Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2447

Rover

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)05.12.2019

Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr

Polecam

7.37

Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188)01.12.2019

Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas

Polecam

7.88

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni

Polecam

7.35

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w

Polecam

7.35

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 VCDI  o mocach 163KM oraz 184KM montowany w samochodach Chevrolet Captiva która weszła do produkcji w 2011 roku.Jednostka  zaawansowana technologicznie w której przede wszystkim postawiono na ekonomię.Zamysłem było uzyskanie jak najlepszych osiągów przy niskim spalaniu oraz obniżeniu poziomu hałasu.Na wszystkie te zabiegi składają się nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne.Mianowicie, zastosowano bloku silnika ze specjalnym systemem chłodzenie,aluminiowa głowica cylindra silnika,turobosprężarka chłodzona wodą i bezobsługowy mechanizm rozrządu z automatycznymi napinaczami.Dodatkowo zoptymalizowano układ podgrzewania wstępnego przez co łatwiej uruchomimy silnik przy niskich temperaturach.Układ z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Raill z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Delphi o ciśnieniu 1800 bar.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.Jednak producent zaleca wymianę łańcucha rozrządu co 240.000 tys km lub 10 lat !!!Jednostka dostępna jest w dwóch wariantach mocy, w mniejszej 163KM z napędem na jedną oś lub wersji 4X4 osiąga maksymalny moment obrotowy to 350Nm w zakresie  od 1750 do 2750 obr./min ,natomiast wersja 184KM jest dostępna tylko z napędem na dwie osie i osiąga  maksymalny moment obrotowy  400Nm w zakresie 1750-2750 obr./min.Obie odmiany spełniają normy salin Euro 5 i współpracują z bezobsługowym  filtrem cząstek stałych DPF .Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecana jest wersje mocniejsza. Wysoki moment obrotowy bo aż 400NM przekłada się na doskonałą dynamikę silnika i bardzo dobra elastyczność.Pierwszą "setkę" model Captiva osiąga po niewiele ponad 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 7 litrów.Właśnie bardzo dobra dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet..Jednostka 2.2 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Po za tym silnik uważany jest za trwały a jego osprzęt mało awaryjny co przekłada się na niskie koszty eksploatacji.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wysokie koszty serwisu
kłopotliwy DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 4):
(4.83)
Trwałość
 5/10
Utrzymanie
 4/10
Dynamika
 5.5/10

Głosy według opinii:

22

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

krzysztof 15.11.2019
Średnia:
(6.33)
Nie

Opinia: przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi aby wytrzymały nast 200 tys

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:brak

Wady: paliwożerność i wadliwa konstrukcja silnika vm

Odmiana silnika: 2200Rocznik: 2016Przebieg: 240 Śr. spalanie: 11
Captiva 2011 03.04.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Polecam każdemu Captivę (mam wersję LT+) z silnikiem 2.2 184km 4x4. kupiłem w 2016 roku captivę z pewnym przebiegiem 85 000 km z polskiego salonu od miłej pani z Warszawy. Dziś mam prawie 130 000 km po prawie 3 latach użytkowania (przejechałem ok.45 000km) żadnych problemów z autem. Standardowe wymiany oleju silnikowego co 10-13tys. km oraz wymianie oleju w skrzyni automatycznej przy przebiegu 100 000 km (metodą dynamiczną). Jedynym problemem były klapy wirowe w kolektorze (spadły) , które usunąłem przy przebiegu 120 000 km. Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Ważne dla tego silnika to pilnowanie wymiany oleju i filtrów (co ok.10-13tys. km) i auto ma jeździć. Spalanie - miasto 10-11l, trasa 8-9l (zależy od prędkości jazdy). Po szybkim rozgrzaniu silnik bardzo cichy. DPF bezproblemowy - wypala mi się co ok.900-1000km (nie wolno przerywać procesu wypalania). EGR bezproblemowy. Ja mogę polecić w 100%.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 2.2TD 184KMRocznik / Przebieg: 2011/129000 Śr. spalanie: 10.5
Paweł 26.10.2017
Średnia:
(3.67)
Nie

Opinia: Silnik straszny pali masakrycznie ilości paliwa nie wiem jak poprzednik uzyskał 7 l mi minimalnie przy bardzo oszczędne jeździe na autostradzie jadąc 120 km/h spalił 9 l. Po mieście to około 11. Skrzynia automatyczna to porażka ogólnie cały samochód to nie wypali. Nie polecam tego samochodu

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Chevrolet captiva Rocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 9
marek 07.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Nie ma na co narzekać silnik bezawaryjny nie sprawiający żadnych problemów,dynamika na wysokim poziomie spalanie w normie 7L.Silnik cichy nie przysparzający użytkowniką złych doznań podczas jazdy,po za serwisem nie było nic naprawiane.Polecam przebieg 190tys

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Captiva 2.2 184KMRocznik / Przebieg: 2010r /190tys Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.