Silnik 1.4 D 8V 54KM (2WZ-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1377

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 8V o mocy 54KM z oznaczeniem 2WZ-TV wszedł do produkcji w 2005 r i był stosowany do 2007r.Jest to konstrukcja koncernu PSA z oznaczeniem 1.4 HDi DV4TD która występowała w bliźniaczych modelach Citroen C1 Peugeot 107.Silniki wyposażony w system  wtrysku bezpośredniego Common Rail realizowany za pomocą wtryskiwaczy firmy Bosch.Ogromnym plusem tej odmiany jest bark uciążliwego osprzętu,nie znajdziemy tu koła dwumasowgo jak również intercoolera a turbosprężarka jest ze stałą geometrią.Jednostka może pochwalić się bardzo niska awaryjnością a koszty jej eksploatacji są na niskim poziomie.Atutem niewątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.Do najczęstszych awarii dochodzi przy większych przebiegach oraz nieodpowiednim użytkowaniu.Powodem tego zazwyczaj jest nieterminowe wymiany olejów,filtrów oraz tankowanie złej jakości paliwa.Problem może dotyczyć awarii turbosprężarek,EGR-u oraz lejących wtrysków. Silniki 1.4 HDI o mocy 54KM charakteryzują niskim poziomem spalania na poziomie 4l /100 km jednak kultura pracy oraz dynamika pozostawia wiele do życzenia.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niskie zużycie paliwa
niskie ceny serwisu i części
wtryski podlegają regeneracji

Wady:
przeciętna kultura pracy
bardzo słaba dynamika
lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości
awarie turbosprężarki
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.