Skoda

Skoda Octavia III FL 1.6 TDI SCR 115KM (DDYA)

12787

Dane techniczne

Skoda Octavia III FL 1.6 TDI SCR 115KM (DDYA)
Pojemność [cm3] 1598
Moc [KM] 115
Moment obrotowy [Nm] 250
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 203
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 10.1

Lata produkcji: 2017-2020

Nadwozie: liftback kombi

Segment: C/D (kompaktowe trójbryłowe)

Spalanie

Miasto 4.6L

Średnie 4.1L

Trasa 3.8L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Castrol 5W30 norma 507.00
Ilość oleju 4.7
Wymiana oleju 30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po 210.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Występuje
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Piezoelektryczne Bosch

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.6 TDI 90KM 0.0 0 0 4.1 l/100km
2.0 TDI SCR 150KM 9.5 1 0 6.2 l/100km
2.0 TDI 184KM 0.0 0 0 4.9 l/100km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.7)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 7.8/10
Spalanie ON 9.5/10
Koszty utrzymania 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 5.9L

Średnie 5.1L

Trasa 4.4L

Najbardziej awaryjna część

62%
8%
6%
5%
5%
3%
3%
5%
5%
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

02.04.2024 Skoda Octavia 3fl 2019/122000
Średnia ocena: (9.8)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.0L

Średnie 5.1L

Trasa 4.2L

Opinia: Posiadam Octavię 1.6 TDI z silnikiem DGTE, 2019 rok z adblue. W chwili obecnej 121 tys przebiegu. Ogólnie auto bardzo bezproblemowe. Tylko wymiana oleju i filtrów, olej wymiana co 10tys km. Z awarii: przy około 80 tys km pociekł płyn z pompki sprzęgła, co
Zalety: Ekonomiczne, tanie w eksploatacji, duża przestrzeń we wnętrzu, spory bagażnik, małe spalanie, tanie naprawy, niezbyt zrywne auto ale podatne na tuning,
Wady: Korozja,
Polecam
03.02.2023 Octavia 3FL - 1.6.TDI 115KM 2018 / 160000
Średnia ocena: (9.3)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 9.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 5.2L

Średnie 4.7L

Trasa 4.3L

Opinia: Generalnie po roku użytkowania sprawuje się przyzwoicie. Jedyna rzecz, która mnie zaskoczyła w 4 letnim aucie (2018), to wytarte szczotki wentylatora dmuchawy... Trochę kłopotliwe jest też dopalanie filtra DPF, szczególnie, jak dojeżdża się na miejsce a tu wentylator pracuje, jak szalony. Szkoda też, że w tym modelu
Zalety: Przestronność Dynamika Światła Full LEd Spalanie
Wady: Brak sygnalizacji o dopalaniu DPF
Polecam
27.08.2020 Octavia III 1.6 TDi CR 115KM 2017/ 93000
Średnia ocena: (6.0)
Trwałość silnika 3.0/10
Niezawodność auta 3.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 9.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.0L

Średnie 5.2L

Trasa 4.5L

Opinia: Silnik dynamiczny, ale kiepsko z trwałością. Zaraz po przeglądzie po 90 000 posypał się pasek rozrządu (auto tuż po gwarancji, ale cały czas serwisowane w salonie). Nowy silnik to koszt 35 000 zł, ewentualna próba regeneracji - 20 000 zł. Generalnie nie polecam.
Zalety: Faktycznie ekonomiczny w spalaniu (choć dane producenta trochę zaniżone), dobrze trzyma się drogi.
Wady: Nie wierzcie nawet mechanikowi w autoryzowanym serwisie, gdy powie wam, że pasek rozrządu ma wytrzymać 210000 km. Nie wytrzymał nawet połowy.
Odradzam
05.07.2020 Octavia III hatchback 1.6tdi 2017/130 tys
Średnia ocena: (9.8)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.5L

Średnie 5.5L

Trasa 4.5L

Opinia: Super 130 tys km serwisowany i nic się nie dzieje
Zalety: Wystarczająco mocy i elastyczności, turbodziura wyczuwalna czasem bardzo ale nie przeszkadza. Start stop przeszkadza. Jedyna dziwna rzecz to od czasu do czasu po wyłączeniu silnika wentylatory jeszcze chodzą przez jakis czas. Poza tym rewelka
Wady: na energicznych może brakować mocy
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

62%
8%
6%
5%
5%
3%
3%
5%
5%
Suma głosów: 65