Silnik 1.4 D-4D 75KM (1ND-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1674

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D o mocy 75KM występował  tylko w dwóch modelach Toyoty-Yaris oraz Yaris Verso i był uzupełnieniem wersji 90-konnej. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch które są stosunkowo tanie w zakupie oraz regeneracji.W tej odmianie silnik współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiada  często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch co jest niewątpliwie dużym atutem. Kierowcy chwalą silnik za niska awaryjność,przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie.Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
przyzwoita kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
koszty części
wrażliwy układ wtryskowy
przeciętna dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(9.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mlp 01.12.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"1.4d4d to jeden z najpepszych o ile nie najlepszy mały silnik diesla na świecie. Nowoczesna trwała aluminowa konstrukcja, bardzo przemyślana. Jest przykładem klasyczmego podejścia do budowy silnika diesla, bez elementów problematycznych takich jak koło dwu masowe, duża moc skracająca trwałość itd"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Yaris / 75 KM Rocznik / Przebieg: 2004/200tyś Śr. spalanie: 5
Józef 23.11.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Najlepszy silnik w swojej klasie,bezawaryjne auto"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: d4d/75 Rocznik / Przebieg: 2004/112tys.km Śr. spalanie: 5

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.