Silnik 2.0 R4 d 16V 116KM (N47D20) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1633

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D2 16V 120KM (D4 204T8/T20)19.09.2020

Przejechane tym silnikiem mam zaledwie 30tys., ale się wypowiem :). Przy jeździe w miarę rozsądnej głównie trasa do120km/h spalan

Polecam

9.17

Silnik 1.9 dTi 8V 98KM (F9Q)19.09.2020

Bardzo dobry silnik

Polecam

8.51

Silnik 2.2 D-4D (2AD-FTV/2AD-FHV)19.09.2020

Kupiłem Avensis na czas odbioru zamówionego BMW 530D stara przejechałem 480tys i sprzedałem na zakład aby było oszczędnie i trw

Odradzam

7.61

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)16.09.2020

Negatywnie powinienem ocenić ten silnik, za namową kolegi kupiłem Scenika Granda z silnikiem 1,6dci 130KM, owszem fajna dynamika, sp

Polecam

7.38

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d  116KM o oznaczeniu N47 wprowadzono na rynek w 2007 roku. Miał zastosowanie w modelach BMW Serii 1, Serii 3, oraz X1. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Podstawową zmianą było wykonanie bloku silnika ze stopu aluminium, co miał przełożyć się na niższą wagę o prawie 17kg w porównaniu do starszej wersji.  Charakterystyczną cechą tej odmiany jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów (w poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). W tej odmianie silnika 2.0 N47 o mocach występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi o ciśnieniu 1600bar !!! Niewątpliwie jest to atut tej wersji ponieważ w razie awarii można je łatwo zregenerować. Ponadto zmodyfikowano turbosprężarkę VGT o zmiennej geometrii łopatek, która od tej pory była sterowana elektronicznie. Omawiając turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszta obsługi w razie ewentualnej naprawy.Egzemplarze z przebiegiem 160-180tyś kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów.Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą spore koszta. .Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys ..Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych  koła dwumasowego około 150tys  ,turbosprężarki VGT około 200tys Reasumując 2 litrowa jednostka wysokoprężna z koncernu BMW charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz niezłą kulturą pracy zwłaszcza w nowszych modelach, lecz wiele egzemplarzy miewa drogie usterki. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta ,silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
awarie łańcucha rozrządu
awarie kolektora dolotowego-Klapy wirowe
awarie koła dwumasowego
awarie turbosprężarki VGT
awarie wtrysków pizoelektrycznych- nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ

Zaleca się zmiany oleju Maksymalnie co 15 tyś/km przez co wydłużymy żywotność turbosprężąki

Układ wtryskowy !

W silniku 2.0 N47 występują dwa rodzaje układu wtryskowego

wersje o mocach niższych od 116-143 układ z wtryskami elektromagnetycznymi  Bosch

wersje o mocach wyższych od 163KM -204 układ z wtryskami piezoelektrycznymi Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

F31 05.08.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Klapy wirowe? Z tego co się orientuję w wersji 116 km nie występują...mam ponad 200 tysięcy nalotu i wymieniłem rozrząd za 2500 PLN. Więc wydaje mi się że nie jest to koszt ogromny biorąc pod uwagę przebieg. Silnik demonizowany a tymczasem jeden z lepszych miałem a spalanie poniżej 5 litrów na trasie to bajka

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Spalanie Kultura pracy

Wady:Rozrząd

Odmiana silnika: 116Rocznik: 2013Przebieg: 203000 Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.