Volkswagen

Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 245KM EA897

24937
Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 245KM EA897

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI 24V z rodziny EA897 o mocy 245KM z oznaczeniami CKVC, CEXB, CJGD, CRCA wszedł do produkcji w 2010 roku i miał zastosowanie w samochodach marki Audi, VW oraz Porsche do 2015 roku. Jednostka 3.0 V6 TDI posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.


Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały, jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo mogą wpłynąć na awarie wtrysków. Podstawową zmianą w porównaniu do silników 3.0 TDI z rodziny EA896 jest zastosowanie innego rozwiązania w układzie rozrządu. W starszych wersjach występowały 4 łańcuchy, natomiast w nowszych tylko 2. Nie oznacza to zmniejszenia kosztów wymiany rozrządu a jedynie wyeliminowanie problemów jakie miały miejsce w poprzednich wersjach. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji i  serwisu, niestety koszty nie należą do niskich. Problematyczny może okazać się zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych DPF. Poza tym silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • doskonała dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziomy spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu i części
  • awarie wtryskiwaczy/trudne w regeneracji
  • awarie filtra cząstek stałych DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CKVC, CEXB, CJGD, CRCA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: Olej 5W30 lub 5W-40/LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00, wymiana po 30.000km lub 1 rok / zalecana co 15.000 lub 1 rok

 Wymiany Oleju !!!
co 15 tys lub 1 rok  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys – nie polecane)
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.3)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 6.6/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

22%
33%
22%
22%
0%
0%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

06.05.2023 Touareg
(5.0)
Opinia: Porażka. Auto po przebiegu 280 000 km zmieliło pompę paliwa i opiłki poszły na wtryski piezoelektryczne. Cały układ paliwowy do wymiany plus płukanie zbiornika paliwa. Koszt naprawy 12 000 złotych.
  • 1.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik elastyczny i dynamiczny. Kultura pracy.
Wady: Wysokociśnieniowa pompa paliwa, nie nadające się do naprawy wtryski paliwowe, wysokie spalanie- ok. 11 litrów na 100 km koło komina, komputer oszukuje faktyczne zużycie paliwa , myli się o 1 litr na niekorzyść użytkownika, turbosprężarka do regeneracji.
  • Silnik: 3.0 tdi, 245 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
09.01.2022 VW Touareg 7p
(10.0)
Opinia: Zalecam wymianę co 10 000 km samochód vw Touareg 7p 2014 dwa lata po remapping obecnie ma 300 koni niema problemu oczywiscie bez ciągłego piłowania samochodu
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo dobre przyspieszenie Oszczędny nawet przy 120 do 7.7
Wady: Lubi dobre paliwo odradzam tankowania na bocznych stacjach
  • Silnik: 245 CRCA
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 100000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
23.10.2020 Q7 4L
(8.7)
Opinia: Wkoncu znowu bardzo dobry silnik! 200 tys km i ani pół złego słowa nie powiem!
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo oszczędny silnik. Posiadam q7 2012 rok przy normalnej jeździe schodze poniżej 8l/100km na baku robie niecałe 1200km i jeszcze zostaje na 100km przy jeździe 120km/h na autostradzie. Dodam że bak 100litrowy bez ad blue.
Wady: Jak narazie niema
  • Silnik: 245/crc
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 209000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
11.05.2018 tom
(9.3)
Opinia: Wv Phaeton z 2014r. Z silnikiem zero problemów jak pisze autor wyżej wszystkie bolączki został usunięte
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 3.0/240
  • Rocznik / Przebieg: 2014
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
29.10.2013 Tomek
(8.3)
Opinia: rewelacyjny silnik ,oczywiście nie dla wszystkich ,jest bardzo mocny ,super dynamika ,na spalanie nie patrzę bo w tym silniku nie o to chodzi .ja mam automat dla mnie idealny pod każdym względem .Jak ktoś szuka mocnego silnika do dużego auta to zdecydowanie polecam
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: VW Touareg
  • Rocznik / Przebieg: 2011 r 62 tyś km
Polecam