Silnik 3.0 V6 TDI CR 245KM (EA897) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10216

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 SDI 8V 68KM24.11.2020

Prawdziwy niemiecki czołg. Mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny (4-5l/100km) i bezawaryjny. Koszty utrzymania na poziomie Fiat

Polecam

8.17

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)24.11.2020

Mam PEUGEOTA 3008 z 2009r i 1,6 HDI 109 KM i prędkością,wyjechałem nim 120 tyś km i żłego śłowa nie powiem o tym silniku. Nie

Polecam

7.46

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3,0 TDI  o mocy 245KM z oznaczeniami CKV/CDU/CRC wszedł do produkcji w 2010 roku i miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Audi oraz VW. Jednostka 3.0TDI V6 posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch . Ich największą wartością jest bardzo precyzyjnie dawkowanie wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo może wpłynąć na awarie wtrysków.Podstawową zmianą tej rodziny silników 3.0 TDI po za mocami jest zastosowanie innego rozwiązania z układem rozrządu.W starszych wersjach występowały 4 łańcuchy natomiast w nowszych tylko dwa.Nie oznacza to zmniejszenia kosztów wymiany rozrządu a jedynie wyeliminowanie problemów jakie miały miejsce poprzednich wersjach..Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji oraz serwisu,niestety koszty nie należą do niskich.Problematyczny może okazać się co najwyżej zawór recyrkulacji spalin(EGR) oraz filtr cząstek stałych (DPF).Po za tym silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania.

Oznaczenia silnika: CKVC, CEXB, CJGD, CRCA

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
doskonała dynamika
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziomy spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu i części
awarie wtryskiwaczy/trudne w regeneracji
awarie filtra cząstek stałych DPF/jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 Wymiany Oleju !!!

co 15 tys lub 1 rok  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys - nie polecane)

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(8.78)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 6.33/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Q7 4L 23.10.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Wkoncu znowu bardzo dobry silnik! 200 tys km i ani pół złego słowa nie powiem!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Bardzo oszczędny silnik. Posiadam q7 2012 rok przy normalnej jeździe schodze poniżej 8l/100km na baku robie niecałe 1200km i jeszcze zostaje na 100km przy jeździe 120km/h na autostradzie. Dodam że bak 100litrowy bez ad blue.

Wady:Jak narazie niema

Odmiana silnika: 245/crcRocznik: 2012Przebieg: 209000 Śr. spalanie: 9
tom 11.05.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Wv Phaeton z 2014r. Z silnikiem zero problemów jak pisze autor wyżej wszystkie bolączki został usunięte

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 3.0/240Rocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 9
Tomek 29.10.2013
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: rewelacyjny silnik ,oczywiście nie dla wszystkich ,jest bardzo mocny ,super dynamika ,na spalanie nie patrzę bo w tym silniku nie o to chodzi .ja mam automat dla mnie idealny pod każdym względem .Jak ktoś szuka mocnego silnika do dużego auta to zdecydowanie polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: VW TouaregRocznik / Przebieg: 2011 r 62 tyś km Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.