Silnik 1.9 SDI 8V 68KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11231

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 SDI 8V 68KM24.11.2020

Prawdziwy niemiecki czołg. Mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny (4-5l/100km) i bezawaryjny. Koszty utrzymania na poziomie Fiat

Polecam

8.17

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)24.11.2020

Mam PEUGEOTA 3008 z 2009r i 1,6 HDI 109 KM i prędkością,wyjechałem nim 120 tyś km i żłego śłowa nie powiem o tym silniku. Nie

Polecam

7.46

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 SDI o mocy 68KM z oznaczeniami AGP,AQM miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Volkswagen,Seat oraz Skoda.Konstrukcja silnika bardzo prosta oparta na sprawdzonych i nieskomplikowanych rozwiązaniach.Jednostka wolnossąca wyposażona we wtrysk bezpośredni z pompą wtryskową rozdzielczową firmy Bosch VP37.To bardzo trwałe rozwiązanie w porównaniu z najnowszymi układami wtryskowymi.Po za tym silnik nie posiada skomplikowanego osprzętu tak jak to ma miejsce w nowoczesnych dieslach.To duży atut silnika brak uciążliwego osprzętu pozwala pokonać bardzo duże przebiegi bez jakichkolwiek awarii.W silniku nie znajdziemy koła dwumasowgo oraz turbosprężarki które są jedną z najbardziej awaryjnych i kosztownych części.Na minus trzeba zapisać bardzo słabą dynamikę oraz niską kulturę pracy,jednak nie osiągi a duża trwałość była zamysłem konstruktorów .Silnik odpowiednio eksploatowany bezproblemowo i bez jakichkolwiek awarii pokonywał przebiegi grubo ponad 500 tys.km !!! Z racji dużych przebiegów przytrafiają się awarie pompy wtryskowej czy drobnej elektryki.Jednak nie jest to duży problem ponieważ dostępność części zamiennych jest bardzo duża a serwis nie jest kosztowny oraz problematyczny.Podsumowując,silnik 1.9 SDI jest trwałą i mało awaryjną jednostką również serwis oraz części nie są kosztowne co jest bardzo dużym atutem podczas użytkowania auta z tym silnikiem.

Oznaczenia silnika: AGP, AQM

Zalety:
bardzo trwała konstrukcja
niska awaryjność
niskie spalanie
duża dostępność części
bezproblemowy serwis

Wady:
słaba dynamika
niska kultura pracy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 23

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(8.17)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 4.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

VW Golf 4 24.11.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Prawdziwy niemiecki czołg. Mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny (4-5l/100km) i bezawaryjny. Koszty utrzymania na poziomie Fiata Punto. Dzisiaj bardziej polecałbym wersje TDI 90/110km, jednak dynamika dużo większa a spalanie, może nie znacznie wyższe

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)

Zalety:-Trwałość -Spalanie -Niezawodność -Koszty utrzymania

Wady:-Brak dynamiki ale to raczej cecha a nie wada. Auto nie udaje sportowego auta ma po prostu słaby silnik

Odmiana silnika: 68kmRocznik: 1999rPrzebieg: 304500km Śr. spalanie: 4-5l/100km
18.06.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie spalanie 4.5-5 l

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Skoda FabiaRocznik / Przebieg: 2003 r 302.000 Śr. spalanie: 4.5-5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.