Silnik 2.0 TD 8V 83/90KM (2C-TE) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 957

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 TD o mocach 83KM/90KM jest oparty na odmianie wolnossącej 2C-E w której zastosowano  turbosprężarkę przez co można było uzyskać większą moc.Silnik zyskał na dynamice w porównaniu do poprzedniej wersji wolnossącej i mógł być stosowany do samochodów wyższego segmentu oraz typu dostawczak.Jedynym mankamentem tej odmiany jest głośniejsza praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu.Jednak te niedogodności rekompensuje niski poziom spalania i dużo lepsze osiągi w porównaniu do słabszej wersji.Przypadłością tej odmiany jest jej przegrzewanie się co doprowadza do pęknięcia i wypaczenia głowicy cylindrów !!! Również użytkownicy sygnalizują problemy z uszczelnieniem turbosprężarki.W szczególności trzeba pamiętać o dobrej jakości paliwie oraz regularnej wymianie olejów !!! Reasumując silnik 2.0TD są to trwała konstrukcja o niskiej awaryjności i przyzwoitych kosztach utrzymania.W razie awarii nieskomplikowana budowa oraz brak drogie osprzętu gwarantują szybką i tanią naprawę.

Zalety:
niskie koszty użytkowania
niski poziom spalania
przyzwoita dynamika

Wady:
przegrzewanie się silnika
pęknięcia i wypatrzenia się głowicy
awarie turbiny-uszkodzenie uszczelek

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.