Silnik 2.8 D-4D 177KM (1GD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 919

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.8 D-4D o mocy 177KM wszedł na rynek w 2015 roku.Jest to nowa konstrukcja koncernu Toyota z rodziny GD która zastąpiła starsze modele z oznaczeniem KD.Jednostka została przygotowana do zasilania samochodów terenowych Toyota Hilux.Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu wyposażony w technologię TSWIN (Thermo Swing Wall Insulation Technology) obniżający straty ciepła.Polega to wykorzystaniu w ściankach komory spalania stopu aluminium z dodatkiem krzemu (SiRPA – silica-reinforced porous anodized aluminum). Dzięki zastosowaniu tych technologii zmniejszono straty ciepła w układzie chłodzenia o prawie 30%. Jednostka wyposażona w nowoczesny układ wtryskowy realizowany za pomocą systemu wtryskiwaczami elektromagnetyczne Denso o ciśnieniu wtrysku aż 2200 bar !!! Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika oraz możliwość regenracji w razie awarii.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym oraz rozrządem opartym na Łańcuchu.Jednostka spełnia normy spalin Euro 5 i jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF a w niektórych wersjach zaawansowany system kontroli emisji spalin AdBlu.Z zapowiedzi koncernu Toyota silnik będzie stosowany do 2020 roku !

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.