Silnik 2.4 R5 D 10V 78/82KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6721

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)24.11.2020

Mam PEUGEOTA 3008 z 2009r i 1,6 HDI 109 KM i prędkością,wyjechałem nim 120 tyś km i żłego śłowa nie powiem o tym silniku. Nie

Polecam

7.46

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD EA18822.11.2020

Najgorszy silnik jaki kiedykolwiek mialem w samochodzie. Samochód w jakim posiadałem ten silnik to vw passat b6 z 2006 r. Wymienię k

Odradzam

6.70

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 D  R5 występował w kilku odmianach mocy 75KM 78KM 82KM i miał zastosowanie samochodach  Audi oraz Volkswagen.Jednostka wolnossąca całkowicie opracowana przez koncern Volkswagen posiada system wtrysku bezpośredniego, realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP37.Ze względu na brak turbiny silnik nie może poszczycić się dobrymi osiągami oraz dobrą dynamiką która jest na bardzo niskim poziomie.Również poziomy spalania nie należą do szczególnie niskich średnio wychodzi między 7-8 litrów na 100km. W opinii kierowców silnik cieszy się pozytywną opinią ze względu na bardzo niską awaryjność.Auta z tym silnikiem bezproblemowo pokonuję przebiegi po wyżej 500 tys/km bez większych problemów Po stronie minusów należy zapisać niską kulturą pracy oraz bardzo słabą dynamikę.

Oznaczenia silnika: AAS

Zalety:
bardzo trwał konstrukcja
dostępność części zamiennych
przyzwoity poziom spalania
niska awaryjność

Wady:
bardzo słaba dynamika
głośna praca silnika
niska kultura pracy
awarie pompy wtryskowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.