Silnik 1.5 dCi 103KM (K9K 806) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3902

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCi o mocy 103KM miał zastoswanie w latach 2007-2008 r w Renault Kangoo II. roku.Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi.Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnego i tańszego w ewentualnych naprawach. .Jednostka wyposażona w dwumasowe koło zamachowe oraz turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz 6 biegową skrzynię.Te elementy wpłynęły na bardzo dobrą kulturę pracy silnika dobrą dynamikę oraz niższy poziom spalania.Musimy pamiętać o regularnej wymianie olejów i filtrów oraz tankowaniu dobrej jakości paliwa.Silnik 1.5 DCi jest bardzo dobrą jednostką pod warunkiem odpowiedniego traktowania jej,nie wolno zaniechać terminowych wymian oraz tankowania złej jakości paliwa a wtedy bezproblemowo osiągniemy przebiegi 300 tys /km bez najmniejszej awarii !!!.Co do trwałości tej odmiany sa podzielone zdania,wszystko zależy od jej użytkowania czy auto jest serwisowane czy nie.Znajdziemy na rynku silnik które przejechały ponad 300 tys bez najmniejszych problemów ale zdarzają się przypadki że przy przebiegach 200 tys.km zdarzały się poważne usterki.Przed zakupem warto się wybrać.do serwisu i sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
dobra dynamika
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(9.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kangoo 11.12.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik w zupełności wystarczający nie brak mu mocy i daje rady z pełnym obciążeniem.Przebieg ponad 200tys i praktycznie wszystko oryginalne to świadczy o tym że silnik jest godny polecenia.Spalanie jest niskie średnio wychodzi w granicach 6 l na trasie do 120km/h jest do 6l po wyżej niestety wzrasta,ale to wina gabarytów auta.Jednym słowem Polecam !

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:niskie koszty utrzymania,bezawaryjność,spalanie,bardzo dobra elastyczność silnika

Wady:wysokie spalanie po wyżej 120km.h

Odmiana silnika: 103Rocznik: 2009Przebieg: 211 Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.