Silnik 1.4 D-4D 75KM (1ND-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4766

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D o mocy 75KM występował  tylko w dwóch modelach Toyoty-Yaris oraz Yaris Verso i był uzupełnieniem wersji 90-konnej. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch które są stosunkowo tanie w zakupie oraz regeneracji.W tej odmianie silnik współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiada  często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch co jest niewątpliwie dużym atutem. Kierowcy chwalą silnik za niska awaryjność,przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie.Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
przyzwoita kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
koszty części
wrażliwy układ wtryskowy
przeciętna dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(9.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mlp 01.12.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: 1.4d4d to jeden z najpepszych o ile nie najlepszy mały silnik diesla na świecie. Nowoczesna trwała aluminowa konstrukcja, bardzo przemyślana. Jest przykładem klasyczmego podejścia do budowy silnika diesla, bez elementów problematycznych takich jak koło dwu masowe, duża moc skracająca trwałość itd

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Yaris / 75 KMRocznik / Przebieg: 2004/200tyś Śr. spalanie: 5
Józef 23.11.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Najlepszy silnik w swojej klasie,bezawaryjne auto

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: d4d/75Rocznik / Przebieg: 2004/112tys.km Śr. spalanie: 5

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.