Silnik 2.0 TDI 16V CR 136KM (EA189) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 12640

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 EcoBlue 8V 95/100KM (Panther)05.08.2020

1,5 Ecoblue 95. 28Tkm Kultura pracy PSA/Renault jednak wyższa - zwłaszcza k9k blue dci. Własna konstrukcja Forda pracuje bardziej d

Polecam

10.00

Silnik 2.0 R4 d 16V 116KM (N47D20)05.08.2020

Klapy wirowe? Z tego co się orientuję w wersji 116 km nie występują...mam ponad 200 tysięcy nalotu i wymieniłem rozrząd za 2500

Polecam

8.00

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)05.08.2020

Wszystkie silniki 1,6 BlueHDI 100KM i 120KM posiadają wadę fabryczna paska rozrządu. W książce serwisowej wymiana paska jest przew

Odradzam

7.17

Silnik 1.6 MZR-CD 115KM (Y65)05.08.2020

ważna korekta, wcześniej pisałem o spalaniu 7l/100km, teraz po regeneracji zacisków tylnych hamulców pali mniej bo tylko 6,4l/1000

Polecam

5.89

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDI o mocy 136KM z oznaczeniem (CAGB) wszedł do produkcji w 2007 roku.Jest to identyczna jednostka co wersja 140KM,jej obniżenie mocy miało zapotrzebowanie na rynek Belgijski.Jednostka przeszła szereg modernizacji które miała wyeliminować duża awaryjność tej odmiany silnika z pierwszych lat produkcji.Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail który zastąpił wysłużone pompo-wtryskiwacze..Po za wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach.Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot przez co poprawiono kulturę pracy jednostki..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi minusem jest brak możliwości ich  regeneracji.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólno dostępne.

Oznaczenia silnika: CAGB, CJCB, CSUB

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
wtryski piezoleketryczne nienaprawialne
koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 Wtrysk Common Rail od 2007r

 Wtryski- Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

 cena nowego -koszt 1100zł-1600zł

 Olej

Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 3.8l-4.3l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!

 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 4):
(2.5)
Trwałość
 0.75/10
Utrzymanie
 3/10
Dynamika
 3.75/10

Głosy według opinii:

13

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

A4 bo 19.06.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Jestem 3 właścicielem auta z tym silnikiem kupione przy 224 tyś przebiegu. Przejechane obecnie około 45 tyś km i zero problemów wszystko działa sprawnie bez kłócenia DPF wypala co około 1000 km więc często nie wiem kiedy. Trasa 5.5 l miasto 7.5 mniej jak nie wyłączyć start stop ale to system irytujący.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Spalanie niskie i dynamika

Wady:Trza dołożyć do lepszych osiągów chipa na 177 koni

Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: 100 Śr. spalanie:
17.05.2020
Średnia:
(1.33)
Nie

Opinia: tak jak u kolegów przy 170tys padła turbina.....

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 136kmRocznik: 2009Przebieg: Śr. spalanie:
golf 5 27.02.2019
Średnia:
(5.33)
Nie

Opinia: Podobnie jak u kolegi szlag trafił turbinę tyle że po 100tys.Drugi raz po 160tys - to nie ma sensu !!! Koło zamachowe i pompa.Co chwile coś nie funguje.Wyleczyłem sie z VW.Drogi serwis.Marka zjechała z jakością niemiłosiernie.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
PIOTR 02.06.2014
Średnia:
(3.33)
Nie

Opinia: odradzam przy 80tyś padło turbo i pompa olejowa po kolejnych 20 przepływomierz i koło zamachowe. wersja 138 km

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: GOLF V 138KMRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów