Silnik BMW 2.9d o mocy 184-193KM z oznaczeniem M57 to najbardziej rozpoznawalna jednostka diesla BMW która miał szerokie zastosowanie w wielu modelach.Trzeba nadmienić że silnik przez cztery lata z rzędu otrzymywał nagrodę za silnik roku w latach 1998-2002 .Jednostka 6 cylindrowa , z wtryskiem bezpośrednim firmy Bosch.Atutem tego układu jest zastosowanie wtrysków elektromagnetycznych z możliwością ich regeneracji w razie awarii.
Jednostka współpracująca z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek. W silniku zastosowano bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch napędzany dwoma wałkami rozrządu. Takie rozwiązanie przekłada się na rewelacyjne osiągi. Reasumując silnik M57 jest jednostką udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu.
Silnik w opinii użytkowników uchodzi za dobry i przy odpowiednim serwisowaniu nie powinien sprawiać większych problemów.
Niestety silnik nie jest niezniszczalny i przy większych przebiegach oraz nie regularnym serwisie zdarzają się awarie osprzętu Najczęstsze dotyczą turbosprężarki, kolektora dolotowego czy koła dwumasowego .Trzeba nadmienić że silniki z pierwszych lat produkcji są bardzo trwałe i można spokojnie zrobić na nich nawet milion kilometrów bez naprawy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
1998-2002r 3.0d oznaczenie M57- wtrysk bezpośredni -pompa wtryskowa
wtryski elektromagnetyczne Bosch-możliwość regeneracji
2003-2008r 3.0d oznaczenie M57N – wtrysk bezpośredni- Commo Rail
wtryski pizoelektryczne Bosch -brak możliwości regeneracji tylko zakup nowych
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje w większości aut z tym silnikiem
Średnia (głosów: 6) | (8.9) |
Trwałość | 9.2/10 |
Utrzymanie | 7.7/10 |
Dynamika | 9.8/10 |