Toyota

Silnik Toyota 2.0 D 8V 72KM-73KM 2C/2C-E

6021
Silnik Toyota 2.0 D 8V 72KM-73KM 2C/2C-E

Silniki Toyota D / TD są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.0 D 8V o mocach 72 lub 73KM produkowany od 1984 r do 2004 roku miał zastosowanie w modelach Corolla E10, E11, Carina ESilnik wolnossący z wtryskiem pośrednim, od 1997 roku w modelu Corolla E11 zasilany elektroniczną pompą wtryskową. Konstrukcja bardzo prosta, brak w niej skomplikowanego osprzętu takiego jak turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie to jest na bardzo przeciętnym poziomie jeśli jednak nie zależy nam na osiągach a na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin.



Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. Reasumując silniki 2C / 2C-E są to proste konstrukcje, które nie grzeszą kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantują szybką i tanią naprawę.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Pompa wtryskowa

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • niskie koszty utrzymania

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • drobne wycieki oleju

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 105.000 km lub 7 Lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.1 L, typ oleju: 5W40-10W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

18.06.2019 Toyota Corolla E11
(9.0)
Opinia: Mam Toyotę Corolle z silnikiem 2.0 D. już 14 lat przejechanie ma 310 tyś awaria zero Ani razu mnie nie zawiodła 2 razy w Chorwacji plus polski Bałtyk i chodzi jak złoto. Nie ma ci się tam psuć tylko olej wymieniam co 10 tyś i
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 2.0 D 2C-E 72KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
09.12.2018 bary
(9.3)
Opinia: Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zalety: odpalal od strzala przy -28, kultura pracy o niebo lepsza od podobnych silnikow z epoki, np. fordowskich, dynamika w
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: carina II /2c 72km
  • Rocznik / Przebieg: 1991/ 200tys ;-/
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam