Silnik 2.4 R5 D 10V 78/82KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3864

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 HDI 8V 54KM (DV4TD)19.02.2020

Nie jest to mistrz dynamiki, ale do napędzenia C1 2006r wystarczy. Bezproblemowy i bezawaryjny. Kultura pracy może być, nie ma co n

Polecam

8.44

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)19.02.2020

Renault Megane 1.9 dci, 2004r, przebieg 64 000 km; kompletna porażka, psuło się dosłownie wszystko, elektronika, turbina, podzespo

Odradzam

7.41

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)19.02.2020

Citroen C4 GP 2012 skrzynia manual 6, zakupiony 3,5 roku temu przy przebiegu 52 000, obecnie 95 500; silnik absolutnie bezobsługowy, w

Polecam

9.43

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)18.02.2020

Mam go od nowości i poza wymianami standardowymi (paski, klocki, płyny) naprawiałem tylko sprzęgło, przepływomierz i zawór EGR.

Polecam

8.34

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 D  R5 występował w kilku odmianach mocy 75KM 78KM 82KM i miał zastosowanie samochodach  Audi oraz Volkswagen.Jednostka wolnossąca całkowicie opracowana przez koncern Volkswagen posiada system wtrysku bezpośredniego, realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP37.Ze względu na brak turbiny silnik nie może poszczycić się dobrymi osiągami oraz dobrą dynamiką która jest na bardzo niskim poziomie.Również poziomy spalania nie należą do szczególnie niskich średnio wychodzi między 7-8 litrów na 100km. W opinii kierowców silnik cieszy się pozytywną opinią ze względu na bardzo niską awaryjność.Auta z tym silnikiem bezproblemowo pokonuję przebiegi po wyżej 500 tys/km bez większych problemów Po stronie minusów należy zapisać niską kulturą pracy oraz bardzo słabą dynamikę.

Oznaczenia silnika: AAS

Zalety:
bardzo trwał konstrukcja
dostępność części zamiennych
przyzwoity poziom spalania
niska awaryjność

Wady:
bardzo słaba dynamika
głośna praca silnika
niska kultura pracy
awarie pompy wtryskowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów