Silnik 3.0 V6 CRDi 239KM (D6EA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1917

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 130KM DPF (A20DTJ)18.10.2019

Mam silnik w oplu Insignia country touer zapala jeździ i się nie psuje raz wymieniałem koło dwumasowe i tyle aaa trochę wkurza mni

Polecam

6.80

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.10.2019

"Gdy kupiłem C5 miał przebieg ok.100 000 więc zrobiłem przez 3,5 roku około 240 000km 98% w mie ście gdyż jeżdze na taxi. Z sil

Polecam

9.43

Silnik 1.6 16V MultiJet I 105KM16.10.2019

Pancerny silnik. Zero wycieków. Dość dynamiczny i bardzo oszczędny. Na autostradzie spalanie ok. 6,5 l/100km, poza miastem ok. 5,4

Polecam

9.28

Silnik 1.9 DI 102/115KM (D4 192T3/192T4)16.10.2019

Witam posiadam łosia bardzo fajne i wygodne auto na swoje latka wahałem z kupnem bo miał 389 tysięcy przelatane ale teraz ma ponad

Polecam

6.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 V6 CRDi o mocy 239KM był montowany od 2007 roku w samochodzie Hyundai ix55.Jednostka nowoczesna która została skonstruowana specjalnie na potrzeby rynku europejskiego i spełniają normy spalin Euro 4.Konstrukcja zaawansowana technologicznie z aluminiową głowicą cylindrów,blokiem żeliwnym wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami o ciśnieniu 1600 Bar.Dzięki zastosowaniu nowej generacji układu wtryskowego było możliwe osiągnięcie tak wysokiego maksymalnego momentu obrotowego 451 Nm przy 1750 obr/min.W silniku zastosowano szereg innowacji takich jak nowy system dolotowy o zmiennej długości powiązany z układem zawirowania powietrza.Nowością jest również specjalny system rozruchu ISS (Instant Start System) oraz najnowszej generacji układ chłodzenia spalin wylotowych w EGR.Zadaniem układu ISS jest natychmiastowe nagrzanie świec żarowych a co za tym idzie szybki rozruch silnika w bardzo niskich temperaturach.Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT a rozrząd został oparty na łańcuchu co nie wątpliwie jest ogromnym atutem.Silnik charakteryzuje się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością co pozwala na osiągnięcie przebiegów ponad 500-tys/km bez większych problemów !!! Na plus trzeba zapisać wysoką kulturę pracy oraz dynamika która jest na bardzo wysokim poziomie.

Zalety:
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wysokie koszty obsługi
wysokie spalanie w ruchu miejskim

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ix55 25.09.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"super dynamika , "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 239 Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 12

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.