Silnik 2.8 CRD 16V 163/177KM (VM RA428) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 492

Chrysler

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA189)28.03.2020

Golf 6 Variant (CAYC 105KM) kupiony 06.2017 z najazdem 161 tyś. jako poleasing. Aktualnie 03.2020 przejechane 277 tyś. rozrząd w

Polecam

8.23

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)27.03.2020

Dołączę się do tych komentarzy ,Megane III FL 2013 r salon PL serwis pierwsze dwa po 30 tys/km następne co 12-15 lub rok co było

Odradzam

7.13

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)26.03.2020

A ja wbrew innym polecam z czystym sumieniem. Jak Ci nie pasuje 1,5 dCi 110 KM kup sobie VW 2,0 TDi, 1,6 TDi poczujesz co znaczy bezawa

Polecam

7.13

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)26.03.2020

Stanowczo odradzam, dałem d...y, a odradzali mi ten motor.

Odradzam

7.13

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.8 CRD 16V DOHC 163KM to konstrukcja firmy VM Motori  włoskiego producent silników wysokoprężnych który wszedł do produkcji 2010 roku.Jest to zmodyfikowana odmiana wersji 2.8L w której zastosowano nowszy układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi o ciśnieniu 1800 bar !!! Silnik spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5 i jest wyposażony w filtr cząstek stałych DPF !!! Jednostka wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT co pozwoliło na osiągniecie wysokiego momentu obrotowego 400Nm.W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały oraz mało awaryjny i przy odpowiednie eksploatacji można liczyć na pokonanie kilkuset tysięcy kilometrów bez żadnych awarii.Na minus trzeba zaliczyć słabszą kulturę pracy oraz przeciętną dynamikę,po za tym jest to jednostka udana pod względem trwałości .

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
przyzwoita dynamika

Wady:
głośna praca
niska kultura pracy
wysokie spalanie w mieście

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

lub wybierz auto i dodaj opinię
Brak opinii

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.