"To zobaczcie po jakim czasie pada turbo i ile kosztuje bo o regeneracji można zapomnieć jest tylko jedna firma w Polsce która regeneruje te turbiny zresztą są one obarczone wadami fabrycznymi "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.4 tdi cuta Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 4
Marcin 17.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać to można osiągnąć wyższe wyniki. Średnie od tankowania posiadam 4.6L na co składa się jazda po autostradzie w korkach itp. Przez 2 tygodnie zrobiłem 2000 tyś km. na jednym baku (45L) zrobiłem 850 km co uznaję za dobry wynik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Fabia 3 1.4 TDI 105 km / 250 nm Rocznik / Przebieg: 2017 Śr. spalanie: 4.6

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.