Silnik 2.5 D-4D (2KD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1101

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 D-4D o mocach 120KM oraz 144KM występowała w samochodach typu SUV Toyota Hilux oraz Furgon Hiace.Konstrukcja silnika została oparta na poprzednich wersjach o oznaczeniu 1KZ w której zastosowano szereg modyfikacji.Na początku silnik występował w modelu Hiace gdzie posiadał moc 102KM od 2005.r występowała z podwyższoną mocą 120KM a od 2010 roku 144KM.W pierwszych odmianach silnika zastosowano system wtrysku bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi a od 2010.r wtryskiwacze piezoelektryczne.O ile te pierwsze są tańsze w ewentualnych naprawach to niestety nowsze wersje są kosztowne w zakupie oraz problematyczne w regeneracji.Po za tym w silniku występuje turbosprężarka VGT,rozrząd został oparty na pasku jak we wcześniejszych dieslach a jago interwał przypada na przebieg 150tys.km.Pierwsze wersje silnika nie posiadały filtra cząstek stałych dopiero w nowszych wersjach ze względu na wymogi stosowano DPF przez co jednostka spełniała normy Euro 5.W ogólnej opinii użytkowników silnik uchodzi za dosyć trwały jednak zdarzają się poważne awarie układu korbowo-tłokwego !!! Co do osiągów oraz pracy jednostki trzeba stwierdzić że o ile dynamika jest na przyzwoitym poziomie to kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Jednak jest to typowa jednostka której zadaniem jest praca w terenie a nie na trasie i tam sprawdza się doskonale, kultury pracy schodzi na drugorzędny plan.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra dynamika wersja 120KM/144KM
przyzwoity poziom spalania

Wady:
awarie sprzęgła już przy 100 tys/km
bardzo słaba dynamika w wersji 102KM
awarie układu korbowo-tłokowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.