Silnik 2.0d o mocach od 115KM do 163KM z oznaczeniem M47D20TU wprowadzona została w 2003roku i miał zastosowanie do 2007 r. Jednostka jest kontynuacją poprzedniej wersji M47D20 z lat 99-03. W obecnej wersji wdrożono nowsze rozwiązania które po za poprawą parametrów pozwoliły również spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin. Jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elekrtomagenetycznymi.
Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych. W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania.
Dodatkowo, po roku 2004 w jednostce zaczęto montować problematyczny filtr cząstek stałych – element szczególnie podatny na awarie, jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Jeżeli auto jest wyposażone w DPF, zalecany jest odpowiedni olej oraz częstsza wymiana co 15 tysięcy, a nie, jak przewiduje serwis, co 30 tysięcy. Ta odmiana borykała się z awariami wtryskiwaczy oraz pompy wstępnego ciśnienia. Dlatego przed zakupem warto sprawdzić stan auta, silnika oraz jego osprzętu, bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw. Poza tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Ponadto, jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
1998-2001r 2.0d 115-136 KM wtryski bezpośredni -pompa wtryskowa
2001r 2.0d 150KM wtrysk bezpośredni -Common Rail
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje w większości aut z tym silnikiem
Silnik 2.0d BMW w latach 1999-2006 występował w Roverze 75 oraz Land Roverze Freelanderze
Średnia (głosów: 25) | (8.6) |
Trwałość | 9.4/10 |
Utrzymanie | 7.7/10 |
Dynamika | 8.6/10 |