Silnik 1.4 TDI 6V PD 80KM (EA188) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11067

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 SDI 8V 68KM24.11.2020

Prawdziwy niemiecki czołg. Mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny (4-5l/100km) i bezawaryjny. Koszty utrzymania na poziomie Fiat

Polecam

8.17

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)24.11.2020

Mam PEUGEOTA 3008 z 2009r i 1,6 HDI 109 KM i prędkością,wyjechałem nim 120 tyś km i żłego śłowa nie powiem o tym silniku. Nie

Polecam

7.46

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Najważniejsze informacje o silniku

 Silnik 1.4 TDI o mocy 80KM z mom.Obr 195Nm przy 2200 który wszedł do produkcji w 2005 roku i był stosowany do 2009.r.Jest jedną z bardziej popularnych odmian na rynku która miła szerokie zastosowanie w samochodach VW,Skoda czy Seat.To odmiana w całości oparta na poprzedniej wersji 75-konnej w której wprowadzono szereg modyfikacji oraz wprowadzeniu droższego osprzętu.Trzeba nadmienić że ta wersja występowała w dwóch wariantach z różnym osprzętem.Wersja o oznaczeniu BNV -turbina o stałej geometrii łopatek oraz świece żarowe stalowe / wersja BMS -turbina ze zmienną geometrią łopatek,świece żarowe ceramiczne oraz filtr cząstek stałych DPF !!! Tak więc przed ewentualnym zakupem auta warto sprawdzić z którą wersją mamy doczynienia.Bezsprzecznie wersja BMS wykazuje się lepszą dynamiką przez zastosowanie turbiny ze zmienną geometrią,jednak posiada droższy osprzęt i seryjnie wyposażona jest w DPF.Niestety to w razie awarii przekłada się na wyższe koszty związane  z zakupem częsci oraz samej naprawy.Jednostka 3 cylindrowa powstał na bazie sprawdzonego silnika 1.9 TDI ,zwyczajnie został usunięty jedne cylinder i w taki sposób uzyskano 3 cylindrową jednostkę.Konstruktorzy VW nie przypuszczali że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się dobrej pracy silnika.Okazało się że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ja trapić różnego typu awarie.Do najczęstszych trzeba zaliczyć  problemy z chłodzeniem oraz wtryskiwaczami.Do bardziej poważniejszych zużycie pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna ,lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna ).W dodatku spalanie które miało być mniejsze do 1.9 TDI nie wiele się różniło mniej więcej 0.5L!!!  Dużym minusem jest (głośna praca ,wibracje,bardzo słaba kultura) .W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na średnim poziomie,wysokie zużycie paliwa w stosunku do tak małej pojemności (1.4L) ,a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.

Oznaczenia silnika: BMS, BNV

Zalety:
Prosta konstrukcja silnika
dostępność części zamiennych
bezproblemowy serwis-naprawy

Wady:
niska kultura pracy
droższy osprzęt/wersja BMS
Filtr cząstek stałych wersja BMS
awarie wtryskiwaczy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 3):
(7.89)
Trwałość
 8.67/10
Utrzymanie
 8.33/10
Dynamika
 6.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ibiza 6L Lift 20.10.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Witam , jestem posiadaczem IBIZY z końca roku 2006 po lifcie z 80km silnikiem. Osobiście polecam auto jeśli z trafionych rąk się trafi. Spalanie około `5litrow. Ogólnie w tej wersji silnika w miarę dynamiczne. Karoseria w dobrym stanie aczkolwiek potrafi rudą pokazać. Tak naprawdę wymieniac filtry olej na bieżąco i tylko 5w30/40 z normą 505.01 , dbać o studzenie turbiny po dłuzszej trasie i auto pojeździ długo każdemu. Wiarygodne informacje :)

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:niskie spalanie tanie koszty utrzymania w miare zwinne auto brak dwumasy turbina ze stałą geometrią stylistyka auta

Wady:głośniejsza praca silnika względem 1.9 TDI wyposażenie trzeszczące plastiki turbodziura przy zmianie biegów ponizej 2500 tys.

Odmiana silnika: 1.4 TDI 80KM BNV Rocznik: 2006Przebieg: 209000 Śr. spalanie: 4.8L
Adam 12.04.2016
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Trochę głośny ale nie przeszkadza mi to. Chciałbym doświadczonych użytkowników zapytać o technikę jazdy. Przy jakiś obrotach należy zmienić bieg. Jeżdżę jednostajnie 2000-2500 biegi zmieniam powyżej 2500. Proszę o poradę. Naczytałem się naprawdę mnóstwa o obrotach w tym silniku a opinie były czasem tak sprzeczne że można zgłupieć

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Ibiza/80Rocznik / Przebieg: 2007/150000 Śr. spalanie: 6
09.05.2014
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Mam Ibize z tym silnikiem, rocznik 2006. Kupiona w 2008 z przebiegiem 54000, obecnie przebieg 237000. W tym czasie zero poważnych awarii, tylko drobne wycieki. Spalanie na bardzo niskim poziomie, sporo poniżej 5 l/100. Kultura pracy jak w Kamazie ale wiedziałem co kupuje. Dynamika, rzecz gustu dla mnie trochę za słaba. Auto ogólnie sprawuje się bardzo dobrze. Smarować, lać, jechać.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Seat Ibiza 1.4TDI 80KMRocznik / Przebieg: 237000 Śr. spalanie: 5

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.