Silnik 3.0 D-4D 171/173KM (1KD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1511

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 D-4D z oznaczeniem 1KD-FTV o mocy 171/173KM występuje w samochodach marki Toyota typu SUV Land Cruiser oraz Hiluxod 2010.r.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Denso.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym i został wyposażony w filtr cząstek stałych DPF .Silnik charakteryzuje  się dobra dynamiką zwłaszcza w mocniejszych wersjach  oraz dobrą kultura pracy.Dużym plusem silnika jest bardzo dobra dostępność części w przyzwoitych pieniądzach na poziomie aut z niższych klas.Przykładem może  być cena rozrządu w raz z wymianą nie przekroczy kwoty 1000zł a wymiana okazuje się bardzo prosta,przy dobrym zakładzie mechanicznym może zając niespełna 1godziną.Również spalanie nie należy do specjalnie wysokich biorąc pod uwagę ze mamy doczynienia z samochodem klasy SUV średnio 10L.W starszych jednostkach z większymi  przebiegami zdarzają się usterki układu wtryskowego  firmy Dneso trzeba pamiętać ze wtryski są  dość drogie i nienaprawialne a koszt wymiany na nowe to 1900zł szt!!! Reasumując 3 litrowy silnik 3.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza przy odpowiednim użytkowaniu bez problemów zrobimy 300.000 km bez jakichkolwiek napraw po za klasycznym serwisem

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra dynamika
dostępność części

Wady:
koszty serwisu
kosztowne wtryski firmy Denso

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.