Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 177KM EA189

68137
Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 177KM EA189

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V z rodziny EA189 o mocy 177KM wszedł do produkcji w 2007 roku i występował w samochodach Audi, Seata i VW. Jednostka przeszła szereg modernizacji w porównaniu z odmianą EA188, które miały wyeliminować wysoką awaryjność silnika 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji. Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail, który zastąpił wysłużone pompowtryskiwacze. Poza wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego, który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach.


Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot, przez co poprawiono kulturę pracy jednostki. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi – ich wadą jest brak możliwości regeneracji. Nie oznacza to, że silnik stał się zupełnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. Jednostki po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.


W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju nisko-popiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie. Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólnodostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • dobra kultura pracy
  • bardzo dobra dynam
  • przyzwoity poziom spalani

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie filtra cząstek stałych
  • wtryski piezoelektryczne nienaprawialne
  • wysokie koszty serwisu
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CGLC, CFGC, CFJB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 5 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW VW 504/507, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji

Wtrysk Common Rail od 2007r
 Wtryski- Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!
Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (9.1)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 9.1/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

14%
14%
11%
11%
3%
48%
Suma głosów: 66

Opinie użytkowników

25.02.2024 Tiguan 1 5N R-Line
(10.0)
Opinia: Posiadam tiguana z silnikiem 2.0 TDI CFGC użytkuje od niedawna 5 miesięcy przebieg 214 tys jak na razie nie ma co narzekać polecam wszystkim ten silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Małe spalanie na przedziale 5.3 litra zależy też od nogi jak mu depiniesz to i 12 litrów spali . Z moich obserwacji to spalanie Wacha się w trybie mieszanym między 7.5 l na 100km a 5.3 l na 100 km
Wady: Na obecną chwilę nic chodzi jak szwajcarski zegarek 💪😀
  • Silnik: 177 km CFGC
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 214567
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
13.07.2023 q5
(9.3)
Opinia: bardzo dobry bezawaryjny
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dobra dynamika ,ładnie przyśpiesza ,jak narazie bezproblemowo
  • Silnik: 177km
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 208000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
16.09.2022 Volkswagen CC
(9.0)
Opinia: W moim przypadku praktycznie bezawaryjny. Jedyna awaria jaka wystąpiła poza zużyciem eksploatacyjnym po 230 tyś km to czujnik temp. spalin G235
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie Tania eksploatacja
  • Silnik: CFGC
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 237000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
18.11.2021 VW CC
(9.3)
Opinia: Jak na razie bez problemu ale przebieg wynosi tylko 83 ty km. Tuż przed wymianą rozrządu 75 tys km pompa wodna już przepuszczała płyn chłodniczy. Silnik mocny, cichy, dobrze się zbiera. Skrzynia biegów ma długie przełożenia, jak na mój gust trochę za długie. Używany na
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - cichy - dynamiczny - oszczędny - dość szybko łapie temperaturę.
Wady: Ciężko znaleźć jakąś wadę. Być może nie będzie już tak trwały jak 1.9 TDI
  • Silnik: 177/cfgc
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 83000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
12.04.2021 Passat B7 Alltrack
(8.0)
Opinia: Przy 200500 km szarpanie, gaśniecie itp. Diagnoza serwisu: brak kompresji na dwóch cylindrach i albo kompletna naprawa albo wymiana silnika na używany. Ze względu na wysoki koszt remontu zdecydowałem się wstawić używany...
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 177 KM CFGC
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 200500
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam