Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V CR o mocy 190KM to jedna z najpopularniejszych odmian z rodziny silników EA288, która weszła do produkcji w 2012 roku i miała zastosowanie w samochodach Audi, Seat, Skoda i VW. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.
Jednostka przeszła szereg modernizacji i zastosowano w niej bardziej zaawansowany osprzęt. Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF. Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy spalin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono system oczyszczania spalin SRC, co pozwoliło spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata udoskonalona i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.
Nie oznacza to, że silnik stał się kompletnie bezawaryjny. Problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju olej niskopopiołowy, pamiętać o jego terminowej wymianie i unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife 30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
Audi A4 B8 FL 2.0 TDI clean diesel 190KM (CNHA)
Audi A4 B9 2.0 TDI CR 190KM (DETA)
Audi A4 B9 FL 35 TDI Evo 163KM Mild Hybrid (DTNA)
Audi A5 8T FL 2.0 TDI clean diesel CR 190KM (CNHA)
Audi A5 F5 2.0 TDI CR 190KM (DESA)
Audi A6 C7 FL 2.0 TDI ultra 190KM (CNHA/DDDA)
Audi Q2 GA 2.0 TDI CR 190KM (DFHA)
Audi Q3 F3 40 TDI 190KM (DFHA)
Audi Q5 8R FL 2.0 TDI CR 190KM (CNHA)
Audi Q5 FY 2.0 TDI CR 190KM (DETA)
Seat Ateca 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Skoda Superb III 2.0 TDI CR 190KM (DDAA/DFCA)
Skoda Karoq 2.0 TDI SCR 4×4 190KM (DFHA)
Skoda Kodiaq I 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Volkswagen T-Roc 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Volkswagen Touran II 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Volkswagen Tiguan II 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI SCR 190KM (DDAA/DFHA)
Volkswagen Arteon 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
| Średnia (głosów: 6) | (8.6) |
| Trwałość | 8.5/10 |
| Utrzymanie | 8.3/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |
Audi A4 B8 FL 2.0 TDI clean diesel 190KM (CNHA)
Audi A4 B9 2.0 TDI CR 190KM (DETA)
Audi A4 B9 FL 35 TDI Evo 163KM Mild Hybrid (DTNA)
Audi A5 8T FL 2.0 TDI clean diesel CR 190KM (CNHA)
Audi A5 F5 2.0 TDI CR 190KM (DESA)
Audi A6 C7 FL 2.0 TDI ultra 190KM (CNHA/DDDA)
Audi Q2 GA 2.0 TDI CR 190KM (DFHA)
Audi Q3 F3 40 TDI 190KM (DFHA)
Audi Q5 8R FL 2.0 TDI CR 190KM (CNHA)
Audi Q5 FY 2.0 TDI CR 190KM (DETA)
Seat Ateca 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Skoda Superb III 2.0 TDI CR 190KM (DDAA/DFCA)
Skoda Karoq 2.0 TDI SCR 4×4 190KM (DFHA)
Skoda Kodiaq I 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Volkswagen T-Roc 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Volkswagen Touran II 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Volkswagen Tiguan II 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI SCR 190KM (DDAA/DFHA)
Volkswagen Arteon 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)