Silnik 2.0 D4 16V 190KM (D4 204T14) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 18216

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)06.03.2021

Kupiłem Focusa 1.8 TDCI w 2011 roku, rocznik 2010 po FL. Auto było na gwarancji. Jeżdżę nim już prawie 10 lat, zrobiłem nim w ty

Polecam

8.11

Silnik 2.2 dCi G9T05.03.2021

2,2 dci pracowało w Lagunie przez 300tys km.Jedyną poważną usterką była turbina.Regeneracja turbo przy 160tys .km kosztowała 1

Polecam

7.64

Silnik 1.6 CDI / d 16V (OM626)05.03.2021

nierówna praca silnika i szereg innych awarii już przy przebiegach 150-250 tys km.

Odradzam

4.33

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)02.03.2021

Ford Focus MK1 Hatchback, 2004, 1.8 TDCI 100 KM. Mam go 3 lata, przejechałem 30 tyś km. Po zakupie wymiana paska, koszt 300 zł. Na 5

Polecam

8.11

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4 o mocy 190KM  wszedł do produkcji od 2014 roku i miał zastosowanie w szerokiej gamie modeli Volvo.W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 400Nm przy 1750-2500 obr./min o bardzo dobrej dynamice.Silnik został przysłowiowo odchudzony co przełożyło się na niższy poziom spalania który bezproblemowo oscyluje po niżej 5l.Jednostka występuje w z dwoma skrzyniami biegów M66F oraz AW TG-81SC.Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania,wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie.W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki.W szczególności trzeba zwrócić uwagę na pasek osprzętu który lubi się postrzępić i nakręcić na wał korbowy w następstwie tego doprowadzić do uszkodzenia rozrządu.W tym przypadku jest winny napinacz który warto sprawdzić i ewentualnie wymienić przez co unikniemy kosztownych napraw.W wersjach ze skrzynią manualną już przy przebiegach około 100 tys dochodzi do awarii koła dwumasowego !!!Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy,z reguły silniki do przebiegów 200 tys nie mają problemów z osprzętem.Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli.W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie.Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 32

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 30
Średnia (głosów 4):
(7.83)
Trwałość
 6.75/10
Utrzymanie
 7.5/10
Dynamika
 9.25/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Volvo V40 14.02.2021
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Volvo V40 D4 190 km, jak to piszą na forach (szybki muł)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika ,małe spalanie, elastyczność

Wady:Zawór EGR

Odmiana silnika: D4 190kmRocznik: 2014Przebieg: 205000 Śr. spalanie: 5.2/100km
S90 II 06.06.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Dynamiczny,oszczędny

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika,spalanie

Wady:brak

Odmiana silnika: 190KMRocznik: 2016Przebieg: 55000 Śr. spalanie: 5.6
Volvo V40 13.05.2020
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Dobra dynamika obawy o turbosprężarkę.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Niskie spalanie

Wady:Turbosprężarka

Odmiana silnika: D4 190kmRocznik: 2014Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 5.8l/100
V60D4 Polestar 25.06.2019
Średnia:
(6.00)
Tak

Opinia: Dobre osiągi, niskie spalanie zarówno na dłuższej trasie po mieście jak i na dłuższej trasie przy dynamicznej jeździe - okolice 6 litrów - bywa i poniżej - maksymalnie 7 litrów powyżej autostradowych prędkosci.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 200KM (D4 204T14)Rocznik / Przebieg: 2017 Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów