Silnik 1.4 D 8V 54KM (2WZ-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 994

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 8V o mocy 54KM z oznaczeniem 2WZ-TV wszedł do produkcji w 2005 r i był stosowany do 2007r.Jest to konstrukcja koncernu PSA z oznaczeniem 1.4 HDi DV4TD która występowała w bliźniaczych modelach Citroen C1 Peugeot 107.Silniki wyposażony w system  wtrysku bezpośredniego Common Rail realizowany za pomocą wtryskiwaczy firmy Bosch.Ogromnym plusem tej odmiany jest bark uciążliwego osprzętu,nie znajdziemy tu koła dwumasowgo jak również intercoolera a turbosprężarka jest ze stałą geometrią.Jednostka może pochwalić się bardzo niska awaryjnością a koszty jej eksploatacji są na niskim poziomie.Atutem niewątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.Do najczęstszych awarii dochodzi przy większych przebiegach oraz nieodpowiednim użytkowaniu.Powodem tego zazwyczaj jest nieterminowe wymiany olejów,filtrów oraz tankowanie złej jakości paliwa.Problem może dotyczyć awarii turbosprężarek,EGR-u oraz lejących wtrysków. Silniki 1.4 HDI o mocy 54KM charakteryzują niskim poziomem spalania na poziomie 4l /100 km jednak kultura pracy oraz dynamika pozostawia wiele do życzenia.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niskie zużycie paliwa
niskie ceny serwisu i części
wtryski podlegają regeneracji

Wady:
przeciętna kultura pracy
bardzo słaba dynamika
lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości
awarie turbosprężarki
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów