Silnik 3.0 V6 CRDi 239KM (D6EA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2797

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)23.02.2020

Najlepszy diesel jaki miałem. Niskie obroty przy wysokich predkosciach (8-stopniowy automat), Jak sie dba to bardzo wdzieczna jednostk

Polecam

7.26

Silnik 1.9 TDI 8V PD 115/116KM (EA188)21.02.2020

Jeździłem prawie 3lata a4 b5 AJM 115KM zupełnie nic powaznego się nie działo, tylko zwykłe eksploatacyjne rzeczy. Przy kupnie

Polecam

8.48

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)21.02.2020

Wtryskiwacze i panewki to pięta Achillesowa tego silnika, naprawa kosztowało mnie to sześć tysięcy, mam nadzieję, że to już kon

Odradzam

7.74

Silnik 1.4 HDI 8V 54KM (DV4TD)19.02.2020

Nie jest to mistrz dynamiki, ale do napędzenia C1 2006r wystarczy. Bezproblemowy i bezawaryjny. Kultura pracy może być, nie ma co n

Polecam

8.44

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 V6 CRDi o mocy 239KM był montowany od 2007 roku w samochodzie Hyundai ix55.Jednostka nowoczesna która została skonstruowana specjalnie na potrzeby rynku europejskiego i spełniają normy spalin Euro 4.Konstrukcja zaawansowana technologicznie z aluminiową głowicą cylindrów,blokiem żeliwnym wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami o ciśnieniu 1600 Bar.Dzięki zastosowaniu nowej generacji układu wtryskowego było możliwe osiągnięcie tak wysokiego maksymalnego momentu obrotowego 451 Nm przy 1750 obr/min.W silniku zastosowano szereg innowacji takich jak nowy system dolotowy o zmiennej długości powiązany z układem zawirowania powietrza.Nowością jest również specjalny system rozruchu ISS (Instant Start System) oraz najnowszej generacji układ chłodzenia spalin wylotowych w EGR.Zadaniem układu ISS jest natychmiastowe nagrzanie świec żarowych a co za tym idzie szybki rozruch silnika w bardzo niskich temperaturach.Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT a rozrząd został oparty na łańcuchu co nie wątpliwie jest ogromnym atutem.Silnik charakteryzuje się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością co pozwala na osiągnięcie przebiegów ponad 500-tys/km bez większych problemów !!! Na plus trzeba zapisać wysoką kulturę pracy oraz dynamika która jest na bardzo wysokim poziomie.

Zalety:
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wysokie koszty obsługi
wysokie spalanie w ruchu miejskim

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ix55 25.09.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: super dynamika ,

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 239Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 12

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.