Silnik 2.0 TDI 16V CR 102KM (EA288) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8380

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 EcoBlue 8V 95/100KM (Panther)05.08.2020

1,5 Ecoblue 95. 28Tkm Kultura pracy PSA/Renault jednak wyższa - zwłaszcza k9k blue dci. Własna konstrukcja Forda pracuje bardziej d

Polecam

10.00

Silnik 2.0 R4 d 16V 116KM (N47D20)05.08.2020

Klapy wirowe? Z tego co się orientuję w wersji 116 km nie występują...mam ponad 200 tysięcy nalotu i wymieniłem rozrząd za 2500

Polecam

8.00

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)05.08.2020

Wszystkie silniki 1,6 BlueHDI 100KM i 120KM posiadają wadę fabryczna paska rozrządu. W książce serwisowej wymiana paska jest przew

Odradzam

7.17

Silnik 1.6 MZR-CD 115KM (Y65)05.08.2020

ważna korekta, wcześniej pisałem o spalaniu 7l/100km, teraz po regeneracji zacisków tylnych hamulców pali mniej bo tylko 6,4l/1000

Polecam

5.89

Najważniejsze informacje o silniku

 Silnik 2.0 TDI o mocy 102KM o oznaczeniu EA288 to najsłabsza odmiana z rodziny silników VW która weszła do produkcji w 2015 roku i miał zastosowanie w samochodach typu Furgon.Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA188, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Jednostka przeszła szereg modernizacji w której zastosowano nowszy bardziej zaawansowany osprzęt.Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF.Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy splin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono najnowszy system oczyszczania spalin SRC co pozwoliło spłonić bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata dopracowany i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie

Oznaczenia silnika: CUUD, DFSD, DAUB

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
awarie filtra cząstek stałych
wtryski piezoelektryczne nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!

 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(0)
Trwałość
 0/10
Utrzymanie
 0/10
Dynamika
 0/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

12.01.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: przebieg 290 tys km. głównie w trasie. Jak dotąd awaria gruszki turbo i zaworu EGR. Dość kosztowna ale poza tym wszystko OK.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 2.0 TDI CR 102KM EA288Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 8

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.