Silnik 3.0 TD 8V 125KM (1KZ-TE) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1581

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 TD o mocy 125KM był stosowany w  Toyocie Land Cruiser od 1993 roku do 2009 roku.Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie stwarzająca większych problemów,przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys. Silnik wyposażony we wtryskowy pośredni z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową.Wadą jest głośniejsza praca jednostki za to większa żywotność oraz niższe koszty naprawy w razie awarii nie tak jak to mam miejsce w przypadku wtrysku Common Raill.Do największych przypadłości tej jednostki można zaliczyć problemy z pękającą głowicą powodem tej usterki jest przegrzanie silnika.Na szczęście naprawa jak na tego typu jednostkę nie jest bardzo wysoka koszty mogą się zamknąć w kwocie 3000zł .Po za tym jednostka uchodzi za bardzo trwała jak również jej osprzęt oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Na plus trzeba zaliczyć prostą konstrukcję silnia oraz dostępność części które są stosunkowo nie drogie.Użytkownicy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania który oscyluje w granicach 10-11 l co jest bardzo dobrym wynikiem biorąc pod uwagę pojemność silnika oraz masę auta.Również 125KM mocy bezproblemowo wystarcza do spokojnej jazdy a dynamika jest na przyzwoitym poziomie.W 2001 roku jednostka został wyparta przez nowoczesny silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Raill 3.0 D4D.

Zalety:
trwała jednostka
prosta konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części
bezproblemowy serwis
przyzwoity poziom spalania

Wady:
niska kultura pracy
pękające głowice/przegrzanie silnika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.