Silnik 1.7 SDI 8V 60KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10499

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 SDI 8V 68KM24.11.2020

Prawdziwy niemiecki czołg. Mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny (4-5l/100km) i bezawaryjny. Koszty utrzymania na poziomie Fiat

Polecam

8.17

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)24.11.2020

Mam PEUGEOTA 3008 z 2009r i 1,6 HDI 109 KM i prędkością,wyjechałem nim 120 tyś km i żłego śłowa nie powiem o tym silniku. Nie

Polecam

7.46

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 SDI o mocy 70KM z oznaczeniami AHB,AHG,AKU,AKW miał zastosowanie w samochodach marki Volkswagen Lupo ,Polo,Caddy oraz Seacie Arosa.Konstrukcja silnika bardzo prosta oparta na sprawdzonych i nieskomplikowanych rozwiązaniach.Jednostka wolnossąca wyposażona we wtrysk bezpośredni z pompą wtryskową rozdzielczową firmy Bosch VP37.To bardzo trwałe rozwiązanie w porównaniu z najnowszymi układami wtryskowymi.Po za tym silnik nie posiada skomplikowanego osprzętu tak jak to ma miejsce w nowoczesnych dieslach.To duży atut silnika brak uciążliwego osprzętu pozwala pokonać bardzo duże przebiegi bez jakichkolwiek awarii.W silniku nie znajdziemy koła dwumasowgo oraz turbosprężarki które są jedną z najbardziej awaryjnych i kosztownych części.Na minus trzeba zapisać bardzo słabą dynamikę oraz niską kulturę pracy,jednak nie osiągi a duża trwałość była zamysłem konstruktorów .Silnik odpowiednio eksploatowany bezproblemowo i bez jakichkolwiek awarii pokonywał przebiegi grubo ponad 500 tys.km !!! Z racji dużych przebiegów przytrafiają się awarie pompy wtryskowej czy drobnej elektryki.Jednak nie jest to duży problem ponieważ dostępność części zamiennych jest bardzo duża a serwis nie jest kosztowny oraz problematyczny.Podsumowując,silnik 1.7 SDI jest trwałą i mało awaryjną jednostką również serwis oraz części nie są kosztowne co jest bardzo dużym atutem podczas użytkowania auta z tym silnikiem.

Oznaczenia silnika: AKU/AKW

Zalety:
bardzo trwała konstrukcja
niska awaryjność
niskie spalanie
duża dostępność części
bezproblemowy serwis

Wady:
słaba dynamika
niska kultura pracy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.