Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2900

Chevrolet

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)22.01.2020

Skuszony opiniami poprawionego 1,5dci 110 koni zakupiłem Megane 3 Kombi 2014 rok, przejechałem niecałe 8500km i coś zaczęło stuka

Odradzam

8.73

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)21.01.2020

Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadziej

Polecam

8.44

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)20.01.2020

Pisałem w 2017 i podtrzymuję opinię. Auto nadal w moim posiadaniu. Teraz jeździ żona :)

Polecam

7.11

Silnik 1.5 TDCI 75KM18.01.2020

Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W

Odradzam

5.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 VCDI  o mocach 163KM oraz 184KM montowany w samochodach Chevrolet Captiva która weszła do produkcji w 2011 roku.Jednostka  zaawansowana technologicznie w której przede wszystkim postawiono na ekonomię.Zamysłem było uzyskanie jak najlepszych osiągów przy niskim spalaniu oraz obniżeniu poziomu hałasu.Na wszystkie te zabiegi składają się nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne.Mianowicie, zastosowano bloku silnika ze specjalnym systemem chłodzenie,aluminiowa głowica cylindra silnika,turobosprężarka chłodzona wodą i bezobsługowy mechanizm rozrządu z automatycznymi napinaczami.Dodatkowo zoptymalizowano układ podgrzewania wstępnego przez co łatwiej uruchomimy silnik przy niskich temperaturach.Układ z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Raill z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Delphi o ciśnieniu 1800 bar.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.Jednak producent zaleca wymianę łańcucha rozrządu co 240.000 tys km lub 10 lat !!!Jednostka dostępna jest w dwóch wariantach mocy, w mniejszej 163KM z napędem na jedną oś lub wersji 4X4 osiąga maksymalny moment obrotowy to 350Nm w zakresie  od 1750 do 2750 obr./min ,natomiast wersja 184KM jest dostępna tylko z napędem na dwie osie i osiąga  maksymalny moment obrotowy  400Nm w zakresie 1750-2750 obr./min.Obie odmiany spełniają normy salin Euro 5 i współpracują z bezobsługowym  filtrem cząstek stałych DPF .Z odmian które znajdziemy na rynku zdecydowanie bardziej polecana jest wersje mocniejsza. Wysoki moment obrotowy bo aż 400NM przekłada się na doskonałą dynamikę silnika i bardzo dobra elastyczność.Pierwszą "setkę" model Captiva osiąga po niewiele ponad 9 sekundach, spalając przy tym niespełna 7 litrów.Właśnie bardzo dobra dynamika, doskonałe przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu, wpływają na pozytywne komentarze użytkowników marki Chevrolet..Jednostka 2.2 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.Po za tym silnik uważany jest za trwały a jego osprzęt mało awaryjny co przekłada się na niskie koszty eksploatacji.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wysokie koszty serwisu
kłopotliwy DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 5):
(3.87)
Trwałość
 4/10
Utrzymanie
 3.2/10
Dynamika
 4.4/10

Głosy według opinii:

32

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

07.01.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Jeden z lepszych samochodów, b. dobrze się trzyma toru jazdy, pali mało do swojej masy i jest dynamiczny, za podobne auta innej marki zapłacić trzeba ok 40% więcej, rok produkcji 2013, przejechałem 150tys km, i tylko wymieniłem pompę paliwa bo tankowałem tanio ropę ze szlamem, (teraz już tylko dobre paliwo i jest ok). Wymiana oleju co 15tys km i regularny tani serwis, jestem bardzo zadowolony

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Jeden z lepszych samochodów, b. dobrze się trzyma toru jazdy, pali mało do swojej masy i jest dynamiczny, za podobne auta innej marki zapłacić trzeba ok 40% więcej, rok produkcji 2013, przejechałem 150tys km, i tylko wymieniłem pompę paliwa bo tankowałem tanio ropę ze szlamem, (teraz już tylko dobre paliwo i jest ok). Wymiana oleju co 15tys km i regularny tani serwis, jestem bardzo zadowolony

Wady:Nie potrafię znaleźć.

Odmiana silnika: 2,2 diesel c 140Rocznik: 2013Przebieg: 150 tys Śr. spalanie: 7 litrów
krzysztof 15.11.2019
Średnia:
(6.33)
Nie

Opinia: przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi aby wytrzymały nast 200 tys

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:brak

Wady: paliwożerność i wadliwa konstrukcja silnika vm

Odmiana silnika: 2200Rocznik: 2016Przebieg: 240 Śr. spalanie: 11
Captiva 2011 03.04.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Polecam każdemu Captivę (mam wersję LT+) z silnikiem 2.2 184km 4x4. kupiłem w 2016 roku captivę z pewnym przebiegiem 85 000 km z polskiego salonu od miłej pani z Warszawy. Dziś mam prawie 130 000 km po prawie 3 latach użytkowania (przejechałem ok.45 000km) żadnych problemów z autem. Standardowe wymiany oleju silnikowego co 10-13tys. km oraz wymianie oleju w skrzyni automatycznej przy przebiegu 100 000 km (metodą dynamiczną). Jedynym problemem były klapy wirowe w kolektorze (spadły) , które usunąłem przy przebiegu 120 000 km. Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Ważne dla tego silnika to pilnowanie wymiany oleju i filtrów (co ok.10-13tys. km) i auto ma jeździć. Spalanie - miasto 10-11l, trasa 8-9l (zależy od prędkości jazdy). Po szybkim rozgrzaniu silnik bardzo cichy. DPF bezproblemowy - wypala mi się co ok.900-1000km (nie wolno przerywać procesu wypalania). EGR bezproblemowy. Ja mogę polecić w 100%.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 2.2TD 184KMRocznik / Przebieg: 2011/129000 Śr. spalanie: 10.5
Paweł 26.10.2017
Średnia:
(3.67)
Nie

Opinia: Silnik straszny pali masakrycznie ilości paliwa nie wiem jak poprzednik uzyskał 7 l mi minimalnie przy bardzo oszczędne jeździe na autostradzie jadąc 120 km/h spalił 9 l. Po mieście to około 11. Skrzynia automatyczna to porażka ogólnie cały samochód to nie wypali. Nie polecam tego samochodu

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Chevrolet captiva Rocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 9
marek 07.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Nie ma na co narzekać silnik bezawaryjny nie sprawiający żadnych problemów,dynamika na wysokim poziomie spalanie w normie 7L.Silnik cichy nie przysparzający użytkowniką złych doznań podczas jazdy,po za serwisem nie było nic naprawiane.Polecam przebieg 190tys

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Captiva 2.2 184KMRocznik / Przebieg: 2010r /190tys Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.