Silnik 2.0 D BOXER 150KM (EE20) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4012

Rover

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 150KM (D4EA-F)23.01.2020

Bardzo dobre autko z dynamicznym silnikiem diesla, jednakże ma apetyt na paliwo, szczególnie na krótkich trasach. Mnie osobiście sp

Polecam

8.83

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)22.01.2020

Skuszony opiniami poprawionego 1,5dci 110 koni zakupiłem Megane 3 Kombi 2014 rok, przejechałem niecałe 8500km i coś zaczęło stuka

Odradzam

8.73

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)21.01.2020

Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadziej

Polecam

8.44

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)20.01.2020

Pisałem w 2017 i podtrzymuję opinię. Auto nadal w moim posiadaniu. Teraz jeździ żona :)

Polecam

7.11

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0D Boxer o mocy 147/150KM wszedł do produkcji w 2008 roku i miał zastosowanie tylko w samochodach marki Subaru/Legacy,Outback,Imprezy oraz Forestera.Jest to pierwsza konstrukcja diesla w układzie Boxer,wyposażona w układ wtryskowy Common Raill z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Denso o ciśnieniu 1800 bar w nowszych wersjach 2000 bar.Trzeba wyszczególnić że przez lata silnik przeszedł szereg modyfikacji i występował w różnych odmianach.Wersje były oznaczane jak Euro4 2008-2010 r/ Euro5 2010-2016 r oraz Euro6 od 2016 r po za latami różniły się z osprzętem oraz normami spalin.Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik wyposażono seryjnym filtrem cząstek stałych DPF w pierwszych latach produkcji był to filtr mokry dopiero potem zastosowano rozwiązanie z dotryskiem paliwa do cylindrów.Ze względu na zapotrzebowanie rynku był to pierwszy silnik wysokoprężny firmy Subaru co było dużym wyzwaniem dla konstruktorów.Niestety nowoczesna konstrukcja nie była do końca dopracowana co skutkowało poważnymi i kosztownymi awariami.Do najczęstszych trzeba zaliczyć problem z kołem dwumasowym które nie było dostatecznie dopasowane do osiągów i mocy jednostki,co powodowało jego uszkodzenie nawet przy przebiegach 30 tys/km.Inżynierowie próbowali wyeliminować tą przypadłość zmieniając oprogramowanie silnika.Kolejne usterki dotyczyły zaworu EGR oraz filtra cząstek stałych zwłaszcza podczas użytkowania pojazdu w cyklu miejskim.Jednak najpoważniejszą usterką która zdarzała się w tym silniku był wadliwy układ tłokowo-korbowy a w rzeczywistości nadmierny luz osiowy.Konsekwencją tej przypadłości było obracanie się panewek lub pęknięcia wału co w konsekwencji doprowadzało do uszkodzenia silnika.Po stronie plusów trzeba zaliczyć bardzo trwałe turbosprężarki która w zależności od wersji silnika były stosowane od kilku firm IHI, Mitsubishi lub Honeywell.Również układ wtryskowy należy do trwałych jedynie co jakiś czas wtryskiwacze wymagają czyszczenia,warte uwagi jest to że w razie awarii wtryskiwaczy ich wymiana wiąże się z wyciągnięciem silnika.Ten problem został rozwiązany dopiero w ostatniej wersji w której juz nie jest konieczne wyciąganie silnika podczas wymiany.Dużym atutem jest zastosowanie układu rozrządu opartego na łańcuchu co pozwala na obniżenie kosztów wymiany jak to ma miejsce podczas rozrządu paskowego.Trzeba nadmienić że jednostki po 2010 roku są zdecydowanie trwalsze nie wszystko udało się wyeliminować jednak najbardziej uciążliwych awarie uległy poprawie.Dopiero ostatnia odmiana Euro6 która weszła do produkcji od 2016 roku jest uznawana za bardzo udaną i bezawaryjną.Podsumowując jednostkę Subaru można śmiało powiedzieć że parametry osiągi oraz kultura pracy jest na najwyższym poziomie.Niestety awaryjność pierwszych jej odmiana była bardzo duża a koszty napraw wysokie.Zdecydowanie  polecenia są odmiany po 2010r  lub najnowsze z oznaczeniem Euro6.

Zalety:
Wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awaryjne koło dwumasowe
problem z układem korbowym/panewki
problematyczny filtr cząstek stałych DPF
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersje oraz odmiany silnika 2.0D Boxer 150KM

1. 2008-2010-Euro 4 układ wtryskowy CR 2 generacji Denso ciśnienie 1800 bar/Dwa łańcuchy rozrządu/ Aluminiowy kolektor dolotowy/Turbosprężarka IHI

2. 2010-2016 Euro 5 układ wtryskowy CR 3 generacji Denso ciśnienie 1800 bar/Dwa łańcuchy rozrządu/Plastikowy kolektor dolotowy/ Turbosprężarka Mitsubishi

3. od 2016 Euro 6  układ wtryskowy CR 4 generacji Denso ciśnienie 2000 bar/ Dwa łańcuchy rozrządu plus trzeci napędzający pompę paliwa /Plastikowy kolektor dolotowy/ Turbosprężarka Honeywell.

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(7)
Trwałość
 5.5/10
Utrzymanie
 5.5/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Legacy 10.01.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Witam posiadam Subaru Legacy z silnikiem diesla od paru dobrych lat i nie powiem złego słowa obecine przebieg to 240tyś zero problemów jak to mówią jak się dba tak się ma proste. Każdemu czytającemu i zastanawiającemu się nad zakupem z czystym sumieniem polecam Subaru z tym silnikiem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Napęd na 4koła jest rewelacyjny bez problemu na letnich oponach można ruszać pod górkę na oblodzonej jezdni. Dynamika jazda tym autem to sama przyjemność.

Wady:ja nie stwierdziłem trzeba dbać i auto będzie służyło bezawaryjnie bez względu jakiej marki bedzie.

Odmiana silnika: 150kmRocznik: 2009Przebieg: 240000 Śr. spalanie: 6.8
Forester sh 21.09.2019
Średnia:
(4.67)
Nie

Opinia: Koszty serwisowania, oraz ceny części zamiennych z kosmosu

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 147Rocznik / Przebieg: 2009/270 tyś Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.