Silnik 2.0 TDI 16V CR 190/204KM (EA288evo) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1094

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 150KM (D4EA-F)23.01.2020

Bardzo dobre autko z dynamicznym silnikiem diesla, jednakże ma apetyt na paliwo, szczególnie na krótkich trasach. Mnie osobiście sp

Polecam

8.83

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)22.01.2020

Skuszony opiniami poprawionego 1,5dci 110 koni zakupiłem Megane 3 Kombi 2014 rok, przejechałem niecałe 8500km i coś zaczęło stuka

Odradzam

8.73

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)21.01.2020

Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadziej

Polecam

8.44

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)20.01.2020

Pisałem w 2017 i podtrzymuję opinię. Auto nadal w moim posiadaniu. Teraz jeździ żona :)

Polecam

7.11

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDI o mocy 190/204KM z oznaczeniem EA288evo wszedł do produkcji w 2018 roku.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było sprostać tym wymogom w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie CO2 nawet o 10g/km !!! Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI.Jej zadaniem było zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filter cząstek stałych z systemem SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Po za ekologią w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań które miały wpłynąć na dynamikę oraz spalanie.Między innym zmniejszono opory tarcia,masę jednostki oraz dopracowano układ doładowania przez co turbosprężarka reaguje natychmiast po dodaniu gazu. Silnik 2.0TDI to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo wysoce zaawansowanej technologi która przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Oznaczenia silnika: DFBA/DFHA

Zalety:
nowoczesna konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
świetne osiągi

Wady:
wysokie koszty obsługi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.