Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki
Lata produkcji: 1991 – 2000 Silnik BMW 2.5 TDS pojawił się na początku lat 90tych. Jednostka 6 cylindrowa z wtryskiem, realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej. Wsłuchując się w opinie kierowców chwalą sobie oni jednostkę za zadowalającą dynamikę, przyspieszenie, oraz niezłą kulturę pracy. Po stronie minusów należy zapisać spore poziomy spalania i wiek silnika. Wiele z nich są już mocno wyeksploatowane i nader często problematyczne. Najczęstsze awarie dotyczą pompy wtryskowej, turbosprężarki czy pękającej głowicy. Koszty naprawy niestety nie należą do tanich. Jednostka 2.5L TDS montowana była również w Oplu Omega.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
6-cylindrowy
Ilość zaworów:
12
Typ wtrysku:
pośredni
Pośredni -pompa wtryskowa
Zalety
dobra dynamika
dobre przyspieszenie
Wady
awarie pompy wtryskowej
wysokie spalanie
Informacje serwisowe
Kod silnika:
M51 D25
Turbosprężarka:
Ze stałą geometrią
Sprzęgło:
Bez koła dwumasowego
Filtr cząstek stałych:
Brak
Wtryski:
Elektromagnetyczne
Firma Bosch-możliwość regeneracji
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Kupiłem BMW z tym silnikiem jak miało 200tys, choć podejrzewa że przebieg miało w rzeczywistości większy. Zrobiłem nim 60tys i silnik nie sprawiał większych problemów choć dwa razy musiałem uszczelniać pompę wtryskową i raz wymienić dwumasę. Olej wymieniałem co 10tys. Wtryski i turbo trwałe. Przy
dużych mrozach był niekiedy problem z odpaleniem.
10.0/10
8.0/10
8.0/10
Zalety:
Trwałe turbo
Trwałe wtryski
Brak DPFu
Po chiptuningu dobre osiągi
Wady:
Spore spalanie
Wycieki z pompy wtryskowej
Problemy z odpalaniem w przy temperaturach poniżej -10st
Silnik:
Po chiptuningu 160km
Rocznik:
1997
Przebieg:
260tys
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
15.05.2021BMW e39
(8.3)
Opinia:
Auto użytkuje 3,5r kupione w niemczech z uszkodzonym silnikiem, niestety był do tego stopnia przegrzany że nie udało sie uratować więc był zmnieniany motor. W "nowym" silniku wymieniony rozrząd, po przejechaniu 100kkm brak awarii
tylko części eksploatacyjne. auto ma 350kkm silnik nie wiadomo ile lecz zapewne
ma więcej niż auto.
Zwiekszona dawka na pompie dla poprawienia dynamiki.
Auto był pare razy w niemczech, holandii i norwegii.
10.0/10
10.0/10
5.0/10
Silnik:
m51d25
Rocznik:
99
Przebieg:
350000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
14.01.2020Omega B,
(9.3)
Opinia:
Ojciec kupił 15 lat temu Omegę 96r z tym silnikiem. Jeździła jako taksówka w Niemczech, miała cofnięty przebieg o ponad 100 tyś a kto wie może więcej. Teraz ma 380 więc rzeczywiście jakieś 500 tyś. 2 razy robiona pompa wtryskowa, raz głowica no i już
elektryka szwankowała( nie działały elektryczne fotele i wyświetlacz na desce) Do rozrządu nigdy nikt nie zaglądał. Jak to z Niemiec przyjechało to wiadomo po tym czasie rdza ją zjadła, szpachla popękała, a na końcu siadła skrzynia automatyczna, ( czyli powiedzmy że skrzynia ma żywotność około 500tyś) ślizgał się wsteczny bieg i czasami nie chciał przeskoczyć z 3 na 4 bieg. Więc ojciec zaczął szukać jakiejś BMW E39 lub Land Rovera z uszkodzonym takim silnikiem by zrobić przekładkę. Ale trafiła się Omega FL 2.5 150KM od Niemca, z przebiegiem oryginalnym 340tyś. Silnik również świetny chodzi jakby dopiero się dotarł, pali 8L na 100km, mniej niż poprzednik. Auto bardzo wygodne, 200km/h łapie bez problemu. Moj ojciec (mechanik) jest jednym z tych, którzy złego słowa na ten silnik nie powiedzą.