Silnik 4.0 V8 TDI 32V CR 422/435KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3392

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 3.0 V6 TDI CR 245KM (EA897)23.10.2020

Wkoncu znowu bardzo dobry silnik! 200 tys km i ani pół złego słowa nie powiem!

Polecam

8.78

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)20.10.2020

W 2010r kupiłem do firmy 3szt Megane z tym silnikiem 1,5dci 106Km. Fajny elastyczny silnik z niskim spalaniem i 6 biegowa skrzynia. Ni

Polecam

8.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 80KM (EA188)20.10.2020

Witam , jestem posiadaczem IBIZY z końca roku 2006 po lifcie z 80km silnikiem. Osobiście polecam auto jeśli z trafionych rąk się

Polecam

7.89

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)20.10.2020

Potwierdzam, problem z wałkiem rozrządu, luz poprzeczny, buczenie. U mnie wykryte już po gwarancji. Bardzo proszę osoby z podobnym

Odradzam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 4.0 V8 TDI 32V to nowoczesna konstrukcja która weszła do produkcji w 2016 roku wraz z najnowszych modelami Audi oraz Porsche.Jednostka nie ma zbyt wiele wspólnego ze starymi odmianami które znajdują się na rynku od lat,jedynie porównywalny może być moment obrotowy.Po za tym w nowej konstrukcji postawiono w pierwszym rzędzie na osiągi które są na najwyższym poziomie.Nowa jednostka został wyposażona w nowatorskie rozwiązania turbodoładowania w układzie BiTurbo z dwoma klasycznymi turbosprężarkami które wspomaga elektryczna sprężarka.Zasada działania podobna jak w innych konstrukcjach pierwsza turbina włącza się w zakresie niskich oraz średnich obrotów która wspomagana jest przez drugą przy wyższych obciążeniach.Ale to nie koniec dodatkowo układ wspomagany jest przez wyżej wspomnianą elektryczna sprężarka.Pracuje ona na niskich obrotach,to rozwiązanie przekłada się na bardzo płynne przyspieszenie.To rozwiązanie praktycznie niweluje wszelkie niedogodności takie jak gtz.turbodziurę która często występuję przy gwałtownym dodaniu gazu.To pozwoliło na przyspieszenie po niżej 5 sekund w modelu Audi Q7 co jest niebywałym wynikiem przeważnie zarezerwowane dla modeli sportowych.Poza tym silnik wyposażony jest w najnowsze rozwiązania emisji salin które obecnie są wymagane aby diesel mógł funkcjonować.Konstrukcja jest naszpikowana nowinkami, które niewątpliwie przekładają się na wyśmienitą pracę jednostki.Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz świetnymi osiągami.Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części  oraz serwis jest kosztowny!!!

Oznaczenia silnika: CZAC/DHVA

Zalety:
nowoczesna konstrukcja
wysoka kultura pracy
rewelacyjna dynamika
świetna elastyczność
wyśmienite osiągi

Wady:
?

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.