Silnik 2.5 D-4D (2KD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3698

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 D-4D o mocach 120KM oraz 144KM występowała w samochodach typu SUV Toyota Hilux oraz Furgon Hiace.Konstrukcja silnika została oparta na poprzednich wersjach o oznaczeniu 1KZ w której zastosowano szereg modyfikacji.Na początku silnik występował w modelu Hiace gdzie posiadał moc 102KM od 2005.r występowała z podwyższoną mocą 120KM a od 2010 roku 144KM.W pierwszych odmianach silnika zastosowano system wtrysku bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi a od 2010.r wtryskiwacze piezoelektryczne.O ile te pierwsze są tańsze w ewentualnych naprawach to niestety nowsze wersje są kosztowne w zakupie oraz problematyczne w regeneracji.Po za tym w silniku występuje turbosprężarka VGT,rozrząd został oparty na pasku jak we wcześniejszych dieslach a jago interwał przypada na przebieg 150tys.km.Pierwsze wersje silnika nie posiadały filtra cząstek stałych dopiero w nowszych wersjach ze względu na wymogi stosowano DPF przez co jednostka spełniała normy Euro 5.W ogólnej opinii użytkowników silnik uchodzi za dosyć trwały jednak zdarzają się poważne awarie układu korbowo-tłokwego !!! Co do osiągów oraz pracy jednostki trzeba stwierdzić że o ile dynamika jest na przyzwoitym poziomie to kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Jednak jest to typowa jednostka której zadaniem jest praca w terenie a nie na trasie i tam sprawdza się doskonale, kultury pracy schodzi na drugorzędny plan.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra dynamika wersja 120KM/144KM
przyzwoity poziom spalania

Wady:
awarie sprzęgła już przy 100 tys/km
bardzo słaba dynamika w wersji 102KM
awarie układu korbowo-tłokowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.