Silnik 3.0 TD 8V 125KM (1KZ-TE) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3890

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 TD o mocy 125KM był stosowany w  Toyocie Land Cruiser od 1993 roku do 2009 roku.Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie stwarzająca większych problemów,przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys. Silnik wyposażony we wtryskowy pośredni z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową.Wadą jest głośniejsza praca jednostki za to większa żywotność oraz niższe koszty naprawy w razie awarii nie tak jak to mam miejsce w przypadku wtrysku Common Raill.Do największych przypadłości tej jednostki można zaliczyć problemy z pękającą głowicą powodem tej usterki jest przegrzanie silnika.Na szczęście naprawa jak na tego typu jednostkę nie jest bardzo wysoka koszty mogą się zamknąć w kwocie 3000zł .Po za tym jednostka uchodzi za bardzo trwała jak również jej osprzęt oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Na plus trzeba zaliczyć prostą konstrukcję silnia oraz dostępność części które są stosunkowo nie drogie.Użytkownicy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania który oscyluje w granicach 10-11 l co jest bardzo dobrym wynikiem biorąc pod uwagę pojemność silnika oraz masę auta.Również 125KM mocy bezproblemowo wystarcza do spokojnej jazdy a dynamika jest na przyzwoitym poziomie.W 2001 roku jednostka został wyparta przez nowoczesny silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Raill 3.0 D4D.

Zalety:
trwała jednostka
prosta konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części
bezproblemowy serwis
przyzwoity poziom spalania

Wady:
niska kultura pracy
pękające głowice/przegrzanie silnika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.