BMW

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 177/184KM N47

150631
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 177/184KM N47

Silniki BMW d Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0d  o oznaczeniu N47D20 i mocy 177KM lub 184KM wprowadzono na rynek w 2007 roku. Miał zastosowanie w modelach BMW Serii 1, Serii 3, Serii 5 a także X1 i X3. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Podstawową zmianą było wykonanie bloku silnika z stopu aluminium, co miał przełożyć się na niższą wagę o prawie 17kg w porównaniu do starszej wersji. Jest to nowoczesna jednostka, w której zastosowani szereg nowatorskich rozwiązań. W tej odmianie silnika 2.0 N47 o mocy 177KM lub 184KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar.



Plusem zastosowania takiego układu jest bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa przez co auto mniej spala oleju napędowego . Niestety wtryski są bardziej wrażliwe i podatne na uszkodzenie, a co za tym idzie droższe w ewentualnej naprawie. Wtryskiwacze piezoelektryczne są praktycznie nienaprawialne można co najwyżej wymienić ich końcówki na nowe, a koszty ich wymiany idą w tysiące! W opinii użytkowników układ wtryskowy powinien bezproblemowo wytrzymać przebiegi około 200 tys bez jakichkolwiek awarii. Ze względy na podniesienie mocy oraz osiągnięciu wyższego momentu obrotowego w silniku została wzmocniona konstrukcja wału korbowego. Charakterystyczną cechą jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów.



W poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). Ponadto zmodyfikowano turbosprężarkę VGT o zmiennej geometrii łopatek, która od tej pory była sterowana elektronicznie. Omawiając turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszta obsługi w razie ewentualnej naprawy. Egzemplarze z przebiegiem 160-180tyś kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi.



Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą spore koszta. . Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys . Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych  koła dwumasowego około 150tys  ,turbosprężarki VGT około 200tys.



Trzeba nadmienić że modele po 2010 roku są mniej awaryjne i nie stwarzają tak wielu przykrych i kosztownych problemów. Do najbardziej popularnych odmian trzeba zaliczyć  wersję 177KM w modelu 320d o bardzo przyzwoitych osiągach przy niskim spalaniu. Reasumując 2 litrowa  jednostka charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz wysoką  kulturą pracy zwłaszcza w odmianach od 163KM. Jednak trzeba pamiętać że mamy do czynienia z bardzo zaawansowaną technologicznie jednostką, a co za tym idzie w razie jakichkolwiek awarii potencjalny użytkownik musi liczyć się z dużymi kosztami ich naprawy. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta , silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elstyczność
  • dobry poziom spalania

Wady

  • awarie łańcucha rozrządu
  • awarie kolektora dolotowego-Klapy wirowe
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie turbosprężarki VGT
  • awarie wtrysków pizoelektrycznych- nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch- nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

OLEJ
Zaleca się zmiany oleju Maksymalnie co 15 tyś/km przez co wydłużymy żywotność turbosprężąki
Układ wtryskowy !
W silniku 2.0 N47 występują dwa rodzaje układu wtryskowego
wersje o mocach niższych od 116-143 układ z wtryskami elektromagnetycznymi  Bosch
wersje o mocach wyższych od 163KM -204 układ z wtryskami piezoelektrycznymi Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 21) (8.0)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 15 6

Najbardziej awaryjna część

21%
17%
17%
15%
16%
14%
Suma głosów: 126

Opinie użytkowników

27.02.2024 E61 lift
(10.0)
Opinia: N47d20a 177km posiadam od 7 lat silnik można powiedzieć bezawaryjny, po zakupie wymienilem rozrząd i cieszę się nadal bez problemową jazda, przebieg 300 tys
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Kultura pracy Niskie spalanie Elastyczny Dynamiczny
  • Silnik: 177 n47d20a
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
28.10.2023 Bmw F30
(10.0)
Opinia: 305 tys km i żadnych problemów. Olej wymieniam co 20tys. Przebiegi głównie autostradowe. Zakładam, że dobije do 500tys.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo oszczędny i dynamiczny, przy jeździe autostradą 120kmh spala niewiele ponad 4 litry. Przy 150 niecałe 6.
Wady: Brak wad.
  • Silnik: 184
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 305
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
15.05.2023 BMW 520D F11 automat
(5.3)
Opinia: Wielkie rozczarowanie. Auto bmw 520d F11 użytkowane w rodzinie od nowości. Niecałe 160 tys przebiegu, już słychać rozrząd podczas uruchamiania i gaszenia silnika. Trudna do regeneracji turbina-padła przy niecałych 120 tys kilometrów mimo że zalecany był zmieniany co 10tys km (2x niezależny mechanik, 1x aso tak
  • 3.0/10
  • 4.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - dynamika - spalanie
Wady: - turbo - egr - kłopotliwy rozrząd - dźwięk silnika
  • Silnik: 184km, N47
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 161480
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
19.04.2023 520d F10
(6.0)
Opinia: Silnik w Bmw F10 2014r przebieg 143tys. Wielka porażka , łańcuch rozrządu (wymiana 7,5 tys zł.). Klekot jak traktor. Ten silnik nie pasuje do serii 5. Mokra turbina (już druga), awarie egr. Auto mam od 60tys km, olej zmieniany co 10tys km. Ciągle coś się
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dobra dynamika z 8-mio biegowym automatem niskie spalanie w trasie dpf szybko się wypala, ale często
Wady: klekot TDI rozciągnięty łańcuch rozrządu awarie EGR (pomimo akcji serwisowej) awarie turbo wysokie spalanie w mieście częste wypalanie dpf dużo nagaru w kolektorze
  • Silnik: N47
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 143570
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
18.01.2023 F10 sedan, N47
(10.0)
Opinia: Mimo straszenia awaryjnością - na razie zrobiłem 100.000km w 3,5 roku - brak jakichkolwiek zastrzeżeń, nie mówiąc o awarii. Cały czas eksploatowany na Castrol Edge 5W-40 lub 5W-30, z wymianą max. 15.000km nie sprawia jakichklowiek problemów. Dla mnie idealny, rewelacyjny silnik!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - bardzo wysoka kultura pracy - ekstremalnie oszczędny (nawet poniżej 5l/100km w trasie, 6,5l/100km na ciepłym silniku w mieście) - bardzo dynamiczny
Wady: - na chwilę obecną (301.000 km) BRAK
  • Silnik: 184KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 301.000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam