Silnik 2.5 D-4D (2KD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1497

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 D-4D o mocach 120KM oraz 144KM występowała w samochodach typu SUV Toyota Hilux oraz Furgon Hiace.Konstrukcja silnika została oparta na poprzednich wersjach o oznaczeniu 1KZ w której zastosowano szereg modyfikacji.Na początku silnik występował w modelu Hiace gdzie posiadał moc 102KM od 2005.r występowała z podwyższoną mocą 120KM a od 2010 roku 144KM.W pierwszych odmianach silnika zastosowano system wtrysku bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi a od 2010.r wtryskiwacze piezoelektryczne.O ile te pierwsze są tańsze w ewentualnych naprawach to niestety nowsze wersje są kosztowne w zakupie oraz problematyczne w regeneracji.Po za tym w silniku występuje turbosprężarka VGT,rozrząd został oparty na pasku jak we wcześniejszych dieslach a jago interwał przypada na przebieg 150tys.km.Pierwsze wersje silnika nie posiadały filtra cząstek stałych dopiero w nowszych wersjach ze względu na wymogi stosowano DPF przez co jednostka spełniała normy Euro 5.W ogólnej opinii użytkowników silnik uchodzi za dosyć trwały jednak zdarzają się poważne awarie układu korbowo-tłokwego !!! Co do osiągów oraz pracy jednostki trzeba stwierdzić że o ile dynamika jest na przyzwoitym poziomie to kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Jednak jest to typowa jednostka której zadaniem jest praca w terenie a nie na trasie i tam sprawdza się doskonale, kultury pracy schodzi na drugorzędny plan.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra dynamika wersja 120KM/144KM
przyzwoity poziom spalania

Wady:
awarie sprzęgła już przy 100 tys/km
bardzo słaba dynamika w wersji 102KM
awarie układu korbowo-tłokowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.